גם לי בא להראות לכם משהו...

אמק

New member
עבודה פופית מובהקת ולטובה

גם לדעתי עבודה מאד חיננית ומסקרנת ,אריק לא ויתר על השפה הפרטית שלו אבל כאן יש יותר התגבשות טאקטית לתוך שפת הפופ על הדו-משמעות שלה . גם באופן הצרכני.גם בצורה. מהבחינה הזו לדעתי השפה הפופית היא מאד עכשווית היא תמיד משחקת על כמה מישורים , האמן מכניס את גירסתו להרצל ולתוך בחירה באחת האפשריות שהשפה הפופית מאפשרת. בעניין זה אפשר לומר שפעם לפני כך וכך שנים אמר אמן מאד חשוב ומרכזי בישראל שהשפיע על דורות של אמנים ,ששפת הפופ בלתי ניתנת לתרגום לתוך הלוקאליות הישראלית. אבל ישראל הפכה ברבות הימים לחברה צרכנית ,יש שמוסיפים צרחנית. והנה הפופ מתלבש יופי בתוך התרבות הישראלית ,והאמן שאמר זאת הוא איש די נבון . הפופ והעבודה הזו משחקים את משחק הטוטאלוגיה באופן שמרמז על הפשטה של המושגים ו השטחה שלהם ,אבל היתרון שבתוך החזרה של האובייקטים מופיע מידי פעם שאלה מי הוא היצוג התקף ומה המשמעות והרגישות הנכונה והעכשוית. מין שאלה על המשמעויות הרבות והאפשרויות הבלתי נגמרות ,ומהפרספקטיבה של אריק זוהי עבודה מצוינת במובן שהוא חותר תחת המראה המהוקצע בדרך כלל של עבודת פופ ושותל שם את הרצל שלו עם עניבה ססגונית שמונעת מאיתנו את מבושיו של הנביא. לדעתי עבודה משובחת ובהחלט מסקרנת למה שיבוא בהמשך.
 

neoM

New member
וואווו

כמה הומור.. תחתוני העניבה במיוחד מצאו חן בעיניי.
 

אפיפני

New member
הרצל בוקובזה ועוד כמה הרהורים :)

כמה דברים שחלק אמרתי לך כשדיברנו ועוד כמה מחשבות. ה"הרצל " לוקח את בחינת הזהות הישאלית על ידך עוד צעד קדימה. מעבר לאריק הילד עם העיניים העגולות תמהות, משפחתו ודמויות פולקלוריסטיות. הרצל הוא איקון ציוני הוגה הרעיון סימבול משמעותי השאלה כמובן מתחילה להיות פחות: פרטית, משפחתית, שכונתית, ויותר לאומית וזה יפה. מעבר לזה רציתי לכתוב לך כמה מילים על הנושא של שימוש ב בובות נייר שזה בעצם משחק , משחק מרתק כי בובות נייר כמשחק לילדות קטנות הן בעצם ציור מנייריסטי. יש לי אוסף רב שנים של חוברות בובות מנייר ואפשר די בקלות לזהות סגנון אירופאי של ציור (בעיקר בריטי) וסגנון אמריקאי. פעם כשנפגש אם תרצה נוכל להסתכל בזה. גם הבחירה של הדמויות המייצגות שונה וגם אופן הציור. הבובה שלך היא מאוד ישראלית באופן הציור שלה ומעניין המפגש הזה של ילד נטע זר עם ציור כל כך ישראלי אופייני לשנים ההן. כמו שאני זוכרת מהאופן שבו צויירו הבריסטולים שמהן נגזרו הבובות שבהן שחקתי בילדותי התל אביבית ( לצערי לא נשמר מזה כלום ואין להשיג משומש לא שלא ניסיתי אולי אצל טרטקובר יש ומעניין לבדוק איתו). בכל אופן כדי לחבר את שתי הפסקאות עד כה : פעם ראתי משהו שרועי רוזן כתב על השימוש בבובות דמות : נדמה לי שהוא השתמש בביטוי "בורלסקה פילוסופית ופרויידינית". אפשר לחבר את זה לעבודה הזו שלך שהיא :סוג של משחק מחבואים , ארוג במתחם הויזואלי, שמציע אבני יסוד של זהות וציוני דרך בהסטוריה קולקטיבית של אנשים, שהיא בעצם הסטוריה פרטית של עם אחד זה שהרצל מייצג בכתב הסתרים מהארון היהודי, או יותר נכון הישראלי של כל ההתמרות: הסטנדרטיות והשולית יחד עם מיפרטים של כוח ונרקסיזם . וחבל גם שלא סיפרת פה שהעבודה הודפסה במהדורה מצומצמת של עשרים וחמישה עותקים ושאחד העותקים נתרם על ידך למכירה פומבית בחו"ל שכספיה לטובת מדינת ישראל :)
 

