גם זה מענייני דיומא

כ חיים

New member
גם זה מענייני דיומא

רגע לפני שאסב לסדר הפסח עם בני המשפחה, מזכיר לכם שהנה אנחנו עומדים לפני "ספירת העומר" ככתוב בספר "ויקרא": "וספרתם לכם ממחרת השבת..." וכידוע לכם במשך ימי ספירת העומר אין להסתפר ואין להתגלח וכדי שחס ושלום לא תעברו על עבירה זו, הריני מזכיר לכם מהם בדיוק הכלים והמכשירים הללו שבעזרתם לא נעבור חלילה על לאו שציוונו רבותינו ז"ל.

הנה לפניכם חלק מסט כלים שהשתמשנו בהם בעבר לגלח את שער הפנים. מברשת הגילוח, מכשיר הגילוח ומכשיר המשמש להשחזת סכיני הגילוח שרובנו דוקא לא נהגו להשתמש בו.

 

כ חיים

New member
וסט הכלים שפגשנו אצל הספר

כאשר ישבנו על הכסא במספרה. התער , רצועת העור בו נהג הספר להשחיז תערו ומכשיר התספורת הידני שקדם למכשירים החשמליים בהם משתמשים הספרים של ימינו. מברשת השיער בה ניקה הספר את עורפנו לאחר התספורת וכמובן בקבוק מי הקולון שהתיז הספר על הראש לאחר התספורת.

 

ז ק ו

New member
מי שאינם מתגלחים בימי העומר, אינם משתמשים בכלים האלה

משום "... ולא תשחית את פאת זקנך"
 

כ חיים

New member
כמו שאמרת

בעצם בסכין גילוח ותער יש איסור שימוש בכלל ולא רק בימי ספירת העומר והתחליף, לפחות בעבר, היה אבקת "משעי" עם כפיס העץ שהיו מעבירים על הפנים כדי להוריד את השיער. והריח של ה"משעי" - חבל"ז, כמו שאומרים.
 
צה"ל הוציא (ככה"נ) 2 הגדות לשעת חירום

ער"פ תשכ"ז וער"פ תשל"ט. בהקדמות מסביר הרב גורן שלא ממש מדובר בקיצור-חיתוך - יותר ב"תמרון" של כמה נוסחים מקוצרים (למשל קטעי כמה מכות שתים ארבע וחמש לא מופיע אצל הרמב"ם). ההגדה אינה קצרה משמעותית. לא יכול להעלות עכשיו תמונות... בהזדמנות אחרת. אישית, ועפר ואפשר אני לרב גורן - הייתי מוסיף דבר נוסף: גיליתי השנה שסיעה גדולה של מוני מצוות אינם מונים בכלל מצוות סיפור יציאת מצרים, והמונים במקרה הטוב, מתנים בוהגדת לבנך, ואם אינך ליד בנך, זה דרבנן ולא יותר. גם למונים המצווה החיוב המינימלי שישאל בינו לבין עצמו וגם זה לא אפשרי בלחץ תעסוקה מבצעית. חיילים על משמרתם אינם ליד בניהם. אין לי ספק שזה לא נעלם מהרב גורן, כי לא היה שכחה מלפני גאון זה.

לא לשכוח שהאנוס שלא יכול להגיד ההגדה, חייל על משמרתו או מנתח חירום בבית חולים, וכיוצ"ב - רושמים לו v שקיים המצוה במלואה. אין לה תשלומים ולא ניתן להשלים אמירת ההגדה ביום אחר. אין אמירת הגדה וסיפור יציאת מצרים בפסח שני - החיוב בליל ט"ו ניסן כך שא"א להשלים - גם לא בזמן שבית המקדש היה קיים.

א גוט א מויעד
 
אגב הגדות צהל

בשנת תש"ט יצאה הגדה פשוטה עם הקדמת הרב גורונציק..וכמדומני גם הגדה מצויירת ע"י אלוויל. רק בשנת תשי"ז יצאה ההגדה הצהלית. במחניים הצבאי של תשט"ז יש תיאור על ההכנה של ההגדה הצהלית ועל הסדר על המשחתת איבראהים אוואל שנלקחה שולל במלחמת קדש ועוד. הבוקר קראתי שהתנועה הקונסרבטיבית הללה את הציורים בהגדה הצהלית שיצאה השנה...מקום לדאגה...
 
למעלה