גם אנחנו מציינות את סוף החופש :)

The Blue Fairy

New member
גם אנחנו מציינות את סוף החופש :)

אז הגיע הזמן להיפרד לשלום מהחופש הגדול, טוב, עד לשנה הבאה


גם אם סיימנו את בית הספר כבר מזמן, לחופש הגדול תמיד יש משמעות – זה ה-סמל לקיץ
ואיתו גם ים, אבטיח וארטיקים מצננים,
להורים בינינו, החופש מספק הרבה תעסוקה וזמן איכות

וכל היתר – ובכן – כנראה ממתינים בציפייה שהשקט יחזור לרחובות

אבל המשמעות הגדולה ביותר היא הזכרונות שלנו – מהחופש עצמו, וגם משנות הלימודים העליזות. נזכרים בבית הספר, במורים, בסנדוויצ'ים, בחברים לספסל הלימודים... בכיתה, בלוח ובגירים...

נזכרתן? אתן שם?

יופי! הורידי הכל מהשולחנות והשאירו רק עפרון ומחק.

הגיע הזמן לבוחן פתע!

הבוחן היום יהיה בנושא: מבחנים ולימודים

ויציף המון געגועים וזכרונות מרגשים מהימים בהם היינו תלמידים



1. איזו מן תלמידה היית?
משקיענית וחרוצה עם כל הסיכומים, בדיוק להיפך או משהו באמצע?

2. מה הדרך הכי מקורית שמצאת כדי ללמוד למבחן?

3. האם פעם ניסית להעתיק במבחן? ואם כן, האם הצלחת?

4. כשהמורה מדברת על נושא כלשהו, ולך היה פשוט קשה להתרכז, מה בדרך כלל עשית? (ניסית להקשיב בכל זאת, קראת ספר, אולי קשקשת על השולחן?)

5. שיעורי בית היו משהו שהכנת בבית, או העתקת במרץ חמש דקות לפני הצלצול?

6. לכל אחד יש מבחן בו הוא קיבל ציון גבוה במיוחד – ושהוא מתגאה בו מאוד. איזה מבחן זה בשבילך? באיזו כיתה?

7. איפה היית לומדת? בספרייה, על המיטה, ליד השולחן, מול הטלוויזיה, על הדשא בגינה?

8. אם היית יכול לחזור אחורה בזמן, מה היית משנה בהרגלי הלמידה שלך?


אז בברכת שנת לימודים מעולה וכיפית לכל התלמידים הצעירים, - אנחנו מזמינים אתכם לכמה דקות של נוסטלגיה
 

Fragile rose

New member
נוסטלגית את..

1. איזו מן תלמידה היית?
משקיענית וחרוצה עם כל הסיכומים, בדיוק להיפך או משהו באמצע?
אע לא משהו, במהלך השנה הייתי מרשה לעצמי לחפף ויום לפני המבחן הייתי חורשת

2. מה הדרך הכי מקורית שמצאת כדי ללמוד למבחן?
בגרות בספרות - לשמוע בלופים את הכניסיני תחת כנפך ו-עוד חוזר הניגון

3. האם פעם ניסית להעתיק במבחן? ואם כן, האם הצלחת?
ברור, בבגרות בניהול כולם העתיקו מכולם ובכל השאר היו שיטות מגניבות, אבל בעיקר עם דף עם תשובות באמצע הדפדפת

4. כשהמורה מדברת על נושא כלשהו, ולך היה פשוט קשה להתרכז, מה בדרך כלל עשית? (ניסית להקשיב בכל זאת, קראת ספר, אולי קשקשת על השולחן?) קשקושים \ מכתבים עם חברות

5. שיעורי בית היו משהו שהכנת בבית, או העתקת במרץ חמש דקות לפני הצלצול? גם וגם

6. לכל אחד יש מבחן בו הוא קיבל ציון גבוה במיוחד – ושהוא מתגאה בו מאוד. איזה מבחן זה בשבילך? באיזו כיתה?
כיתה י'. בגרות במתמטיקה יחידה 1 - 125