neoM

New member
החלטתי בכוונה להתעלם מהרצל

כי תחתוני העניבה הרי לבושים על גופו המפואר של הרצל. כי, אני צחקתי כלכך הרבה מזה, שחשבתי שכל הסבר שאתן יקלקל לי את הצחוק. אבל - בתמונה - בובה - הזו יש תקציר תולדות ההיסטוריה הציונית. תקציר ציני, הומוריסטי, נטול חמלה. מראה די מפחידה, אגב.
 

nooriko

New member
יפה חמוד משעשע

המון כישרון יש פה. אבל אני, אני יש לי בעיה עם דקורטביות... ויש שם קצת מזה. מי עשה אתה עבודה הזאת? מעניין האוזניים הקטנות המתקפלות בקצות גזירות הנייר מביאים לי לזיכרון את הימים ההם אז כשהילדות היו משחקות בקליפות הקטנות האלה הזערוריות ומלבישות את הבובות הגזורות השטוחות.. זה יפה. הכיוון נהדר. תום הילדות מול הגבריות והאידאל הציוני. זה טוב. אני גם אוהבת את המדולריות הזעירה הזאת. זאת מניאטורה יפה. אבל השדר הכללי שעובר מהעבודה הזאת זעיר בהתאם. והצבעוניות שבו מרדדת את האפקט הרטורי. כלומר, לא רק מפני שאני אוהבת אלימות בעבודות שעוסקות באידאלים וג'נדר ובעיקר בימים אלה: האלימות הזאת ממש נחוצה לי וחשובה בעיני ואני משתוקקת לה. אלא שברובד יותר אובייקטיבי, אם יש כזה (.. פתאום נזכרתי בעניין האובייקטיבי ההוא בפורום השני לאן נעלמה אגב מילה ככה באמצע) הייתי אומרת שהעבודה הזאת ממזערת את התימה המוצגת, היא כאילו מקטינה את עצמה תוך כדי הצגתה, למימדים בובתיים חמודיים. לי יש בעיה עם זה. ואפילו מן המובן המוסרי. נכון. יכול יוצר העבודה לבוא ולהגיד: ככה אני רואה את זה ככה אני תופס את זה. אני חלילה לא שוללת את הלגיטימיות ואת זכותו וכו' אבל לדעתי יש בגישה הזא בקושי חצי הדרך. היוצר עשה לעצמו הנחות והעבודה מקרינה שאננות וזחיחות שאינם מותאמים לתימה המוצגת. כלומר ובפשטות: המספר לא התייסר עד סוף הדרך. עד סוף דרכם של גיבוריו, והם הרי הלכו והולכים בה עד הסוף ובלי שום ברירה! זה מצב לא נכון, שהיוצר חי חיים קלים מאלה של גיבוריו כי הוא רצה פשוט חיים קלים. אם בוחנים באמת את התימה המוצגת, ולא משנה מאיזו פריסמה אישית היא נבחנת, ולא משנה אלו עיניים בוחנות אותה ומאחורי איזה פילטר - אפשר לקבוע בוודאות כי התימה הזאת הסוגיה הזאת הרבה יותר קשה ומכאיבה מכפי שהיא מוצגת וכי יש איזו זילות בדרך הצגתה. נראה שהיוצר בחר להשתעשע ברעיון ולא הייתה בו יומרה להכיל את הנושא עד תומו. כלומר, אני רואה בעבודה הזאת הקדמה, מבוא. נקווה שהאופרה שבהמשך תוציא את המיץ מהצופה וגם מהיוצר לחיי המיץ שבדרך!
 

