גלובס - הוסר האיום המרכזי לעיכוב הרכבת הקלה

אבישי ק

New member
גלובס - הוסר האיום המרכזי לעיכוב הרכבת הקלה

קישור לכתבה בגלובס
"הוסר האיום המרכזי לעיכוב הרכבת הקלה בגוש דן
ועדת חריגים אישרה את העברת תקציב מכרזי התשתיות של נת"ע..."
"התקציב שאושר ישמש לבניית התשתיות במקטעים המערביים והמזרחיים של הקו האדום הראשון של הרכבת הקלה. מקטעים אלו דורשים בניית 8 תחנות תת קרקעיות ו-4 מנהרות. עוד ישמש התקציב לבניית תחנת קרליבך. העלות המוערכת של מכרזים אלה צפויה להגיע ל-7.5-8 מיליארד שקל..."
עוד מליארדים שיורדים לבור
איך אף אחד לא מרים על זה צעקה?
אני מקווה שזה באמת יהיה החסם האחרון ונראה עוד בימינו את הרכבת קלה/תחתית נוסעת
 

tapuzoed

New member
ב-8 מליארד שקל אפשר היה לחבר עוד 30 ערים לרכבת ישראל

אפשר לחייב הנהלות מפעלים בפריפריה להתמקם לא ירחק מ-10 ק"מ
מהמפעל. יפתור המון פקקים בתל אביב ויספק כמה עשרות אלפי
משרות בכירות בישובי פריפריה.
למה הנהלת שטראוס עם מפעלים בנגב ובגליל יושבת בפתח תקוה?
 

GreenCape

New member
איך בדיוק אפשר לחייב הנהלות מפעלים להתמקם לא ירחק מ-10 ק"מ?

לא פותרים בעיות כאלו בכח הזרוע
 

אבישי ק

New member
אני חולק עליך, בכח הזרוע העבירו משרדים למרכז

אז בכח הזרוע יוציאו מהמרכז
 

darkshadow1

New member
הרכבת הקלה בגוש דן היא פרויקט כדאי כלכלית.

בניגוד למסילת עפולה-בית שאן שיסעו בה רכבות 95% ריקות במשך שנים- הרכבת הקלה בגוש דן תהיה כלכלית מהיום הראשון.
 

אבישי ק

New member
קודם כל לא!!!! אתה ממש שונא את תושבי העמק

מבחינתך אפשר לסגור את העמק ולהחזיר לסורים
בנוסף גם המגזר הערבי הם לא בני אדם
מעניין
אולי פשוט נעשה טרנספר לכל היהודים שם ונגמור עניין
 

darkshadow1

New member
כזאת תגובה הזויה לא ראיתי הרבה זמן.

א. איפה כתבתי שרכבת העמק מיותרת? העובדה (כן, עובדה) שתחנת בית שאן תהיה מאוד לא פעילה בטווח הזמן הנראה לעין לא אומרת שהיא מיותרת. ובכלל, דיברתי על קטע בית שאן-עפולה בלבד, הרבה יותר נוסעים ישתמשו בקטע עפולה-חיפה.
ב. איפה כתבתי שצריך "לסגור את העמק ולהחזיר לסורים"? ומתי אזור כלשהו בין בית שאן לחיפה היה בכלל בשליטת הסורים?
ג. איפה כתבתי משהו על המגזר הערבי? ומה לעזאזל הקשר בין מסילת העמק (שכל התחנות שלה צמודות לישובים יהודיים) לבין המגזר?
 

אבישי ק

New member
אתה רשמת לרכבת העמק לא כלכלית להרכבת הקלה כן

תתפלא אבל אף תחבורה ציבורית היא לא כלכלית מעצם היותה ציבורית
הייתה על הנושא כתבה בעבר, חבל שלא שמרתי אותה.
בקיצור
תחבורה ציבורית שמציגה רווחים גבוהים משהוא לא תקין בה.
אני שם כסף שהרכבת הקלה תפסיד פי 2 מרכבת העמק, אבל זה לא משנה.
הרכבת הקלה כמו רכבת העמק חשובים לאזור באותה המידה והם קריטיים להמשך פיתוח האזור.
 

darkshadow1

New member
כדאי שתלך לסדנת יוגה,

וכדאי שגם תקרא תגובות פעם שנייה ושלישית לפני שאתה מגיב,
וכדאי שתבין את ההבדל בין "כלכלית" לבין "רווחית",
ובין "ציבורי" לבין "ממשלתי".
ולסיום, לא ברור לי איך "הרכבת הקלה תפסיד פי 2 מרכבת העמק", כשמדובר בשני פרויקטים ממשלתיים שיסובסדו בכל מקרה.
 

