גלוקוז בצום ואינסולין

ifat99

New member
גלוקוז בצום ואינסולין

עשיתי בדיקת-דם של גלוקוז בצום ואינסולין והתוצאות: INSULIN - 9.1MU/L GLUCOSE- 85 MG/DL יש לציין שאני סובלת מעודף משקל. 1.63 ושוקלת 88 ק"ג 1.הבנתי שמחלקים את הגלוקוז והאינסולין ל-3 (או משהו כזה) ואז לפי מה שהגניקולוג אמר לי שיש לי תנגודת קלה לאינסולין, או סוכרת בצורה קלה מאוד.האם לדעתך הוא צודק? 2. מה ההשלכות של תוצאות אלה על פריון וכניסה להריון? 3. האם כדאי לקחת גלוקמין או קלוקופג' כדי לטפל בבעיה זו? האם תוצאות אלה קשורות למשקל העודף שלי? והאם גלוקופג' יכול לסייע לי לרדת במשקל?


ב6/5 זה קורה. אני נרשמתי. ואת/ה?
 
תוצאות גלוקוז ואינסולין

שלום יפעת, לא הרופא שלך אינו צודק. ממספרים אלה אין לך תנגודת משמעותית לאינסולין. אלה תוצאות בהחלט בגדר התקין, על אף עודף המשקל שלך. לגבי השאלה על גלוקומין, זה כמובן מאד תלוי במה הוא מטפל. אם את מתקשה להרות ויש לך מחזורים ללא ביוץ, ועוד תופעות שיכולות להתאים לתסמונת השחלה הפוליציסטית, בהחלט ניתן לנסות טיפול בגלוקופג. מה שאני יכולה להמליץ לך בחום הוא באמת לעשות את כל המאמצים בעולם לרזות. מעבר לנושא הפריון, את אישה צעירה. ואם אין לך כעת תנגודת לאינסולין משמעותית או תופעות אחרות, סביר להניח שעם הזמן תפתחי את התחלואה שמתלווה להשמנת יתר , ולכך אני מתכוונת ליתר לחץ דם, הפרעות במשק הסוכר ושומני הדם, בעיות פרקים, סיכון מוגבר למחלות לב, כיס מרה ועוד... כך שאם את המאמץ תגייסי דווקא בתקופה הזו שמה שעומד אולי על הפרק הוא נושא הפריון, תעשי לעצמך שרות ענק.
 

ifat99

New member
תודה, ד"ר קרן תורג'מן, אבל

רציתי לציין שאני לא סובלת משחלות פוליציסטיות וכמו-כן יש לי ביוץ תקין, אבל... אני מנסה כבר להרות 5 שנים ללא הצלחה ועושה הפריות מבחנה. עד עכשיו לא מצאו סיבה אצלי או אצל בעלי לאי פריון. השאלה החשובה היא: האם לאור הנתונים האלה של האינסולין והגלוקוז(תנגודת לאינסולין קלה לפי מה שהבנתי) יש מקום להשתמש עם גלוקמין? (גלוקופג') האם לאור הנתונים של האינסולין והגלוקוז שלי תרופה זו יכולה לסייע לי להיכנס להריון? מה ההשלכות בכלל של תנגודת קלה לאינסולין על הפוריות?האם זה יכול להפריע להשתרשות עוברים? האם בהפריית מבחנה זה יכול לפגוע באיכות העוברים? איך זה מפריע להיכנס להריון? אני מקווה שלא שאלתי יותר מדי שאלות והמון תודה על הטירחה ועל כך שאת עונה.


ב6/5 זה קורה. אני נרשמתי. ואת/ה?
 
חסר פיריון

שלום יפעת, אני לא הייתי קורית לזה תנגודת לאינסולין. מדד ה-HOMA שלך, שהוא מדד מהיר של רגישות לאינסולין שניתן לחשב מריכוז הסוכר והאינסולין, הוא 1.88, שזה לא מזהיר, אבל ממש לא נורא. קשה להתיחס לזה, לפי דעתי, כאל תנגודת לאינסולין משמעותית. לכן אני לגמרי לא בטוחה, לאחר שיש לך מחזורים סדירים עם ביוץ, שהגלוקופג יעזור. אבל אני כאן הייתי אומרת לך להתיעץ שוב עם גינקולוגים שמטפלים בבעיות פוריות
 
למעלה