גלגלון בלי ידיים

Tammie

New member
גלגלון בלי ידיים

יש לי שאלה שמופנית לכל המאמנות והמדריכות בפורום. ישנן שתי גישות ללימוד גלגלון בלי ידיים. אני משתמשת בשיטה של ניתור למעלה ומשיכת הידיים אחורה תוך קפיצה על הרגל. למיטב הבנתי השיטה השנייה כוללת קפיצה "לתוך" האלמנט. קשה לי לתאר במילים מה הכוונה שלי אבל ננסה. כפי שאני מבינה את זה, בשיטה זאת צריך לדחוף עם הידיים קדימה במקום אחורה, ולרפוץ עם החזה במצב אופקי וסנטר גבוה. רציתי לשאול כמה שאלות: דבר ראשון, האם הבנתי את השיטה נכון, ואם לא, מה השיטה השנייה? דבר שני- האם מישהי מלמדת בשיטה זו? מה היתרונות של השיטה? כי לי היא נראית הרבה יותר מסובכת וקשה....
 
מחקר מדעי אודות השאלה ששאלת

מכירה את שתי השיטות, גם אני משתמשת בראשונה, והיא גם הנפוצה יותר. ממחקר מדעי שנערך על שאלה זו בדיוק, נמצא כי למתעמלות שפרופורציית הגוף שלהן היא רגליים ארוכות, מומלצת השיטה הראשונה, ואילו למתעמלות שפורופורציית הגוף שלהן נוטה יותר לרגליים קצרות (ביחס לפלג הגוף העליון) מומלצת השיטה השנייה. הסיבה היא גודל מומנט ההתמדה ביחס למרכז הכובד של המתעמלת.
 

נעממהה

New member
התנסות אישית ועוד קצת (בעצם הרבה...)

גלגלון בלי ידיים הוא אחד האלמנטים שעבדתי עליהם הרבה זמן יחסית... לקח לי זמן להפוך את זה לאלמנט שאני יודעת ש"יש לי", כלומר שלא משנה באיזה מצב אני (מבחינת עייפות וחוסר כוח), אני יכולה לעשות אותו... הסתכלתי על המון גלגלונים באינטרנט ועל כל מיני הסברים. במסגרת כל הנסיונות ניסיתי את שתי השיטות ... לגבי הייתרונות של השיטה השנייה, פעם קראתי, שהשיטה השנייה טובה לכאלה שהגלגלון בלי ידיים שלהם הוא גלגלון "צולל", כלומר, למיטב הבנתי, ניתן לראות מאמצע האלמנט את הראש (נקודה שקל להסתכל עליה) מאבד גובה. בגלגלונים טובים יותר לעומת זאת, אפשר לראות שכל פלג הגוף העליון כמעט לא זז מהגובה בו הוא נמצא מאמצע האלמנט בערך. זאת הייתה גם הבעייה שלי ולכן בשלב מסויים עברתי לעבוד עם השיטה השנייה, וזה באמת עזר כדי למנוע את ה"צלילה" של הגלגלון. ובכל זאת, אחרי הכל הייתי רגילה לשיטה הראשונה אז חזרתי אליה, אבל כיום אני יכולה לבצע זאת בשתי השיטות. יכול להיות (פשוט לא נראה לי שירדתי לסוף דעתך בהסבר הפיזיקלי..) שמה שכתבת נועה מסתדר עם זה, כי מתעמלות שיש להן רגלים קצרות ינטו יותר לפתח גלגלון צולל... לא יודעת... הנה המקור: There are two possible armswings that can be used for this skill, and I've seen both work well. The first, and most common, is to swing the arms from overhead, in front of the body, and down to the sides of the body. The other is swing the arms in the opposite direction, circling from behind, down to the sides of the body, and out in front. (This latter one is commonly used for dive cartwheels.) While either can be used, I personally feel the first one makes the trick easier. When done correctly, this arm swing provides some additional height and rotation. ועדיין, יש המון מתעמלות שניסיתי לראות באיזה שיטה הם בוחרות, ולא ממש הצלחתי להבין כי הדרך שהן עושות היא משהו באמצע.. דוגמא: http://www.youtube.com/watch?v=cvnzzPxJTQ0 (תרגיל של ברידג'ט סלואן, האלמנט המדובר נמצא קצת אחרי החצי...) ושאלה לסיום... אני מנסה להצליח את הגלגלון מהמקום וזה לא ממש הולך. עם כמה צעדים אין לי בעיה (ויש גובה...) אבל מהמקום אני אף פעם לא מצליחה לעמוד על הרגלים בסוף.. לא משנה באיזה שיטה אני אנסה... ממה זה נובע? אני לא חושבת שהטכניקה שלי לגמרה לא טובה.. יכול להיות שהטכניקה טובה אבל השרירים לא חזקים דיים כדי לדחוף אותי מספיק גבוה ומספיק מהר? אז מה צריך לעשות? לרזות ולהתחזק? אני יודעת שאתן לא יודעות לענות בצורה טובה כי לא ראיתן את זה.. טוב נו, אולי באימון בפסח (אם יתקיים...) מצטערת על החפירות, זה בטח השעה...
 

Tammie

New member
מידע ממש מועיל

תודה רבה! הבעייה היחידה היא שלא הצלחתי לראות את הסרטון. . .
 

