גלגלים - מתי מחליפים?

Impious

New member
גלגלים - מתי מחליפים?

היי,
אני משתמש באותם גלגלים כבר למעלה משנתיים.
במהלך התקופה התעקמו להם כמה סילקים, עברו יישור והשמיניות תוקפות אותי שוב אחרי תקופה.
ברמת העיקרון, מתי אומרים לגלגלים שלום? אם בכלל?
האם החלפת סילקים לא תקינים פותרת את הבעיה והגלגל "כמו חדש"?
בנוסף, מה היחס בין מחיר גלגל והעמידות שלו?
 

moshik171

New member
זה תלוי בגלגל

היי
עד לאחרונה רכבתי 5 שנים על גלגלי da 7801 ואני נפרד מהם בצער עם המעבר ל 11 הילוכים.
גלגלים לא כבדים מתגלגלים פצצה שמיניות סידרתי פעם אחרונה לפני 4 שנים אולי.
דרך אגב אלוף הגלגלים זה erez_tt בקומונת bonk.

בהצלחה
מושיק
 

oferlev9

New member
טוב , קודם כל שומעים שאתה ירושלמי , כי רק ירושלמים אומרים

סילקים ...... :)
לגבי הגלגלים: תלוי איזה גלגלים אלו ומה מצבם
הכי טוב לבדוק אצל מומחה שבאותה הזדמנות יעשה גם טיפול ואיזון
אם אתה אכן בירושלים, אני לא מכיר מומחי גלגלים בירושלים אבל בטוח שיש
 

Impious

New member
אני שמח שזה משעשע אותך ...


 

YotamKa

New member
כפר ביקרת בחנות של משה?

גש לשם, עם הגלגל ועוד דברים, ויגידו לך אם ומה דורש החלפה. הטלפון 6525256 בקצה רחוב כנפי נשרים.

לגלגל אומרים שלום כאשר החישוק סדוק ו-או נשברים סילקים ברצף. המחיר של החלפת חישוק והשארת הסילקים הישנים לא שונה בהרבה מגלגל חדש קומפלט. תבדוק בחישוק סביב פטמת החיבור של הסילק אם יש סדקים. שנתיים לא אומר הרבה, משנה הקילומטראז' וכמובן איכות ועמידות הגלגל עצמו.
אבל כדי לדעת עוד, תפנה למשה. יש שם את לייב שבונה לנו גלגלים טוב מאד.
 

Impious

New member
טרם

כשאפסיק לעבוד כל כך הרבה והשמש תחליט לברוח מירושלים, אכתת רגליי לשם

תודה על המידע, אסתכל על מה שאמרת.
אני מניח שכל נזק בסדר גודל שציינת בלאו הכי עדיף גלגל חדש כי, איך להגיד, הגלגלים שיש לי כרגע ממש פושטים. ככה לפחות נדמה לי.
ממש סיקרנת אותי עם החנות הזאת.
 

יעקב 471

New member
אין קשר בין מחיר ועמידות

הגלגל הקדמי באופניים שלי הוא מיום הקניה ,2006 , וכבר רכבתי איתם 115000 ק"מ.
סביר להניח שהגלגל האחורי היה מחזיק אותו מספר ק"מ אלמלא מקרה מצער של התרסקות , ומדובר על גלגלים של אמריקן קלאסיק 350, שמאוד לא מקובלים בישראל (קיבלו שם רע משום מה).את האחורי החלפתי(ל- DA 7850) כאמור לפני כמה שנים ורכבתי איתו כבר 60000 ק"מ.
בגדול משקל הרוכב ואופי הרכיבה הם סיבה עיקרית לאורך חיי הגלגל ,בנוסף אל תקפוץ מדרכות ואל תיכנס לבורות והגלגל יחזיק.
 

Impious

New member
8 שנים עם אותו גלגל

איך מגיעים למצב כזה? כלומר, פרט לדברים שציינת כמו אופי רכיבה ומשקל וכו'.
האם יש תחזוקה שוטפת שמאריכה את חיי הגלגל? יש מה לעשות?
 

יעקב 471

New member
פעם אחת החלפתי מיסבים , וגם את זה לא הייתי ממש חייב .

חוץ מזה כלום כפי שציינתי , רק רכבתי .
 

יעקב 471

New member
עוד תוספת לגבי משך חיים , ואני מתכוון לשלדת קרבון

היו כאן לפני זמן תהיות ושאלות לגבי משך החיים של שלדות קרבון , האם הן עלולות לסבול מעייפות החומר או אולי להישבר כתוצאה מכך. מה שאני יודע הוא רק מנסיון אישי שלי , אני לא מהנדס ולא מטלורג אבל ה-EDDY MERCKX שאני רוכב איתם יום יום כבר יותר משמונה שנים עם כל מה שכרוך ברכיבה כזאת (בורות ואבנים ונפילות פה ושם) והשילדה לא מראה סימני עייפות , לפחות לא לפי מה שאני מרגיש.
יהיה מעניין לדעת אם יש מושג כזה שמתייחס לסיבי פחם או אם למישהו יש מידע על עייפות חומר מרוכב כמו סיבי פחם כאמור שמתייחס ספציפית לנושא שלנו.
 

