גמילה חוזרת -- על סף ייאוש.

עומר541

New member
גמילה חוזרת -- על סף ייאוש.

שלום עינת, רצינו להתייעץ איתך בנוגע לדרכי פעולה ממולצים. בני בן 3, בגיל שנתיים וחודשיים הוא ניגמל לחלוטין (לא פספס אפילו פעם אחת), הכל התנהל כמו שצריך, אפילו דרש לסגור את הדלת כישב בשירותים. לאחר 3 חודשים לערך הוא פיתח עצירות קשה ובעקבותיה יציאה קשה וכואבת. מאז אותו יום ובמהלך החודשים האחרונים הוא לא מוכן לשבת על האסלה או הסיר. הוא עושה קקי בתחתונים על כל האופרציה הנילוות. לגבי פיפי -- אין בעיה (הוא גמול ולא מפספס). ניסינו כל דרך על מנת להחזירו לדרך המלך (קופסת הפתעות, ממתקים, סיפורים, מניפולציות....) כלום לא עוזר -- הילד בשלו. לעיתים זה אפילו ניראה כאילו הוא עושה בכוונה ולעיתים הוא משדר מצוקה לפני היציאה (במיוחד אם התאפק יום קודם). יש לציין שגם בגן מתמודדים עם הבעיה רק שבשנת הלימודים הבאה הוא צפוי ללכת לגן חדש שלחלוטין לא יקבל אותו כך -- אבל עוד חזון למועד. איך לדעתך עלינו לנהוג? (אגב, הוא הבן קטן אחרי שתי בנות גדולות יותר...למקרה שזה חשוב)
 
"להעביר אחריות ולצאת מהתמונה"

שלום רב עומר, המוקש טמון ב" ניסינו כל דרך על מנת להחזירו לדרך המלך (קופסת הפתעות, ממתקים, סיפורים, מניפולציות....) כלום לא עוזר -- הילד בשלו." הילד עלה על כפתור קסמים. יום בהיר אחד ( בעקבות העצירות) הוא גילה ששידור אותות מצוקה סביב היציאות רותם אתכם. בזכות ה"קושי" הוא זוכה להמון התיחסות. אז למה לו לוותר? הוא מצא דרך להעסיק אתכם לשרותו דרך שעובדת ומביאה רווחים רבים. מה עושים כרגע? מבינים את המצב ועוזרים לילד. מכריזים על העברת אחריות בלעדית על היציאות שלו אליו. ויוצאים מהתמונה. מאפשרים לו, סומכים עליו ומאמינים בו. התיחסות עקבית ועניינת תוציא קרוב לוודאי את העוקץ מהמטרה המוטעית( להעסיק אתכם). במקביל אתם צריכים לתת לו תשומת לב נדיבה ויזומה : לשתף, להתייעץ, לתת לו תפקידים במשפחה, להעצים אותו, לגלות לו את כוחותיו ויכולותיו. לזמן לו תשומת לב כך שלא יצטרך להשתמש בכפתור הקסמים סביב היציאות. מה דעתכם? עינת גבע, מכון אדלר.
 

shiroosh2005

New member
באותו נושא

היי עינת, בשבועות האחרונים אנחנו במצב דומה. הוא גמול כבר כשנה, אבל קקי היה עושה בחיתול. לפני כמה חודשים החל להתבייש בזה והיה עושה את זה רק לידנו. בשבועות האחרונים, כנראה בגלל יום ההולדת שלו (בן 3 ) הוא לא רוצה את החיתול. הוא מתאפק ימים שלמים ובסוף אחרי שהוא כבר לא יכול זה יוצא לו באמבטיה או בשירותים. בפעם הראשונה שמנו לו נר אחרי 4 ימים. הוא נלחם בו עד שלא יכול היה יותר. אחר כך לא חזרנו על זה כי הבנו שהבעיה לא פיזית והוא עוצר. מאז הוא מתאפק ימים שלמים כאשר מדי פעם כשלא יכול יותר הוא עושה אבל עוצר באמצע , לא נותן להכל לצאת, וגם הוא לא יושב אלא אנחנו מחזיקים אותו או שהוא באמבטיה. אני יודעת שזה סוג של שליטה בנו, אבל אני אשמח לדעת כמה זמן דבר כזה יכול להימשך. אני מבינה שהוא בשלב הסופי לקראת הגמילה, אבל אם תוכלי לתת לי דוגמאות מנסיונך אני אשמח. אגב- יש לו אחות בת כמעט חצי שנה, ואני מאמינה שיש לזה קשר למרות שהוא מאוד אוהב אותה
 
גמילה

שלום רב, איך אתם מגיבים? האם יש גם כעס לפעמים. חשוב מאוד לצמצם למינימום התיחסות. להיות עניינים. לא לכעוס ולא לבקר. ביקורת וכעס מעבירות לילד את המסר שכמו שהוא אינו מספיק טוב. תגובות אמפאטיות עשויות לעזור בתהליך. את אומרת שזהו סוג של שליטה. האם יש עוד סיטואציות במהלך היום בהם יש ביניכם מאבק על מי ישלוט? מי יקבע? כדאי, להשתדל לא להיכנס בכלל למאבקי כוח . לאפשר לילד כמה שיותר אפשרויות בחירה, להעצים ולעודד אותו על יכולות כמו אחריות, עצמאות, שיתוף פעולה ויכולת בחירה. בהצלחה עינת גבע, מכון אדלר
 
למעלה