גישור מקוון בתחומי הצרכנות

חנול

New member
גישור מקוון בתחומי הצרכנות

לא מזמן פורסמה כתבה באחד המוספים של ידיעות, כי בימים אלו מורץ במסגרת פיילוט, אתר בו יערך הליך גישור בין צרכנים לבין נותני שירותים, כתחליף להגשת תביעה.

האם מישהו יודע במה מדובר? שיטוטו קצר באינטרנט לא העלה דבר.
 
אל תאמין לכל מה שכותבים

לי אישית לא ידוע על זה.
מה שהייתי מציע לך זה להתקשר למערכת ולנסות להשיג את הכתב ולקבל ממנו פרטים.
אם אתה רוצה לדבר ברמה העקרונית, אני יכול לומר לך שלדעתי הסיכויים שזה יצליח בארץ אפסיים. אין לי מושג איזה פיילוט יש ומי מארגן אותו.בשביל הגישור, כמו בשביל הטנגו, צריך שניים שירצו.
בארץ אין יותר מידי נכונות להתגשר, רוב בעלי הדין משוכנעים שהם צודקים ב 100% או לחלופין, שיצליחו לשכנע את השופט שהם צודקים. אילה שיודעים שלא צודקים ושיפסידו בטוח, פשוט לא רוצים לשלם ולכן מוכנים לעשות סחבת, כי או שהפריץ ימות, או שהכלב ימות.
אנשים נכנסים לגישור בדרך כלל אם "אין להם מה להפסיד" כלומר, לא עולה כסף. או שהשופט מפעיל עליהם לחץ והם מפחדים לסרב לשופט.
כל זה נכון לגבי גישור פנים אל פנים.
עכשיו כשאתה מדבר על גישור מקוון, אתה צריך גם שבאמת תהיה פלטפורמת גישור טובה ושבעל הדין הממוצא יהיה מסוגל להפעיל אותה מהבית שלו, כלומר שיש לו מחשב עם אינטרנט מהיר ושיש לו מצלמת רשת ומיקרופון טוב ורמקולים טובים או אוזניות טובות ושהכל עובד אצלו טוב ומהר, כי זה חייב להיות "גישור בזמן אמת" לא גישור בהתכתבות.
עכשיו "צא לשטח" ותראה כמה אנשים לא יודעים איך מכבים מחשב, כמה בעלי עסקים, החל ממוסכים ועד רואי חשבון יש להם מחשבים שעובדים בDOS ולכה יש מיקרופון ורמקולים, תראה בכמה עסקים אתה אפילו לא יכול להשיג מישהו בטלפון.
ככה שסליחה, אבל לא רואה סיכוי של ממש שדבר כזה יצליח. אם מישהו פיתח גם תוכנה ומחזיק אתר בשביל זה, זה גם עולה כסף וגם שירותי המגשר עולים כסף.
אבל כמובן שזו רק דעתי. אני לא נביא ויכולות להיות הפתעות.
 
למעלה