גל נעים, אפסותך מוכחת

uuuaaa

New member
גל נעים, אפסותך מוכחת ../images/Emo88.gif ../images/Emo70.gif

גל ניסה ברוב אפסיותו לטעון שהמהרש"א טוען שפרסיים כתבו את מגילת אסתר. וכך ציטט גל את המהרש"א: ____________________________________________________________________ "ולפי הנראה היה לבעל דין [אדם עם שכל ישר] לחלוק ולומר שאלו השמות המיוחדים להם אינם עיקר מן התורה בהם כי שם משה - בת פרעה נתנה לו והוא לשון מצרי כדעת המפרשים, ושם המן ומרדכי ואסתר נראה כי שמות פרסיים הם כי המגילה נכתבה ע"י הפרסיים שעל כן לא הוזכר שם הקב"ה במגילה..." עד כאן. המהרש"א מזוייף.....חה חה חה. ____________________________________________________________________ והנה, מה שטען uuuaaa : המהרש"א מסביר שאיזה אפיקורס היה יכול לטעון שמשה ואסתר למשל, הם לא שמות של התורה. ולכן הגמרא מוצאת לשמות הללו רמזים בפסוקים, כדי להוציא סברא זו מדעתנו. בעל דין = יצר הרע\אפיקורס\שכל עקום\הווא אמינא כופרנית... והנה גל נעים פער פיו על טענותיו של uuuaaa: "דברי הבל ורעות רוח. ללמוד אתה יודע? נסיון זול לחפות על דברי המהרש"א החזקים" ועוד טען uuuaaa: "מי שאוכל שרצים ושקצים לא מבין גמרא" ____________________________________________________________________ ובוא נראה מי צדק: גמרא בבבא-בתרא י': "יש לו לבעל הדין להשיבך" ופרש"י: "בעל הדין - רשע או עובד כוכבים". גמרא מנחות ק"י: "שלא ליתן פתחון פה לבעל הדין לחלוק" ופרש"י: "לבעל הדין - לאומרים: רשויות הרבה הן (עובדי כוכבים)". גמרא חולין ס"ג: "שלא תתן פתחון פה לבעל הדין לחלוק" ופרש"י: "למי שרוצה לחלוק עליך". תורת כהנים ב,ה: "שלא ליתן פתחון פה לאפיקורסים לחלוק..." נו, מי צדק ? מי לא יודע ללמוד ? אני מבין למה זרקו אותך מהישיבה. אתה פשוט אפס. אתה בין היחידים שלא הבינו: "מי שמתעסק עם uuuaaa, חוטף באבו אבוה" ושתהיה לי שבת שלום. וגם לכל הלא-אנטישמים פה.
 

גל נעים

New member
פשששש....מפוצץ גאווה אתה הא?.

טיפש מטופש. אתה אפ' לא שווה התייחסות. למה?, כי ללמוד אתה לא יודע. לכאורה אתה מרגיש שאתה הבאת מובאות רש"י לצדק את עצמך הא?... טיפש שלא יודע ללמוד. אוויל משריש.
 

uuuaaa

New member
עשית לי את השבת

ודרך אגב, אפס, הלכתי לשאול ראש כולל בהר נוף. והוא ענה על זה בדיוק כמו שאני עניתי בהתחלה. אז בזכות הנסיון האוילי שלך להוציא את דברי המהרש"א מהקשרם - זכיתי אני לכוון לדברי רבינו רש"י הקדוש. דרך אגב, נראה לי שאתה כל-כך אפס, שאפילו את התשובה שהבאתי לא הבנת. אז אני ארחם עליך ואמנע ממך את הצורך להתחנן לפני ע"מ שאסביר לך: המהרש"א בסה"כ השתמש בביטוי. הביטוי הזה גם שגור בפירושו של הרמב"ן על התורה. אני ממש תמה על עצמי, למה אני כותב כל-כך הרבה לאיזה אפס שלמד קצת בישיבה ?
 