nitro11

New member
מדובר בפרוייקטים שונים

אחד זה תח"צ עירונית והשני זה בינעירונית.
רכבת לבית שאן היא ועוד איך כלכלית, הסכום שהושקע בקטע עפולה-בית שאן הוא
900 מיליון מתוך 4 מיליארד, בית שאן שווה סכום כזה, ויש גם מטענים לירדן.
אני לא מבין מאיפה הקביעה שלך שהרכבות יסעו 95 אחוז ריקות
ובכלל צריך להסתכל לעתיד, כשתתחברנה עוד מסילות ויתווספו יעדים חדשים.
 

tapuzoed

New member
צריך להתחיל כבר היום בהקמת קו רכבת לטבריה, חייבים לחבר אותה

עיר מרכזית כזו לתיירות - ללא רכבת?
הקוים לגליל היו צריכים להיות מוכנים כבר לפני 20 שנה, יחד עם הקמת קוים נוספים במרכז

הדרך להרים את הצפון זה להמשיך בפרויקט רשת הרכבות בצפון, רכבת לנצרת, קרית שמונה ורכבת לטבריה.
הקמת שדה התעופה הבינלאומי השני ברמת דוד. הקמת מרינה חדשה ל-500 כלי שיט מול רמב"ם במקום הקישון
+ פינוי הבה"ד והקמת שכונת מלונות וטיילות בבת גלים. הקמת פארק גולף ענק בפארק הקישון,
הפיכת מחצבת נשר לאגם שחייה טבעי עם מלונאות. הקמת פרויקט הטיילת הדרומית והטבות למלונות בעכו.
העברת כל סקטור הגז והאנרגיה לחיפה. חקיקה להעברת ההנהלות בעלות מפעלי ייצור - להעתקת מטה לצפון ולדרום.
איחוד הקריות, נשר, טירת כרמל וחיפה לעיר מטרופולינית אחת. סילוק מכל האמוניה והעתקת חוות הגז.
הכרזה על אזור סחר חופשי בעורף נמל המפרץ שיקום וסביב נמל התעופה הצפוני, למשיכת השקעות בתחום לוגיסטיקה.
אלו הפרויקטים הדחופים הדרושים כיום..
חיבור ערי הגליל ברכבות רק חלק ממכלול שלם של השקעה נדרשת בצפון.
הממשלה הבאה צריכה להכפיל את העשייה הטובה של הממשלה הזו -
להכריז על "תוכנית חומש" לכבוד חגיגות ה-70 והלאה - 14 מליארד שקל בשנה לקידום הצפון על פני 5 השנים הבאות.
 

nitro11

New member
לפני מסילה לטבריה

צריך את מסילת עירון בין עפולה לחדרה, ולפניה צריך את המזרחית בין לוד לחדרה
והתכנון שלה מושהה כרגע, בקיצור יש עוד זמן, אלא אם תגיע ממשלה שתחליט
שתחבורה בינעירונית מסילתית תהיה בעדיפות גבוהה יותר מכבישים בינעירוניים.
 

Rubim88

New member
אני יודע שזה די חסר טעם

אבל..
תיירות זה לא מה שבאמת ממלא רכבות, ורכבת זה לא רק מה שיוצר תנועת תיירות. מה שכן ימלא רכבות(בגלל פתרון הניידות העדיף שהם מציעים במקרים מסויימים) הם היוממים - אך לרוב היוממים יש גבול לזמן(ועלות) הנסיעה(דלת לדלת) לעבודה ולכן את כמות היוממים למטרופולין מסביבתו ניתן לתאר בדומה לחוק הגרביטציה(או חוק קולון בחשמל). אצרף גרפיקה מתוך מהכנס השנתי של האגודה הישראלית למחקר תחבורה ב2014, שמראה בצורה יפה מאוד את העניין. המסקנה מכל הסיפור היא להשקיע בתבונה לפי התועלת והצורך, ולא לזרוק כספי מיסים למתיחת קווים כמה שיותר רחוק, הכסף הזה יכול לעזור לערים המרוחקות יותר בצורות אחרות.

 

Ynhockey

New member
בעיית הביצה והתרנגולת

הרכבת היא זאת שתוכל להביא יותר יוממים מטבריה ובית שאן לחיפה. אם אין רכבת אין יוממים, אם אין יוממים אין תחבורה טובה (קרי: רכבת).
 

