גלגל ההצלה של נבחרת ישראל

דיברגנט חדש

Well-known member
סולומון במשחק מצוין היום הפך את התוצאה במשחק חוץ מול אלבניה עם סגל שחקנים מהליגה האיטלקית והספרדית והעלה את ישראל למקום הראשון בבית.
|כלהכבוד|
 

דיברגנט חדש

Well-known member


המדריך המלא לקמפיין נבחרת ישראל במוקדמות היורו

המטרות של אלון חזן ויוסי בניון, גלגל הצלה שמצפה להם במקרה שהעסק לא יעבוד, ומה מחכה לכחולים-לבנים בסוף הדרך, בהנחה שיישבר מנחוס בן 54 שנה. כל התשובות לקראת יריית הפתיחה הערב (20:00) מול קוסובו בבלומפילד​

הערב (20:00, בלומפילד) תפתח נבחרת ישראל את מוקדמות יורו 2024 מול קוסובו, ותצא לריצה ארוכה בת עשרה משחקים גורליים עבור הכדורגל הישראלי. האם החבורה שהמנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן קיבצו (תוך לא מעט סערות תקשורתיות) תצליח לעצור הליכה בת 54 שנה במדבר? האם מה שנראה כמו בית נוח על הנייר, יהיה שלב בדרך לאליפות אירופה ראשונה בו ישראל תיקח חלק? ימים יגידו.
עד רגע האמת, יש לא מעט שאלות חשובות על הפרק, כמו מה נדרש מהכחולים לבנים כדי לעשות היסטוריה; מה יקרה אם שוב הם ימצאו את עצמם מחוץ למקומות שמבטיחים העפלה ישירה לטורניר; והאם הנתונים על הנייר מבטיחים משהו לאוהדים שכבר מזמן הפסיקו להאמין; קבלו את המדריך המהיר לאוהד החולם, לקראת השריקה הראשונה של עוד קמפיין שכולו תקוות לסוף טוב.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים: עומרי גלזר, שון גולדברג, , דולב חזיזה, אלי דסה, מיגל ויטור

המסע לגרמניה מתחיל. שחקני נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)

למה לישראל יש סיכוי לעלות אחרי 54 שנים?​

בארבע מילים – כי זה לא בשמיים. ולמה הפעם זה באמת לא בשמיים? לא רק בגלל חילופי הדורות (שכשלו עד היום) אלא גם בזכות השיטה שנהוגה בשני הטורנירים האחרונים, במסגרתה עולות לאליפות 24 נבחרות ולא 16 כבעבר. שתי נבחרות עולות מכל אחד מעשרת הבתים המוקדמים, ואליהן מצטרפות שלוש נבחרות נוספות שיעפילו מפלייאוף ליגת האומות, בו הכחולים-לבנים כבר הבטיחו את מקומם.
אז למה שישראל תצליח איפה שהיא כשלה בשתי הפעמים הקודמות? כי הפעם, בניגוד לבעבר, היא הוגרלה מהדרג השני של הנבחרות. המשמעות היא שישראל תתמודד בשנה הקרובה מול חמש יריבות, שעל הנייר ארבע מתוכן לא איכותיות ממנה. גם הפסימיסטים יודו שזה אומר שהכל פתוח, האופטימיסטים? כבר רכשו כרטיסי טיסה ליוני 2024 לגרמניה.

לאיזה בית הוגרלה ישראל ומי יריבותיה?​

הכחולים-לבנים הוגרלו לבית 9 יחד עם נבחרות שווייץ, רומניה, קוסובו, בלארוס ואנדורה. כל נבחרת תשחק עשרה משחקים, בשיטת בית חוץ. שווייץ (מדורגת 12 בדירוג פיפ"א) חברה כמעט קבועה בטורנירים גדולים (כולל המונדיאל האחרון בקטאר ממנו הודחה בשלב שמינית הגמר נגד פורטוגל), שייכת לקבוצת הנבחרות האיכותית במוקדמות כשהוגרלה לבית 9 מהדרג הראשון של הנבחרות האירופיות.

רומניה (מקום 52 והוגרלה מהדרג השלישי) וקוסובו (מקום 107 והוגרלה מהדרג הרביעי) נחשבות, לפחות על הנייר, כיריבות הישירות של ישראל (מקום 76) על כרטיס הכניסה השני לאליפות. מי שלא צפויות לעשות בעיות הן בלארוס (97) שהוגרלה מהדרג החמישי ואנדורה (153) מהשישי.

פרוילר

הרשימו בקטאר. שחקני נבחרת שווייץ חוגגים
(צילום: gettyimages)

נבחרת קוסובו

היריבה הראשונה של הנבחרת: קוסובו
(צילום: AP)

איך עולים לאליפות אירופה?​

כדי להגיע ביוני 2024 לגרמניה, תצטרך ישראל לסיים באחד משני המקומות הראשונים בבית. אם לא, העסק קצת מסתבך - היא תוכל להרוויח גלגל הצלה מהפלייאוף, במסגרתו 12 נבחרות שסיימו בראש הבתים של דרגים א'-ג' בליגת האומות יתמודדו על שלושה כרטיסים נוספים.