מקושיות לא מתים ! וגם לא מטעויות !

חזור אלינו - אנו מחכים לך. לגבי הבנת המהרש"א - עיינתי בדברים ונראה בפירוש כי חלה טעות בהבנתך את המושג: "בעל דין" , טעות שבאופן גורף גורמת להבנת הדברים ההפוכה, כפי שהבנת. אולי שווה לחשוב על הנקודה הבאה: הקב"ה גלגל את הטעות הנ"ל כך, שתוכל להבין כמה קל לעשות טעויות כאלו, הכל תלוי בלב ולפעמים הלב מושך לכיוונים אחרים מהאמת. הצמדות לתורה ולישרות התורה - מונעת בהכרח שגיאות כאלו. כוונתי לאמר - שגם אם דבר מסוים נראה לך קשה - זה רק משום שהלב רוצה לצייר לך שכך הוא המצב, אך למעשה ההיפך הוא הנכון - הדבר קשה, כי זה הנסיון שבו הקב"ה מעמיד אותך ברגע הזה על מנת לדעת האם אתה שלו, גם בלבבך. לכן אנו מתפללים לקב"ה שלא יביאנו לא לידי נסיון ולא לידי בזיון. אני מייחל לכך שנוכל ללמוד חברותא ביחד - יש לשנינו כל כך הרבה מה לתקן ! אבא שבשמיים מחכה לך שתחזור, אנחנו בישיבה, מחכים לך שתחזור, הדלת לא נעולה וכל עוד האדם חי, אפשר לתקן.
 

גל נעים

New member
משום מה אתה הוא המתחמק.../images/Emo42.gif

הרי אספתי וכתבתי לך מס' קושיות חזקות שאף רבך נאלם דום לנוכח הקושיות, ולכן ציינת בפני מס' פעמים "מקושיות לא מתים". נכון שמקושיות לא מתים, אבל היכן ההשכל הלוגי?,מדוע אתם בורחים ממנו?. כבר עבר חודש וחצי מאז שכתבתי לך את מכתבי ובו אמרת שאתה מוכן "להתמודד עם כל מה שאביא לך", ובכן-בנתיים הדיון הינו בור אין מים בו. ואני עודני תמהה על שיטתך בקודש. [נא לא לשכוח שאכן עברתי בעצמי קורס מרצים של "ערכים" ואני מודע לכלל השיטות האפשריות ב-"תרבות" הדיון המניפולטיבית שלכם.] למסקנה:לא אעיד על טיפשוטו של אותו אחד שלא הבין מהרש"א (ראה איבן עזרא שמחדד את הנקודה הזו במהרש"א וד"ל לאותם הטיפשים וכסלי הדעת שאין בהם שכלות להבין זה הדבר). ולמסקנה שניה-כנראה שמקושיות אתם כן מתים. תירוצים זולים שמשבשים את הדעות תמיד היו נחלת לחם חוקכם, ומשם אתם שואבים מיים להשקות את הגן היבש. במקום שתפעילו שכל ישר וביקורת עצמאית ותגיעו לנבכי הדברים בכוונת התורה, הינכם בוחרים באיזושהיא דרך קטאטונית לא ברורה והיא המנעות מלכידת תשומת הלב על טקסטים בעיתיים וחבל. בועז ידידי-(אם אתה אכן בועז מצגר מנ.ע ולא משתמש בשמו), כפי שהספקתי להכיר אותך אתה אכן בעל "שכל" רק הבעיה שאינך מאמין ששכלך יכול להבין דברים שהם מעבר לאותם קושיות. הבנת המסקנה נגרמת כאשר לומדים דבר מתון רצון לעמקות ולא מתוך רצון "ליישב" (ויש בזה מאמרים נפלאים של גדולי ישראל האמתיים והנוראיים דוגמת הרמב"ם והראב"ע, ועוד יש בראב"ד ובגאונים)
 
למעלה