גישה מרחוק למחשבי לקוחות - חשיפה משפטית?
(שכפול השאלה מפורום מומחי IT) שלום לכולם, במסגרת תמיכת הלקוחות שלנו אנחנו מפעילים כלים של גישה מרחוק (TeamViewer במקרה שלנו). ברוב המקומות הגישה מתבצעת על בסיס אד-הוק הדורש את אישור הלקוח לביצוע ההשתלטות בפועל, עם זאת, בחלק מהמקומות האחרים (לרוב מדובר באתרי ניסוי שלנו אבל לא תמיד) אנחנו מבצעים הגדרות המאפשרות לעובדים שלנו גישה קבועה ו-"בלתי אמצעית" למחשבי הלקוחות. במקרים האלו מאד מטרידה אותי החשיפה האפשרית להאשמתנו (או אפילו תביעתנו) ע"י לקוח במידה ומשהו יקרה למחשבו, כאשר הוא יודע שאנחנו יכולים למעשה להתחבר למחשבו בכל שעות היום, לפעמים אפילו ללא ידיעתו (וכלל לא חשוב אם היה לנו קשר לתקלה או לא...). האם מישהו מכם עמד/עומד מול סיטואציה כזאת? במידה וכן - מה בחרתם לעשות בהקשר הזה (אם בכלל)? בתודה מראש, AfiComp
(שכפול השאלה מפורום מומחי IT) שלום לכולם, במסגרת תמיכת הלקוחות שלנו אנחנו מפעילים כלים של גישה מרחוק (TeamViewer במקרה שלנו). ברוב המקומות הגישה מתבצעת על בסיס אד-הוק הדורש את אישור הלקוח לביצוע ההשתלטות בפועל, עם זאת, בחלק מהמקומות האחרים (לרוב מדובר באתרי ניסוי שלנו אבל לא תמיד) אנחנו מבצעים הגדרות המאפשרות לעובדים שלנו גישה קבועה ו-"בלתי אמצעית" למחשבי הלקוחות. במקרים האלו מאד מטרידה אותי החשיפה האפשרית להאשמתנו (או אפילו תביעתנו) ע"י לקוח במידה ומשהו יקרה למחשבו, כאשר הוא יודע שאנחנו יכולים למעשה להתחבר למחשבו בכל שעות היום, לפעמים אפילו ללא ידיעתו (וכלל לא חשוב אם היה לנו קשר לתקלה או לא...). האם מישהו מכם עמד/עומד מול סיטואציה כזאת? במידה וכן - מה בחרתם לעשות בהקשר הזה (אם בכלל)? בתודה מראש, AfiComp