אמק

New member
וואלה

בחיי אני לא מוצא שום זילות ,ונוריקו יש לי הרגשה שכתבת מה שכתבת מתוך עצמך בלי כל קשר למה שראית ,אולי אני טועה אבל אנא הרחיבי ונמקי ובשפת בני אדם מה ההקטנה ומהי הזילות ,ומה עניין פה לאלימות. נראה לי שאת הופכת כשלעצמך לפומאיסטית תוך כדי כתיבה.
 

nooriko

New member
אני חוזרת בי מכל מה שאמרתי

סתם סתם.. אני רוצה קודם כל להגיד שפה בפורום אני לא תמיד כותבת דברים שאחר כך אוכל בוודאות להגיד עליהם שאני עומדת מאחוריהם. אני לפעמים קצת מתחרעת יעני.. וסליחה עם כולם. זה הכיף שבאינטרנט. כלומר, יש דברים ש"נוריקו" אומרת ואילו אני שמה בצד מתבוננת בה ולעיתים אף מעקמת את האף למשמע הבלגנים שהיא פולטת. בעניין העבודה שכתבתי עליה. לא רציתי לפגוע באף אחד ואני מתנצלת ובאמת. דבר שני: דיברתי בשפת בני אדם. אני לא בטוחה שהביטוי 'אלימות' בהקשר הזה היה הכי טוב והכי נכון. אולי 'כוחנות' יותר מתאים. כמו שאמרתי, ואולי זה עניין של טעם, זאת בטח העדפה, אני יש לי בעיה עם דקורטיביות. ממש בעיה. אני חושדת מיד, כשאני רואה עבודה "נורא יפה" כזאת וקישוטית. יש לי בעיה עם זה. כל מה שמנצנץ ממנו טיפ טיפה של ניסיון למצוא חן - מגורש ממני. אני מחפשת משהו אחר מזה. אם ניגשים לעבוד על המיזוג שבין ג'נדר וסקסיזם וציונות, ומתבוננים היטב בחומרים, מיד ולפני הכל מבחינים ביסוד כוחני, כוחני מאוד, שקיים בעיקר בקשר שבין שלושת החומרים המדוברים: ג'נדר, סקסיזם, ציונות. ואילו העבודה נראתה לי חביבה להפליא וחמודה. ואני לא אוהבת את החיבור הזה שבין החמודיות לבין החומרים. זו גישה שטחית בעיני. משדרת קלילות שלא מן העניין. החמודיות הזאת לא נוחה לי בקונטקסט הזה. כמובן שאפשר לטעון שזאת חלק מן האמירה, אני לא מקבלת את זה - וכדי לנתח למה הטיעון הזה הוא אמיתי לא נכון ולא עובד, אני אצטרך לכתוב עכשיו שעתיים רצוף וזה לא בחשבון כמובן. זה בניסוח מאוד קצר ובשפה יותר "אנושית" לפי בקשתך - מה שניסיתי לומר.
 

nooriko

New member
תיקון: שורה שניה מהסוף צריך להיות -

לא אמיתי לא נכון לא עובד... ולא כפי שכתוב
 

אמק

New member
zה בסדר

גם אני כותב דברים שאני מתקשה לעמוד מאחוריהם. אפרופו דקורטיביות למשל זונשטיין הוא דקורטיבי לעילא ולעילא (במובן מסויים של ההכללה של הדימויים ועצם זה שהם לא פרטיקולרים ,למרות שהסיטואציה שונה ויש שם משהו אחר,את לא מסתגיית מהדקורטיביות של זונשטיין ,בכלל הדקורטיביות נמצאת פה ,כלומר היא חלק ממה שאנו רואים חלק מהראיה שלנו היא דקורטיבית. בפופ במיוחד המישקל של ההשיעתוק וההכפלה נובע מהעניין הצרכני ,אבל אפשר לראותו גם כדקורציה. אפשר לומר על כל המופשט או על רובו שהוא דקורטיבי ,אבל זו אמירה בעייתית .
 