מאחר שסיימה בראש בית בדרג ב', נבחרת ישראל משוריינת לפלייאוף של דרג ב', ובהנחה שתידרש לעלות על המסלול הזה, שחקניו של אלון חזן יצטרכו לחלוף על פני בוסניה, סרביה וסקוטלנד (נכון לעכשיו ובכפוף לשינויים), בשיטת חצי גמר וגמר (ב-21 וב-26 במרץ 2024). ישראל כבר חוותה את המסלול הזה לאחר שסיימה במקום בחמישי במקדמות היורו הקודם, אבל נעצרה בפנדלים, בחצי הגמר נגד סקוטלנד.

מונס דאבור מול ניית'ן פטרסון

זוכרים את סקוטלנד? מונס דאבור מול ניית'ן פטרסון בפלייאוף לפני שנה וחצי
(צילום: רויטרס)

מי השמות שיעשו את הקמפיין?​

השם החם ביותר של הנבחרת הלאומית ערב פתיחת הקמפיין הוא של מנור סולומון, שחקן הכנף של פולהאם הלונדונית, שהיה מועמד לשחקן חודש פברואר בפרמייר-ליג, בו התחיל רצף של חמישה משחקים רצופים בכל המסגרות בהם מצא את הרשת. הוא כבר כבש שישה שערים ב-31 הופעות במדים הלאומיים (מלך השערים מבין שחקני הסגל הקיים), והוא אמור להוביל את החוד של הנבחרת המתחדשת, יחד עם ליאל עבדה ממוליכת הליגה הסקוטית סלטיק (שלא ישחק מול קוסובו בשל פציעה), תאי בריבו (שחקן וולפסברגר האוסטרית) ושון וייסמן (גרנאדה).

השם החם בקישור הוא ללא ספק של אקס מכבי ת"א, אוסקר גלוך בן ה-18, שחתם לאחרונה ברד בול זלצבורג האוסטרית. עבור ביברס נאתכו (פרטיזן בלגרד), קפטן הנבחרת בן ה-35, הכינוס הנוכחי יהיה האחרון שלו לפני שהוא פורש מהמדים הלאומיים.

מנור סולומון

ינהיג את ההתקפה. סולומון
(צילום: עוז מועלם)

בהגנה, לפחות במשחק מול קוסובו, צפויים לפתוח הוותיקים אלי דסה מדינמו מוסקבה ומיגל ויטור מהפועל באר-שבע, לצד הצעירים רז שלמה ממכבי נתניה ודורון ליידנר מאוסטריה וינה. על תפקיד השוער הפותח מתמודדים דניאל פרץ ממכבי ת"א ועומרי גלזר מאוסטריה וינה.

למה מלך שערי הנבחרת בכל הזמנים לא בסגל?​

בשבועות שקדמו לפרסום סגל הנבחרת לפתיחת הקמפיין, החל קמפיין נוסף, להחזרתו של קפטן הנבחרת לשעבר, שלא זומן לסגל בעקבות סידורי השינה החדשים של המנהל המקצועי יוסי בניון והמאמן אלון חזן. ערן זהבי דרש לקבל חדר לבד, לדבריו, כפי שהיה רגיל כחלק מההכנות שלו למשחקי הנבחרת, אולם השניים סירבו בתוקף לתת לחלוץ מעמד מיוחד.

סופה של תקופה. זהבי

סופה של תקופה. זהבי
(צילום: עוז מועלם)

לפני כשבוע, ולאחר מגעים חשאיים בין נציגי הצדדים, נדחה סופית מתווה פשרה שהיה אמור להחזיר את הקפטן (חדר לבד רק בלילה שלפני משחק). "אני מאחל בהצלחה לנבחרת ולחבריי שם. צר לי שדחקו אותי החוצה", כתב זהבי בפוסט שחתם את הפרשה.

היכן ומתי תתקיים אליפות אירופה?​

את טורניר היורו תארח גרמניה בחודשי יוני-יולי 2024, אחרי שניצחה את טורקיה 4:12 בהצבעה חשאית שנערכה במטה אופ"א, בספטמבר 2018. זה יהיה טורניר גדול שני אותו תארח המדינה (מאז האיחוד עם מזרח גרמניה), אחרי מונדיאל 2006. כיאה למארחת קיבלה גרמניה כרטיס כניסה אוטומטי למשחקים, ואליה יצטרפו 20 נבחרות שיסיימו במקומות הראשון והשני בעשרת הבתים בשלב המוקדמות, ושלוש נבחרות נוספות שיעפילו מהפלייאוף של ליגת האומות – 24 נבחרות בסך הכל.

את המשחקים יארחו עשר ערים שונות – מינכן ("אליאנץ ארנה"), ברלין ("האולימפי"), דורטמונד ("זיגנאל אידונה"), גלזנקירשן ("פלטיס ארנה"), שטוטגרט ("מרצדס בנץ ארנה"), המבורג ("פולקספארק"), פרנקפורט ("דויטשה באנק פארק"), דיסלדורף ("אספריט ארנה"), קלן ("ריין אנרג'י") ולייפציג ("רד בול ארנה").

אליאנץ ארנה

אליאנץ ארנה
(צילום: gettyimages)
 
למעלה