גלגלים, קסטות, טריינרים ומה שביניהם.

meishar84

New member
גלגלים, קסטות, טריינרים ומה שביניהם.

הזמנתי טריינר של Tacx לפני שבוע.

כרגע על האופניים מורכבים צמיגי קונטי 4 עונות שאין מצב שהם יגעו בטריינר יושבים על גלגלי Alex Race זבל כלשהם.
בנוסף יש לי 2 צמיגים ספייר מקסיס דטונטור שאין לי בעיה שיהרסו (או שאזמין צמיג יעודי בהמשך).
אין לי סבלנות להתחיל להחליף צמיגים לפני רכיבה בטריינר או בחוץ. ואני מעדיף שיהיה לי גלגל שלם לתקופה של אימוני טריינר.

אופציה 1. הזמנת גלגל זול מחו"ל + קסטה 9 הילוכים זה סיפור של 130$ +- ועוד 30 דולר לצמיג יעודי.

אופציה 2. Wheelset שלם מחו"ל + קסטה 9 הילוכים. מעיף את האלכס הגרועים שגם ככה קיימים על האופניים והופך את הגלגל אלכס האחורי לגלגל יעודי לטריינר עם קסטה וצמיג טריינר. עלות 200$.

אופציה 3. למצוא בארץ גלגל משומש אפילו + קסטה בזול, בגלל שזה טריינר הגלגל יכול להיות זול וגרוע. מחיר לא ידוע.

מאוד מתלבט, אשמח להערות והארות.
תודה
 

ariasdo

New member
אחד הדברים המבאסים בטריינר זה פירוק ההרכבה והחלפת הגלגל ....

אופציה נוספת - להישאר עם הגלגל שלך רק פירוק והרכבה .
ממה שראיתי במשך שנה במכון הרוכבים עשו שימוש באותו גלגל לא היה בעיות מיוחדות לגלגל אם לא משתוללים זה מפשט את המורכבות .

טריינר ללא גלגל אחורי גם מפשט את ההליך אבל החיסרון הגדול זה הרבה יותר יקר מטריינר בסיסי .
להבנתי לפי התיאור בהודעה שלך ( 9 הילוכים וכו' אני מתרשם שהאופנים הם לא משהוא יקר )

אני משתמש באופנים ייעודיות לטריינר סוס חזק ויציב מאלומיניום לא מתעסק בפירוק והרכבה ...

אריה סדובניק
 

moshik171

New member
הכל חרטה

היי

האופניים הקודמות גלגלי שימנו DA 7800 צמיגי קונטי 4000 טחנתי את הטריינר עד דק.
האופניים הנוכחיים גלגלי שימנו da 9000 צמיגי קונטי 4000 טוחן את מה שנשאר מהטריינר.
לא מחליף גלגלים ולא כלום.
למה קונטי 4000? כי החלק שנוגע בטריינר חלק. כל צמיג עם טיפה חספוס כמו ה 4 עונות זה רעש בלתי נסבל.
בהצלחה
מושיק
 

meishar84

New member
אריה ומושיק תודה

להישאר עם הגלגל שלי - אני אצטרך להחליף צמיג כל פעם שאני משנה את הסביבת רכיבה (טריינר, בחוץ).מבחינתי שהגלגל עצמו ולא רק הצמיג ילך לעזאזל מהטריינר.
טריינר בלי גלגל אחורי - מאוד יקר , וגם הזמנתי גם טריינר לפני שבוע. לא אופציה.
אופניים יעודיים - אין לי מקום לעוד זוג, הלוואי ויכולתי

מושיק הצמיגים לא נהרסים לך מהטריינר ? כי אלה צמיגים רב שכבתיים ולא צמיג שכבה אחת עבה שיהיה פחות בעייתי. הקונטי 4 עונות לא יגעו בטריינר גם בגלל הרעש וגם כי לא בא לי להרוס אותם.
האופניים הם אלומיניום 9*2 הילוכים.
&nbsp
לגבי האופציות שרשמתי בתחילת השרשור , מה אתם מציעים והכי הגיוני?
 

moshik171

New member
החלפת צמיגים

בעבר הייתי מחליף צמיגים כל 5000 ק"מ למרות שהסמן של קונטי הראה שאפשר להשתמש בצמיג עוד. החלפה אחרונה עשיתי על 6000 ק"מ ועדיין הסמן של קונטי הראה שאפשר עוד. בסט הנוכחי אני כבר קרוב ל 6000 וכנראה שאמשיך מעבר ל 6000 קצת. בערך ב 3000 ק"מ אני מצליב בין הצמיג הקדמי לאחורי כדי שהשחיקה תהיה זהה.
מה שכן, אני קונה צמיגים ב bike24 הם לא תמיד הכי זולים אבל אני חושב שהם מספיק גדולים כדי שהמלאי שלהם יהיה תמיד חדש כך שהצמיג שאני קונה לא ישב על המדף שנתיים (לפחות כך אני מאמין). האמת שהרכישה האחרונה היתה אצל עמית לוינזון. הם עשו מבצע של שני צמיגים ב 350. הצמיגים של עמית עדין בקופסא.
לשאלתך, הצמיגים לא נהרסים. לא מתקלף לי משהו ולא נראה איזה פגם אחר מהותי בצמיג.
לשאלתך על המלצתי - לא יודע. בא לך להחליף גלגל? תחליף. אין לך כסף? תשאיר.
 