7. איפה היית לומדת? בספרייה, על המיטה, ליד השולחן, מול הטלוויזיה, על הדשא בגינה? ליד השולחן לרוב, כשניסיתי ללמוד לבגרות בהיסטוריה במיטה נרדמתי אחרי שקראתי את המשפט 'המפלגה הנציונלסוצאליסטית של היטלר'

8. אם היית יכול לחזור אחורה בזמן, מה היית משנה בהרגלי הלמידה שלך? הייתי לומדת הרבה יותר והרבה יותר טוב
 

Mooa-Numi

New member
יאי איך בא לי שאלון

1. איזו מן תלמידה היית?
משקיענית וחרוצה עם כל הסיכומים, בדיוק להיפך או משהו באמצע? הייתי מאלו שיושבים בסוף הכיתה ומתווכחים עם המורה, מרפרפים על החומר לפני המבחן ומקבלים 100. בזמן התיכון נהניתי מאוד מהתכונה הזאת כי היא פינתה לי הרבה זמן פנוי שיכולתי לעשות בו דברים אחרים, אבל היום אני קצת סובלת ממנה. אין לי הרגלי למידה. הגעתי לאוניברסיטה בדיוק אותו דבר (הנה, באחד הקורסים שלא הגעתי לאף אחד מהשיעורים, עברתי על המצגות, קיבלתי 88. כמובן שזה לא הספיק לי וניגשתי שוב, בלי ללמוד, וקיבלתי 97. אבל זה סתם מקרי). כל עוד זה מבחנים אני מסודרת. אבל בגלל שבאוניברסיטה הדגש הוא על עבודות - את זה אני לא יודעת לעשות בכלל. לא משנה כמה זמן אני מפנה לפני - אני עושה את העבודה ברגע האחרון וזה מכניס אותי הכי ללחץ בעולם. הנה, כבר חודש אני 'עושה' איזו עבודה והתחלתי לעבוד עליה באמת רק היום (מגישה בחמישי). וזו העבודה הקטנה, חוץ ממנה יש לי עוד שני סמינריונים


2. מה הדרך הכי מקורית שמצאת כדי ללמוד למבחן? לא יודעת אם מקורית, אבל הכי עוזר לי ללמד מישהו אחר את החומר. לדבר על החומר, זה הכי טוב. כשהייתי בתנועה עשינו פעם פעולה של 'ללמוד למבחן באזרחות' עם משחק מונופולי כזה וכל מיני שאלות..

3. האם פעם ניסית להעתיק במבחן? ואם כן, האם הצלחת? לא ממש. ואם כן זה רק בחנים ממש קטנים שהבוחן בכוונה מתעסק במשהו אחר וגם אז רק השוואת תשובות.

4. כשהמורה מדברת על נושא כלשהו, ולך היה פשוט קשה להתרכז, מה בדרך כלל עשית? (ניסית להקשיב בכל זאת, קראת ספר, אולי קשקשת על השולחן?) בביה"ס - קראתי ספר מתחת לשולחן או נרדמתי (עם סימני הספירלה המסורתיים על המצח). בשלב יותר מאוחר פשוט לא הגעתי לשיעורים. היום באוניברסיטה - פייסבוק, באבלס, עובדת על דברים אחרים וכו'

5. שיעורי בית היו משהו שהכנת בבית, או העתקת במרץ חמש דקות לפני הצלצול? במתמטיקה עשיתי כי הבנתי למה זה חשוב. לא זכור לי שהיה בדברים אחרים. אם כן ולא עשיתי בהם, לא זכור לי שהעתקתי

