גם זה קורה.....

jonbaum

New member
כתבה מעניינת בנושא

שהתפרסמה בעיתון ה"אייריש אינדיפנדנט" הבוקר.
 
מאוד אופייני לכותב

אני חושבת שהמעניין בכתבה היא בדיוק הסיבה שהפסקתי לקרוא טורים של קווין מאיירס כמעט לגמרי. בגדול, הוא פרובוקטור, לפחות כך נראה לי. הוא לוקה בהגזמות ובתיאורים מוטים, וכותב בתחושת know it all שדי מרגיז לקרוא אותה. הוא ידוע ככותב פרו ישראלי (כשהוא נוגע בנושא בכלל), לדעתי זה כי זו דעת מיעוט. לא נתקלתי במישהו שאמר משהו אפילו קרוב לציטוט לכאורה שהוא מביא בהתחלה.
 

jonbaum

New member
הוא ללא ספק פרובוקטור

אבל במדינה כמו אירלנד, שבה "דיון ציבורי" מורכב בדרך כלל מחזרה אינסופית על מאנטרות צדקניות ומתחסדות, זה תמיד מרענן ומעורר מחשבה לקרוא משהו קצת שונה.
 
לטעמי הכתיבה שלו

מאוד צדקנית ומתחסדת, אבל לצד השני. מה גם שהוא חוטא באותו האופן של האנשים שאותם הוא מבקר. אני מניחה שזה עניין של טעם, אבל זה לא עובד אצלי לקרוא משהו שהוא שונה רק כדי להיות שונה. דווקא הייתי שמחה אם כתיבה עיתונאית פרו-ישראלית היתה יותר אינטיליגנטית כדי ליצור אפשרות לדיון אמיתי כשהנושא עולה. אולי אפילו הייתי לומדת משהו.
 

jonbaum

New member
אני לא חושב שהוא מתחסד

לפחות לא במובן של sanctimonious או self righteous אין ספק שהוא דעתן, אבל בשביל זה הוא פובליציסט בעיתון. ובמיוחד במדינה כמו אירלנד, שבה האנשים מפחדים לבטא את דעתם בצורה ברורה, אנשים שבאמת מדברים דוגרי לא זוכים ליחס של כבוד, והנורמה היא של cozy concensus, חשוב שיהיו אנשים שיקראו תיגר על הקונסנזוסים האלה. נכון שהוא פרובוקטור, אבל הוא תמיד מעורר מחשבה גם אם אני לא מסכים עם מה שהוא כותב. ואני לא מדבר על מה שהוא כותב על המזרח התיכון, כי הוא נוגע בנושא הזה רק לעתים רחוקות. הרבה יותר חשוב לי מה הוא כותב על הפוליטיקה של אירלנד, על הכנסיה, על שחיתות וכו'. הרבה מחקרים מראים שאנשים בוחרים את העיתונים שלהם כך שיקראו מאמרים שיש סיכוי גבוה שיסכימו איתם (למשל בבריטניה, מי ששמאלני רוב הסיכויים שיקרא את הגרדיאן, ומי שימני סביר שיקרא את הטלגראף). אני בדיוק ההיפך. אני אוהב לקרוא מאמרים שאני לאו דווקא מסכים איתם כי כך אני לומד זויות חדשות ולפעמים גם משנה את דעתי.
 
למעלה