גישתו של הפסיכולוג אדלר
אדלר היה בין הפסיכולוגים שנגעו בתחום הקרימינולוגיה. בתורה שלו ניתן לזהות הרבה פנים הנוגעים לשינוי של דפוסי האדם. אדלר חיפש את המכנה המשותף בין בני אדם. הוא דיבר על התכלית - כלומר איזה תכלית בני אדם מנסים להשיג בדרך ההתנהגות שלהם. . נק המוצא לפי אדלר היא הרצון לשליטה. אדם לא רוצה לשלוט רק בעצמו אלא גם בסביבה. התכלית הזו יכולה להיות מודעת לאדם ולא מודעת לאדם. אדלר טוען שהצורך שלנו לחוות שליטה מעניק לנו את זכות הקיום - כלומר, אני שולט משמע אני קיים. הוא מביא סיבות לרצון לשלוט (כל מיני נחיתויות שבעצם גורמות לאדם לשלוט באחר) אז למה בצעם אני רושמת את כל זה? כי הדרך שיקום שלו מעניינת, היא נוגעת לשינוי דפוסים 1. צריך לחנך לכך שבני אדם משתנים ויכולים להשתנות בכל גיל. השינויים האלו אפשריים על ידי הצבת מטרות ויעדים חדשים.ויכולים להעשות בכל גיל. 2. אין שווים יותר ושווים פחות. צריך לפתח מודעות שכזו. שאפילו שבני אדם שונים זה מזה הם זכאים ליחס של כבוד. ברגע שנתיחס לאדם מתוך כבוד, הוא גם יתיחס לעצמו מתוך רצינות ואחריות. 3. אדם חייב לראות את עצמו כיצירה חד פעמית ומקורית. שאנשים לא ירצו להיות כמו אחרים (אפקט נינט טייב). כלומר שאדם לא ילבש מסכה חברתית ויאבד את הייחודית שלו. 4. לכל אדם יש את הזכות לחיים ואף אחד לא מעניק לו אותה. הוא מצביע פה על משהו מאוד מעניין - הוא אומר שנכון שההורים הביאו אותנו לחיים, אבל אם נחשוב שהם מעניקים לנו את הזכות לחיות, אנחנו בעצם יוצרים בהם תלות. הוא מציע ליצור אדם איכותי מתוך עצמיות ועצמאות. 5. אדם צריך להוריד את סף הציפיות שלו מעצמו ומאחרים - ברגע שבוחנים אדם לפי מה שהוא מגשים או לא מגשים (את הציפיות) אנחנו בעצם גורמים לדההוניזציה. 6. אדם צריך לקבל את עצמו קודם כל, ורק אחר כך לשנות דברים שהוא רוצה לשנות. מה דעתכם על הגישה הזו?
אדלר היה בין הפסיכולוגים שנגעו בתחום הקרימינולוגיה. בתורה שלו ניתן לזהות הרבה פנים הנוגעים לשינוי של דפוסי האדם. אדלר חיפש את המכנה המשותף בין בני אדם. הוא דיבר על התכלית - כלומר איזה תכלית בני אדם מנסים להשיג בדרך ההתנהגות שלהם. . נק המוצא לפי אדלר היא הרצון לשליטה. אדם לא רוצה לשלוט רק בעצמו אלא גם בסביבה. התכלית הזו יכולה להיות מודעת לאדם ולא מודעת לאדם. אדלר טוען שהצורך שלנו לחוות שליטה מעניק לנו את זכות הקיום - כלומר, אני שולט משמע אני קיים. הוא מביא סיבות לרצון לשלוט (כל מיני נחיתויות שבעצם גורמות לאדם לשלוט באחר) אז למה בצעם אני רושמת את כל זה? כי הדרך שיקום שלו מעניינת, היא נוגעת לשינוי דפוסים 1. צריך לחנך לכך שבני אדם משתנים ויכולים להשתנות בכל גיל. השינויים האלו אפשריים על ידי הצבת מטרות ויעדים חדשים.ויכולים להעשות בכל גיל. 2. אין שווים יותר ושווים פחות. צריך לפתח מודעות שכזו. שאפילו שבני אדם שונים זה מזה הם זכאים ליחס של כבוד. ברגע שנתיחס לאדם מתוך כבוד, הוא גם יתיחס לעצמו מתוך רצינות ואחריות. 3. אדם חייב לראות את עצמו כיצירה חד פעמית ומקורית. שאנשים לא ירצו להיות כמו אחרים (אפקט נינט טייב). כלומר שאדם לא ילבש מסכה חברתית ויאבד את הייחודית שלו. 4. לכל אדם יש את הזכות לחיים ואף אחד לא מעניק לו אותה. הוא מצביע פה על משהו מאוד מעניין - הוא אומר שנכון שההורים הביאו אותנו לחיים, אבל אם נחשוב שהם מעניקים לנו את הזכות לחיות, אנחנו בעצם יוצרים בהם תלות. הוא מציע ליצור אדם איכותי מתוך עצמיות ועצמאות. 5. אדם צריך להוריד את סף הציפיות שלו מעצמו ומאחרים - ברגע שבוחנים אדם לפי מה שהוא מגשים או לא מגשים (את הציפיות) אנחנו בעצם גורמים לדההוניזציה. 6. אדם צריך לקבל את עצמו קודם כל, ורק אחר כך לשנות דברים שהוא רוצה לשנות. מה דעתכם על הגישה הזו?