6. לכל אחד יש מבחן בו הוא קיבל ציון גבוה במיוחד – ושהוא מתגאה בו מאוד. איזה מבחן זה בשבילך? באיזו כיתה? יש סיפור שסיפרתי עליו בזמן אמת, אז אולי כמה מכן זוכרות. באמצע כיתה י"א, אחרי הבגרויות, החלטתי לעלות מ4 יחידות במתמטיקה ל5. בשיעור הראשון למדתי אינדוקציה יחד עם שאר הכיתה, בשיעור השני היה טריגו שהם כבר למדו במחצית הקודמת. לא הבנתי כלום. באתי למורה (שנחשבה ממש הומנית ועוזרת) ושאלתי אותה אם היא תוכל לשבת איתי על זה. היא אמרה לי: השקעתי בילדים האלו שנתיים ואת באה ורוצה להבין משהו בשבוע? יש סיבה שלא עולים מ4 ל5. חזרתי הביתה, בכיתי מלא וקיללתי את הרגע שבו החלטתי לעלות. בסוף החלטתי לגשת למבחן ולפחות לנסות להצליח בחלקים האחרים שבו קצת ידעתי. 67 יהיה לי. טריגו - אני אנסה כמה שאני אדע. במשך שבועיים למדתי בטירוף למבחן, בחיים לא למדתי למבחן ככה, אפילו לא לפסיכומטרי. שעתיים-שלוש ביום. חלמתי על משוואות טריגונומטריות. פעם קמתי מתוך שינה רק כי הצלחתי להבין איך פותרים משהו. למבחן הגשתי מותשת אבל בטוחה בעצמי. קיבלתי 100. הייתי היחידה בכיתה. הייתי הארבעיחידותניקית והייתי היחידה שקיבלתי 100. עד היום זה מרגש אותי. גם במבחן הבא קיבלתי 100. ככה זכיתי לכבוד של המורה ושל התלמידים. כשאחותי היתה ב5 יחידות וכל הזמן רצתה לרדת המורה (אותה מורה) לא נתנה לה והשקיעה בה יותר מתלמידים אחרים, הרבה בזכותי. זהו.

7. איפה היית לומדת? בספרייה, על המיטה, ליד השולחן, מול הטלוויזיה, על הדשא בגינה? אני חושבת שעל הרצפה.. עד היום קשה לי עם שולחנות

8. אם היית יכול לחזור אחורה בזמן, מה היית משנה בהרגלי הלמידה שלך? הייתי בוחרת בלימודים יותר מאתגרים שמכריחים אותי לסגל הרגלי למידה. עובדת יותר על עבודות. מתמודדת עם הפרעות הקשב שלי מוקדם יותר.. אני באמת סובלת היום.
 

EVE Lights

New member
עונה על תקופת התואר הראשון

מי זוכר מה בכלל היה בתיכון?!

1. איזו מן תלמידה היית?
משקיענית וחרוצה עם כל הסיכומים, בדיוק להיפך או משהו באמצע?
בתיכון - באמצע נראה לי. האמת שהיה לי הרגל ממש מגונה להתעורר ביום שלפני מבחן/בגרות ב- 5 בבוקר וללמוד. :|
מה שכן אפשר להגיד שרוב הציונים שלי היו טובים, איכשהו גם בבגרויות שלא ידעתי כלום (בגרות/מדעי המחשב).
במכללה - וואי, הייתי משקיענית על עם כלללל הסיכומים. איכשהו רק בשנה ב' זה התחיל לישוא פרי (אולי כי שנה א' הייתה כולה ריאלית).

2. מה הדרך הכי מקורית שמצאת כדי ללמוד למבחן?
חוץ ממבחנים ריאליים שצריך לתרגל (סטטיסטיקה, מתמטיקה, מיקרו מאקרו וכו') כל השאר זה פשוט לקרוא את הסיכומים בין 3 ל- 5 פעמים.
באיזו שהוא שלב החומר יוצא מהאוזניים ואז את יודעת שאת מוכנה.

3. האם פעם ניסית להעתיק במבחן? ואם כן, האם הצלחת?
במכללה לא מעתיקים.

בתיכון עשינו הכל.
הייתי כותבת סיכומים שלמים בכתב פצפון בספר תנ"ך.
הייתי יושבת מאחורי חרשנים שיודעים את החומר ומעתיקה את כל התשובות...
מי עוד זוכר.


4. כשהמורה מדברת על נושא כלשהו, ולך היה פשוט קשה להתרכז, מה בדרך כלל עשית? (ניסית להקשיב בכל זאת, קראת ספר, אולי קשקשת על השולחן?)
קשקשתי ביומן.