meishar84

New member
אני חושב שבנסיבות האלה צריך לפחות גלגל + קסטה

כי להחליף צמיג נראה לי דיי מעיק כל פעם לפני רכיבה על טריינר או בחוץ, זאת בהנחה שאני נשאר על הגלגלים המקוריים.
אבל ההבדל בין Wheelset לגלגל אחד הוא יחסית קטן, ככה שנראה לי שאני נוטה להזמין סט שלם.
כרגע הסט שהכי נראה לי הוא FSA Vision Team 25.
&nbsp
הק"מ שציינת זה על טריינר או או בחוץ ?
איזה זוג צמיגים קנית ב350 ? GP 4000SII ?
לפני הקונטי 4 עונות המדהימים רכבתי על ויטוריה רובינו פרו, החזיקו לי קילומטרז' מאוד מכובד עד שהחלפתי אותם כי זכוכית קרעה לי את הדופן של הצמיג.
&nbsp
אני את הרכישות שלי עושה מPBK כבר שנים, אחלה שירות לקוחות, צמיגים ופנימיות טריים, מבצעים מעולים ומשלוח חינם מעל 50$ שממש לא קשה לעבור.
&nbsp
 

moshik171

New member
תשובות

היי

2*conti 4000 S II שנהיה יחד ב 350
6000 ק"מ זה משולב אני לא מחליף לא גלגלים ולא צמגים אני מעריך שמתוך ה 6000 1500 הם על טריינר.

מושיק
 

ariasdo

New member
אם לא הגעתה לשלב שהגוף שלך זקוק למנה - הסרבול להחליף יגרום

קושי וחשק לעשות שימוש בטריינר - משמעות למילים שהגוף זקוק למנה שזה מצב הדומה להרגשת רעב .

טריינר זה דבר משעמם במיוחד טריינר פשוט שלא מחובר למסלולים ולהדמיית מציאות וירטואלית .

מבחינה פסיכולוגית צריך לגרום למצב של מחויבות לסה"כ רכיבה שעות בשבוע בכביש והשלמה שאין בררה בטריינר .


לדעתי תחליף צמיג שיתאם גם לטריינר וגם לרכיבה בחוץ שהעסק יהיה כמה שפחות מסובך .

אריה סדובניק
 

rubber duck

New member
לסיכום קצר - טריינר זה דבר משעמם

בישראל , כמות הימים שבהם לא ניתן לרכוב בחוץ היא אפסית
אז קדימה קנו טריננטר ותנו לו להעלות אבק


שרון
 

meishar84

New member
למה אני רוכב על טריינר ? כי אין לי ברירה..

אני יודע שרכיבה על טריינר נתפסת בתור פעילות משעממת.
אבל, בחדר כושר מתי שהייתי מתאמן הייתי מבלה שעות על אופנים מול טלוויזיה ככה שזה ממש לא מהווה עליי איום או שעמום לרכב מול טלוויזיה עם סרט או סדרה ברקע ולא בהכרח סרטוני רכיבה.
&nbsp
לצערי אני סובל מבעיות גב פתולוגיות, וזעזועים (גם קטנים) שחוויים במהלך רכיבה לא בדיוק יעזרו לי לחיים. אלא להפך, הם יכולים לגרום לי להגיע למצב של אובדן שליטה באופניים וההתרסקות לא תאחר לבוא.
כרגע אני מנוע מרכיבה בחוץ, עד שאני מתייצב לפחות חודש, ולמען האמת לא רכבתי כבר 3 חודשים.

מצד שני רכיבת טריינר אני יכול לבצע גם עם כאבי גב (עד רמה מסויימת).
&nbsp
אין כמו לרכב בחוץ, אבל שאין ברירה - טריינר
 

rubber duck

New member
סיפור קטן על גב

בעוונותי אני סובל מהגב
בעיקר בעונות מעבר
לפני שנתיים בערך ניתפסתי ברמה שלא יכולתי ללכת
אך ברגע שעליתי עלה אוכף , תוך 2 דקות הכאבים נעלמו
והדבר היחדי שלקח לי 5 דקות מתחילת הרכיבה עד לרגע שיכולתי לבצעו היה רכיבה בעמידה

אחרי כל רכיבה כזו היו לי 4 או 5 שעות של שקט מהגב

אחרי שבועיים התפיסה חלפה

שרון
 

meishar84

New member
הלוואי שזה היה כזה פשוט אצלי

יש לי פריצת דיסק ולא אחת קלה, עם עוד כמה מתנות מסביב...
הגב אצלי יכול להיתפס בכל עונה וגם ליותר משבועיים.
לצערי המצבים של חוסר יכולת לקום מהמיטה מוכרים לי היטב

&nbsp
תיאורתית וגם לפי המלצת אורטופד או 2 אפילו, גם בימים שהגב לא מרגיש הכי טוב עדיין אני יכול לעלות על טריינר בבית, בניגוד לרכיבה בחוץ שזעזוע קטן במהלך הרכיבה לגב יכול לגרום לי לאובדן שיווי משקל או לתנועה לא רצונית אחרת שתוביל להתרסקות.
כמובן שבתקופות עם גב שלא כואב או תפוס אני לא מתכוון לוותר על רכיבות בחוץ.
 
למעלה