אמא לה3

New member
גלגלון בלי ידיים

אחד האלמנטים שהכי אהבתי בילדותי.... כמתעמלת למדתי לפי השיטה המקובלת של משיכת היידיים מלפנים לאחור כמו שמתואר בשיטה הראשונה. להפתעתי לא שמעתי מעולם על השיטה השנייה. השיטה הראשונה, הוכיחה את עצמה בעיניי אצל רב "סוגי" המתעמלות שאימנתי (אלה שהצליחו), קטנות, גדולות, רזות,שמנות וכו'.... ההבדל היחיד מבחינתי זה בשיטות השמירה שלי באלמנט, בעוד שעל קטנטנות/רזות אני שומרת במתניים, אצל הגדולות או הכבדות יותר, אני מעיפה אותן בתמיכה במותן בצד אחד ומייד מעבירה יד לתמיכה בסיום האלמנט.
 
למה לשמור מהמתניים?

למה את שומרת על קטנטנות ורזות במתנים? אני מניחה שעשית השלכה של שמירה בגלגלון רגיל, בו שומרים מהמתניים (או מהאגן). המטרה של שמירה כזאת בגלגלון רגיל, היא לעזור למתעמלת לבצע את הסיבוב בגלגלון (פנייה). לעומת זאת, בגלגלון בלי ידיים, הסיבוב בגוף הוא לא הבעיה אף פעם. להיפך, בגלגלון בלי ידיים הסיבוב הוא כל כך מהיר, שהנחת ידיים על המתניים של המתעמלת עלולה עוד להפריע לה. הקושי בגלגלון בלי ידיים הוא השגת גובה, הנפת רגל ועבודת רגליים מהירה וכמובן טכניקה.
 
מה שמזכיר לי: 2 שיטות לסלטות קדימה

האחת: בניתור הידיים למעלה, קופצים למעלה ועושים סלטה. השנייה: בניתור הידיים למטה, קופצים למעלה ותוך כדי כך מושכים את הידיים בחוזקה למעלה ואז עושים סלטה. הראשונה בהרבה יותר קלה לדעתי. אבל בשיטה השנייה מגיעים לגובה הרבה יותר גבוה, כי בשיטה זו משתמשים גם בידיים להשגת גובה, ואילו בשיטה הראשונה לא משתמשים בידיים בכלל, רק הרגליים עובדות. חוץ מזה שהיא שיטה בהרבה יותר יפה והסלטות בשיטה הזאת יוצאות מדהימות. בעקרון, ריצה וסלטה קדימה טובה אפשרי כמובן בשתי השיטות. כאשר עוברים לאלמנטים היותר מורכבים, ולתרגילים, בד"כ מבצעים את הסלטות קדימה מקפיצות ידיים או מדייניש, ואז בכל מקרה ידיים באות מלמעלה.
 

Tammie

New member
בגלל מה שכתבת בסוף

על כך שאלמנטים מסובכיםיותר יוצאים מידיים למעלה, אני מעדיפה את השיטה הראשונה
 

אמא לה3

New member
שני דברים

לגבי הגלגלון בלי ידיים, שמירה במתניים (לקטנטנות, אינה מפריעה כלל, אני נכנסת לשמירה לאחר הניתור ומשיכת הידיים שלהן, כך יש לי שליטה טובה יותר בסיבוב שלהן ובנחיתה. לבנות בוגרות יותר אני יכולה לעזור בדחיפה של הרגל בשמירה של האגן. ולא, אני לא עושה השלכות מגלגלון רגיל. לגבי הסלטה קדימה, אני בהחלט מעדיפה את הניתור עם הידיים למעלה מהסיבות שתמי כתבה, על מנת לשלב את האלמנט עם אלמנטים נוספים בהמשך.
 

Tammie

New member
גם אני לבנות קטנות שומרת עם במותניים

לפחות עד שהן תופסות את התנועה. השמירה במותניים היא יותר אינטנסיבית ומכוונת אותן יותר טוב. בנוסף, היא נותנת לבנות תחושת בטחון בשלבים הראשונים של ביצוע האלמנט. אחרי שהבנות הבינו את התנועה, אני עוברת לשמור ב"הקפצה" מהרגל, כך אני נותנת להן גובה ולאט לאט יכולה לתמוך פחות עד שהן מבצעות את האלמנט לבד.
 
"הקפצה" זה מעולה

זה ממש עוזר טוב. שמירה מהמותניים זה נראה לי עודף עזרה. זה כאילו המאמנת עושה את כל העבודה. בשיטה זו אני יכולה גם לשמור גלגל בלי ידיים לתינוק בן שנתיים, ולהגיד שהוא עשה גלגלון בלי ידיים.
 
ההעדפה שלי

אישית אני מעדיפה את הסלטה קדימה בשיטה השנייה (ידיים באות מלמטה). פשוט ראיתי בנות שעושות סלטות בשיטה הזאת, וזה פשוט מדהים. יוצאת סלטה עוצמתית, איכותית, מרשימה ויפהפיה. הלוואי וידעתי לעשות ככה סלטה קדימה. אבל אני לא יודעת לעשות ככה סלטה קדימה, וכשניסיתי ללמד סלטה קדימה בשיטה הזאת, זה לקח המון זמן, המון השקעה, היה קשה, ובסופו של דבר גם לא הצליח. בלית ברירה אני משתמשת בשיטה השנייה, של ידיים מלמעלה, כי זאת למעשה השיטה היחידה שלמדתי (גם כמתעמלת וגם בקורסי מאמנים והשתלמויות) והיא יותר טבעית לגוף האדם. אשמח לשמוע עצות של מי שמלמד בשיטה השנייה.
 

Tammie

New member
יש לך אולי סרטונים של השיטה השנייה?

אני למדתי עליה בעיקר מתיאוריה, ויצא לי לראות ביצועים שלה מעט פעמים, וזה לא היה לא יפה ולא עוצמתי. אני אשמח לראות על מה את מדברת....
 
למעלה