Maxim br

New member
יעקוב, זו תורה שלמה

עם תקני עמידות\חוזק\גמישות ועוד.
קרבון היא אכן מילה יפה, דוגמא אחת שאולי תסכם לך את התעשיה : קרבון K1 שנחשב בקצה הפירמידה של הקרבון השזור, הגימור שלו מתאפיין בקוביות קטנות כלומר בצפיפות גבוהה מה שמקנה לו בעצם את המעמד. אבל קרבון זה לא רק סיבי הקרבון אלא למתכון מתווסף גם השרף האפוקסי שהוא ולו יש את מירב ההשפעה על העמידות לאורך זמן,. ולא כל K1 הוא אותו K1 ושוב פעם חוזרים לתקנים שלמשלנו יש אותם ובכך קשה למצוא שילדה סינית K1 ב 600$ או K2 עם תקן כזה או אחר...ואגב הקרבון בו משתמשים בתעשיית האופניים ואפילו בשילדות היקרות ביותר הוא ברמה בינונית למדי בתעשיה הגדולה הזו שנקראת חומרים מרוכבים.
&nbsp
ואגב לפני שיקפצו אלי בטענה שגם שילדות של 20000שח נסדקות בואו ונפריד בין איכות החומר לבין איכות העבודה\גימור !!
 

יזהר BiBi

New member
העייפות היחידה בשלדות קרבון

היא של הרוכב שמתעייף לראות את אותה שלדה שנה אחרי שנה עד שהוא חייב להתחדש בשלדה חדשה עם צביעה מדהימה ואז הוא מחפש סיבות למה הוא חייב להחליפה. בגדול לקרבון אין עייפות חומר אבל גם עם יש אז לוקח לפחות חמישים או מאה שנה להתעייף.
מצד שני מה אני מבין בעצם ולכן חובה להחליף שלדה כל שלוש שנים שמשתנה הצביעה
לגבי הקרבון T1200 עם תוספי ננו קרבון עושים אחלה שלדה שקלה בכ-30% מהשלדות הכי קלות כיום עם חוזק מוגבר אבל לא זול הצעצוע ובעתיד יהיה אפשר לקנות אותם בצבעי ספורט, ספורט קופה, ונגד שעון
תתחדש
 

ItsikH

Member
מחיר לא אומר כלום על עמידות בשום תחום בימינו, אפילו להיפך
ציוד קצה מחזיק פחות מציוד שמראש מכוון לעמידות.
יש שלושה מרכיבים בגלגל - החישוק, השפיצים והנאבה. יש קילומטראז' מומלץ לכל גלגל - אין לזמן השפעה משמעותית. המלצתי היא גלגלים בנויים, כך תוכל לבחור את הרכיבים לפי שיקוליך ונתוניך, ואז השיקול העיקרי הוא בחירה נכונה של בונה גלגלים...
 

Impious

New member
טוב, גלגל custom רחוק ממני מיליון שנות אור..


אבל מעניין אותי, איפה יש את המידע הזה שאתה מדבר עליו? קילומטרז' מומלץ לכל גלגל.
 

ItsikH

Member
איני יודע איפה רשום, אלא רק שאני בהחלט מצפה ממי שמוכר
לי גלגל לספק את המידע הזה. למה גלגל בנוי לא נראה לך? הוא ממש לא יקר יותר, יכול להיות אפילו להיפך - אם משך חיי הגלגל הוא שיקול חשוב בעיניך, דווקא גלגל בנוי יותר סביר שיספק את רצונך בכל מחיר נתון.
 

Impious

New member
יצאתי מנקודת הנחה

שcustom תמיד עולה יותר.
תודה על המידע
 

Maxim br

New member
תלוי איזה קאסטום...

ואם תכתוב לנו איזה גלגלים יש לך התמונה תהיה הרבה יותר ברורה !!
ואגב אם התעקמו לך סילקים והגלגל עבר איזון בלי להחליפם ושמיניות חזרו פעם אחרי פעם הייתי מחפש מכונאי אחר שידע לטפל בגלגלים החדשים....
&nbsp
&nbsp
 

Impious

New member
לא צריך לצעוק (!!)

התמונה לא תהיה יותר ברורה, תאמין לי

אלה גלגלים של אופני עיר (היברידיים) - Sirrus DLX700. גלגלים לא ממותגים שמגיעים עם אופניים זולים.
בכל אופן, אתה צודק לגבי העבודה הגרועה שעשו על הגלגל, חלקם היו עקומים עד מאוד והופתעתי שביצעו ניסיון יישור ולא החלפה.
כנראה ניסו לחסוך בזמן ובסוף אני זה שמשלם את המחיר.
 
למעלה