Rubim88

New member
זה לא בדיוק עובד ככה - כל עוד לא קיימת טלפורטציה


אי אפשר להתעלם מפרמטר המרחק ומכמות האוכלוסיה שהרכבת באמת מקצרת לה את זמן הנסיעה(מדלת לדלת) מה שמשפיע על פוטנציאל היוממים, מהסיבות הבאות:
1.הקשר בין מרחק הנסיעה לעבודה לכמות היוממים הוא מעריכי ולא ישר - ראה תרשים נוסף מאותה מצגת קודמת.
2.אם תחלק את השטח סביב המטרופולין לטבעות סביבו, באופן כללי צפיפות האוכלוסיה תרד ככל שהטבעת רחוקה יותר ממרכזו.
3.יתכן שיהיה קיצור כלשהו בזמן הנסיעה מנקודה לנקודה ע"י שימוש ברכבת אך הנתון החשוב הוא זמן הנסיעה הכולל מדלת לדלת והאטרקטיביות שלו לעומת כלי תחבורה אחרים, כולל התייחסות לתדירות - שיכולה לשנות את כל התמונה.
4.מעבר לזמן הנסיעה יש את פרמטר העלויות - שגדל עם גדילת המרחק.

 

Ynhockey

New member
המרחק גדול אבל לא קיצוני

מטבריה לחיפה זה 50 ק"מ, לפי הדיאגרמה שלך זה כ־10% מהיומיים. ד"א המרחק מבית שאן לחיפה הוא כמעט 60 ק"מ ויש ציפיה שיבואו גם משם יוממים.
&nbsp
אבל יש מימד נוסף: הימצאות מקומות עבודה במרחק יותר קרוב. עם כל הצער שבדבר, אין מסה (mass) של מקומות עבודה לא בטבריה, לא בעפולה, לא בנצרת ובטח לא בקריית שמונה או בית שאן. הגעה מהירה לחיפה תפתח המון הזדמנויות לתושבי טבריה. כמו כן, אם המסילה תחובר דרך רכבת העמק, תושבי טבריה יוכלו להגיע בזמן סביר גם ליקנעם, שם יש הרבה מקומות עבודה איכותיים בתום ההי טק.
 

Rubim88

New member
בילבלת בין הציר של האחוז הכולל לזה של האחוז לכל טווח נסיעה

אם מסתכלים על הגרף האדום רואים שבערך 5 אחוז נוסעים יותר מ45 ק"מ.
"ציפיה שיבואו גם משם יוממים" - אין ספק שיהיו יוממים - יש אנשים שנוסעים אפילו מרחק גדול יותר. השאלה החשובה פה היא מה הכמות האבסלוטית והאם ההשקעה הגדולה משתלמת ביחס לאלטרנטיבות. אם ככל שאתה מתרחק מממרכז המטרופולין אחוזי היוממים קטנים באופן מעריכי ביחס למרחק, וכמות האוכלוסיה קטנה גם היא, אז הכמות האבסלוטית היא פשוט המכפלה שלהם וגם קטנה באופן מעריכי ביחס למרחק.
"הגעה מהירה לחיפה" - מי אמר שמדובר בהגעה מהירה? מה שחשוב זה דלת לדלת תקרא שוב על נקודה מספר 3 בהודעה הקודמת שלי.
 

אבישי ק

New member
דלת לדלת צריכה להיות הסיסמא

שילוב של אמצאי תחבורה כדי לתת את המענה הטוב ביותר
רשת אוטובוסים טובה עם רכבת כל חצי שעה יכול לעשות שינוי ענק לדוגמא לעפולה
עד היום הנסיעה הייתה סיוט
עם הרכבת יהיה ניתן להגיע מהר יותר אבל אז השאלה מה יעשו אחרי שגיעו
למת"מ והעיר התחתית הנגישות היא סבירה
גם להדר עם הכרמלית ניתן להגיע
נשר, גבולי, עניין האוטובוסים לנשר מאד מסובך.
קריות, תלות במטרונית ובעומסים.
ציר מוריה, לא נגיש בעליל.
אולי עם העלייה ביוממות מאזור כרמיאל ועפולה יופיעו גם אמצעי תחבורה משלימים כמו בשאר הארץ
רכבים להשכרה יומים, אופניים(למת"ם, קריות) ועוד...

 
למעלה