nooriko

New member
לא הבנתי

אם אתה מתכוון לזוננשיין - אני לא מכירה הרבה מהעבודת שלו. קצת. מה שראיתי למשל בדוח אינטימי אכן היה דקורטיבי למדי אבל היה בעובדות שלו איזה חיספוס פרבוקטיבי שחיפה על זה לפי ההרגשה שלי אבל אם אתה מתכוון לזונשטיין - לא יודעת מי זה לצערי או שזו שגיאת הקלדה נכון אני מסכימה שבמופשט גיאומטרי יש סכנה לדקורטביות. פה כבר נכנסים לשאלות כבדות. לשמל חואן מירו יכול להחשב מאוד דקורטיבי אבל .. גם גרשוני יכול להחשב דקרוטיבי והוא לא גיאומטרי עניין הדוקרציה מסובך כנראה אגב. לא רק בפלסטי בכל אמנות ויזואלית יש סכנה לסתמיות קישוטית כלומר איזו ריקות שקיימת בעבודה בין אם זה מרכיב בידורי, או דקורטבי כשמדובר בעבודה דוממת כמו ציור או פיסול למשל פתאום עולה בדעתי שיש כאלה שיכולים להגיד אפילו על ברנקוזי שהוא דקורטיבי. אבל הוא לא
 

nooriko

New member
מהדהד לי השם הזה

זונשטיין זה אבן אזור וזוננשיין בן זוהר או שזה אזור זוהר אבלנראה לי יותר בן לא יודעת למה זה מצלצל לי מי זה זונשטיין?
 

nooriko

New member
מה מצאתי

חיל אויר ואמנות בעניין דקורטיבי אז למשל. האם תומרקין דקורטיבי. העובדות האלה שלו לחיל אויר מצאו חן בעיני. אגב הן חתומות "נעמה ויגאל תומרקין" וזה מעניין... אהבתי גם את עידו בראל ואת לאה ניקל ואת פיצ'חדזה ובכלל יש שם כמה דברים ממש מעניינים למטה במטוסים יש הדף הראשי שבו נמצאים כולם ורציתי להוסיף שיופי וצבעוניות לא המקבילים של הדקורטיביות
 

אפיפני

New member
נוריקו ../images/Emo124.gif

אני מנסה לעקוב אחרי קו המחשבה שלך ולא מצליחה. איך הגעת לאתר הזה ולסוג עבודות כל כך לא אופייני לאמנים - ובחרת בו כדוגמא ? תנסי להסביר שוב כי המסר שלך לא עובר ברור.
 

nooriko

New member
אפיפני

צחקתי בחיי כשקראתי את ההודעה שלך.. צחוק טוב, לא חלילה רע. אין הרבה מה לעקוב, כי לא ממש קרה. לאתר הזה הגעתי לגמרי במקרה. אם כי לדעתי גם עבודות שנחשבות לא אופייניות הן חשובות ומאפיינות בדרך אחרת. אבל לא חשוב. באמת שהגעתי לאתר הזה במקרה והבאתי לכאן סתם בכיף... בעניין העבודה היפה והחביבה של בוקובזה כבר כתבתי את כל מה שהיה לי להגיד בערך.... והעבודה באמת נורא יפה. הציורים של לאה ניקל ועידו בראל וכו' שהצמדתי לא קשורות לזה.... אגב. אפיפני, אולי את יודעת מי זה זונשטיין שאמק הזכיר. הוא לא ענה לי על זה משום מה...
 

אפיפני

New member
עכשיו הצחקת גם אותי

טוב, הבנתי שלא הכל צריך להבין. ובאותו הקשר את אמק למרות היותו חברי הטוב אני לא מדבררת . ירצה יסביר. לא ירצה. לא.
 

nooriko

New member
איזה דברור

שאלתי מי זה. מי זה זונשטיין אם את יודעת תגידי. לא לא
 

אלי00

New member
תיראו קטע, זה מה'זה מזכיר לי משו

שהתחלתי ואין לי כח להמשיך
 
למעלה