5. שיעורי בית היו משהו שהכנת בבית, או העתקת במרץ חמש דקות לפני הצלצול?
נראה לי גם וגם. במכללה הייתי חייבת להכין (רק במתמטיקה הייתי מעתיקה...) פשוט כי היה צריך להגיש למרצה. איכס.
בתיכון חלק מכינה וחלק מעתיקה.

6. לכל אחד יש מבחן בו הוא קיבל ציון גבוה במיוחד – ושהוא מתגאה בו מאוד. איזה מבחן זה בשבילך? באיזו כיתה?
כל שנות הלימודים סחבתי 95-100 בתנ"ך. נראה לי שזה הציון הכי גבוה שלי גם בבגרות (95 או משהו כזה).
במכללה קיבלתי במבחן סופר דופר קשה שכולם נכשלו 96.


7. איפה היית לומדת? בספרייה, על המיטה, ליד השולחן, מול הטלוויזיה, על הדשא בגינה?
בתיכון - ליד השולחן או על המיטה
במכללה - רק מול המחשב (כי כל הסיפורים היו מודפסים)
והייתה לי שיטה.. הייתה לוקחת את הסיכומי וורד של כל השיעורים, מאחדת ל- PDF אחד, ואז ממרקרת תוך כדי קריאה בכל מיני צבעים.
היה אדיר.

8. אם היית יכול לחזור אחורה בזמן, מה היית משנה בהרגלי הלמידה שלך?
הייתי משקיעה יותר בשנה א' של התואר ואולי משיגה ממוצע גבוה יותר.
נו מילא
 

the mush

New member
יאללה

1. איזו מן תלמידה היית?
קודם כל בשביל להבין איזה תלמידה הייתי, צריך להבין שמכיתה א' העולם ואני היינו מודעים לכך שיש לי לקות למידה במתמטיקה, שזה היה יתרון וחסרון במהלך ה12 שנות לימוד שלי. בגדול, לא היה לי זין ללמוד דברים שלא היו מעניינים אותי.. אבל הייתי כמעט תמיד מקשיבה ופעילה בשיעורים, ותמיד היה לי מה לומר..

2. מה הדרך הכי מקורית שמצאת כדי ללמוד למבחן?
צילמתי סרט עם חברה! עד היום יש את הקלטת שאנחנו ממחיזות את החומר, וככה לומדות!

3. האם פעם ניסית להעתיק במבחן? ואם כן, האם הצלחת?
וואו... כל כך הרבה פעמים. רוב הפעמים הצלחתי.

4. כשהמורה מדברת על נושא כלשהו, ולך היה פשוט קשה להתרכז, מה בדרך כלל עשית? (ניסית להקשיב בכל זאת, קראת ספר, אולי קשקשת על השולחן?) תמיד מצאתי מה לעשות, בכיתה יב' הייתי היחידה שיש לה טושים בקלמר, ואני וזאתי שישבה לידי עשינו "עסק הטושים" - מי לקח מה, מתי, כמה, למה, איך


5. שיעורי בית היו משהו שהכנת בבית, או העתקת במרץ חמש דקות לפני הצלצול? זה נטו בזכות ההורים- הייתי עושה שיעורי בית כי הם היו לוחצים עליי.

6. לכל אחד יש מבחן בו הוא קיבל ציון גבוה במיוחד – ושהוא מתגאה בו מאוד. איזה מבחן זה בשבילך? באיזו כיתה? היה לי אחד למתמטיקה שבעיניי הוא קוסם. זה באמת היה לי נורא קשה כל חיי, אבל בגלל שהוא באמת באמת לימד טוב, קיבלתי 100 במבחן!

7. איפה היית לומדת? בספרייה, על המיטה, ליד השולחן, מול הטלוויזיה, על הדשא בגינה? על השולחן אוכל, שאמא תשב לידי ולא תתן לי לוותר....

8. אם היית יכול לחזור אחורה בזמן, מה היית משנה בהרגלי הלמידה שלך?
הייתי בעיקר מנסה להבין שלימודים זה באסה, אבל זה כל כך חשוב... אני מתבאסת שהיום אני צריכה לשפר בגרויות..
 
למעלה