גלגולי השפושניקובה

cubano1

New member
גלגולי השפושניקובה

אי שם בשנות בסוף שנות ה70 מתעמלת מברה"מ - נטליה שפושניקובה - ביצעה אלמנט מקורי שנקרא על שמה - סבב על הבד התחתון שבסופו תעופה לבד העליון. בתחילת התרגיל הזה: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Dpp9OR6U4_k#t=29s

ומאז, הבדים מאד התרחקו, ומתעמלות שיכללו את המהלך ומבצעות וריאציות שמספקות לנו תרגילים דינמים, עתירי תעופה ואנרגיה, ובעיקר תרגילים שוטפים שחורגים מהמעברים הבנאליים שרוב המתעמלות מבצעות בין הבדים.

חורקינה הוסיפה לשפושניקובה חצי בורג - http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bHAK5p_m9ww#t=34s

איימי צ'או האמריקאית ביצעה את אותם שני האלמנטים משטאלדר במקום מסבב - מה שנודע כצ'או I וצ'או II (תרגיל של הואנג הואידן הסינית מבצעת צ'או ללא חצי בורג, וישר אחריו צ'או עם חצי בורג) - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bNX3P92GMN8

וקריסטן מלוני - אמריקאית נוספת - ביצעה את האלמנט ללא חצי פניה ממצב של toe-on, ומתעמלת הולנדית בשם ואן לאוון הוסיפה גם את חצי הפניה - הנה ואן לאוון מבצעת את שני האלמנטים בתרגיל שלה - http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=-8SwMa55grY

ואז מגיעה ויקטוריה קומובה ומבצעת את האלמנטים משטאלדר בתוך הבד - ללא פיסוק (in-bar stalder) http://www.youtube.com/watch?v=znzHuG9Vu8s&feature=player_embedded

ואחרונה חביבה שלקחה את זה צעד קדימה - אליזבת' זייץ שמבצעת את האלמנט ממצב של toe-on, אבל מבצעת את זה עם בורג שלם!
http://www.youtube.com/watch?v=jWtiEf80thg&feature=player_embedded

אז אם לסכם - זייץ בעצם מבצעת מבצעת
א - שפושניקובה מ toe-on עם בורג מלא
ב - צ'או I עם בורג מלא
ג - צ'או II עם עוד חצי בורג
ד - כל התשובות נכונות
 

Tammie

New member
מעניין :)

זה באמת מעבר מאוד יפה, למרות שאני לא הכי אוהבת את התנופה אחורה וקדימה (אחרי תפיסת הבד העליון). זה מרגיש לי מאוד לא מחובר...
ברור לי שזה אלמנט קשה שדורש הרבה שליטה, אבל הוא קצת שובר את הרצף מבחינתי.... אני בהחלט מעדיפה אותו עם חצי בורג....
הבורג של זייץ בהחלט מרשים! מעניין אם מתישהו מתעמלות יבצעו את האלמנט עם בורג וחצי :)
 

cubano1

New member
התנופה המיותרת בסוף האלמנט

יש כמה דרכים להתמודד איתה
רוב המתעמלות פשוט לא מתמודדות ומתנדנדות אחורה פעם אחת ואז ממשיכות את התרגיל - אך מעבר לפאן האסטתי, לא חושב שיש כאן הורדה בציון.
טטיאנה ליסנקו הוסיפה בורג פשוט אך יפה לאחר תפיסת הבד, וכל הלבישה על הנדנוד המיותר קישוט - http://www.youtube.com/watch?v=pnVHU8uH5s0
ויש כמה שמשתמשות בתנופה אחורה בשביל לחזור קדימה באיזה סבב הכט כזה (לא יודע איך זה נקרא...), כמו זייץ - http://www.youtube.com/watch?v=_7aBQnbqZxM
 
אלמנט יוצא דופן

מסכימה עם תמי לגבי הבעייתיות של ה"תנופה הנוספת" לאחר תפיסת הבד העליון. אהבתי את הפתרונות שהוצעו.
פרט לשפושניקובה, בכל אלמנט אחר, ביצוע תנופה אחורה או קדימה ללא שום אלמנט נחשב כתנופה נוספת, ויש על כך הורדה גדולה בציון. שפושניקובה יוצא דופן, כיוון שהוחלט שבעצם האלמנט עצמו מסתיים בסוף התנופה אחורה על הבד העליון (ללא בורג כמובן) ולכן התנופה הנוספת בעצם לא נחשבת נוספת, אלא תנופה קדימה ראשונה.
מהתנופה הזאת לא קל לצאת לאלמנטים נוספים, וכאן בעיה מספר שתיים: שהרבה מבצעות אחרי זה רק מקפל, או מקסימום חופשי או שטלדר. גם לזה יש פתרונות, כשלמשל לא-זוכרת-מי מחברת את השפושניקובה עם פק סלטה חזרה לבד התחתון.
 
למעלה