ג'ירו 2017 קטעים 19 ו-20

ג'ירו 2017 קטעים 19 ו-20

היום היה ללא ספק הקטע המרתק ביותר עד היום בהרים בג'ירו השנה. אולי נקבל בעוד כמה ימים דיווח מהשטח משליח הפורום לג'ירו.
נקודה חיובית ראשונה בג'ירו השנה ובקטע הזה בפרט: ראינו שאין סופרמנים. לכולם יש דקות וימים גרועים. אף אחד לא טס במעלה ההר כאילו שתקעו לו מנוע בעכוז. יש כאלו שמנסים, אבל אחרי 200 מטר של ספרינט בעליה רואים שהמנוע נכבה.
נקודה חיובית שנייה: יש עכשיו לפחות 5 רוכבים שיכולים לנצח. גם זכארין שנמצא חמישי בפיגור של 1:21 דקות, הוא רוכב נג"ש טוב ובהחלט מועמד.
זה היה קטע 19 ומחר קטע 20, http://www.procyclingstats.com/race.php?id=171045&c=4&code=stagerace-profiles הקטע הלפני אחרון. הקטע האחרון הוא נג"ש ופינו, ניבאלי וקינטנה יודעים שיפסידו זמן לדומולן ולכן חייבים לתקוף אותו כבר מחר. לדעתי, העלייה האחרונה אינה מספיק תלולה ואין להם יתרון על דומולן. לפי החישובים שלי (בטח יש נתונים מדויקים, אך לא טרחתי לחפש אותם) העלייה היא אמנם ארוכה, כ-14 ק"מ, אבל בשיפוע ממוצע של 6.5%. אם לדומולן יהיו רגליים מחר, לא יצליחו לפתוח עליו פער שם. אבל, נקודות המפתח, לדעתי, הם העלייה הקצרה של 3 ק"מ לראש מעבר המונטה גראפה שהיא בשיפוע של קרוב ל-10% וממנה יש ירידה של 26 ק"מ עם כביש מפותל מאוד ואחרי כן מישור של 13 ק"מ שאחריו מתחילה העלייה האחרונה. זה מקום קלאסי למארב של קינטנה וניבאלי. אחרי ששלחו בתחילת הקטע רוכבים לבריחה שייחכו להם במישור של ה-13 ק"מ. יכול להיות שבמקרה כזה יוכל דומולן להעזר ברוכבי דרוג כללי שיהיו איתו מאחור ויהיה להם אינטרס משותף לסגור על אלו שמקדימה, אבל יכול להיות שיצטרך למשוך לבדו את כל ה-13 הק"מ הנ"ל. לדעתי, הקבוצה שלו צריכה לוותר על רוכב אחד לפחות ולנסות להכניס אותו לבריחה בתחילת היום. למשיכה בעליות של רוכב שהיה בבריחה אין הרבה ערך, אבל למשיכה במישור, גם רוכב שהיה בבריחה ולא עבד מקדימה, יכול לתת לפעמים תרומה חשובה. בכל מקרה, אני צופה שגם מחר יהיה קטע מרתק.
 
כל תחזיותי נכשלו

והקרב האמיתי אתמול חיכה לעלייה האחרונה ול"מישור" שבין סיומה וקו הסיום. אתמול היה ניתן לראות שמרוצים מוכרעים גם בזכות קואליציות/חברויות ולא רק בכוח השרירים והריאות. ניבאלי, קינטנה, פינו, זכארין ופוצוביבו רכבו מקדימה בשיתוף פעולה טוב יחסית בעוד שמאחור טום דומולן סחב מאחוריו את בוב יונגלס ואדם ייטס שמתחרים על חולצת הרוכב הצעיר, את בוקה מולמה ההולנדי ואת יאן הירט הצ'כי. הפער הלך וגדל והגיע ל-26 שניות ואז, באורח פלא נכנס יונגלס לרוטציה ואחריו גם מולמה ובסוף גם ייטס עשה קולות של תרומה. לכאורה, לא היה להם שום אינטרס לעזור לדומולן, כי הרוכבים שלפניהם הם בפער גדול מהם בדרוג הכללי ואין להם ממש סיכוי לעבור אותם בנג"ש. לעומת זאת, כל אחד מהם שמצטרף לעבודה מפחית במשהו את יכולתו להתאושש לקראת הנג"ש שיכריע את המיקום ביניהם היום. יתכן ואחד מהם קיבל הוראות באוזניה מהמנהלים שלו ברכב להתחיל לעבוד בגלל שיקולי קואליציות כאלו או אחרים, אבל קשה להאמין ששלושתם קיבלו הוראות כאלו. את מולמה אפשר עוד להבין, כי הוא הולנדי כמו דומולן, אבל את השניים האחרים פחות ניתן להבין. נראה שהדבר נובע פשוט מיחסים טובים שלהם עם דומולן ואולי מיחסים פחות טובים שלהם ושל קבוצותיהם עם מוביסטאר ובחריין-מרידה של קיטנה וניבאלי. בכל מקרה, בסיום הפער ירד ל-15 שניות ובכך נשאר לדומולן סיכוי לא רע לנצח היום במרוץ וסיכוי טוב מאוד לעלות מהמקום הרביעי לפודיום.
צריך לזכור שנג"ש בקטע ה-21 זה לא נג"ש בקטע 10. דומולן עייף ויריביו עייפים פחות. לטובתו יעבוד אופי המסלול שהוא מישורי וברובו מורכב מקטעים ישרים ללא הרבה פניות המאפשרים לו להביא את יתרונו בדיסציפלינה זו לידי ביטוי.
 
למעלה