גמילה ממוצץ

גמילה ממוצץ

עינת שלום, אשמח לשמוע את דעתך בעניין גמילה ממוצץ. ניסיתי בעבר לשאול אותך וקיבלתי תשובה של "מה בוער?" אשמח לקבל תשובה ברורה יותר. הבן שלי בן שנתיים ו-11 חודשים כל איזור הפה מלא פצעים מהמוצץ ואני רוצה לגמול אותו הן מהטעם הבריאותי, הן מבחינת התקשורת שלו (עם המוצץ הוא מתכנס בעצמו ואי אפשר בכלל להבין אותו) והן מהטעם האסתטי (בעיני זה פשוט מכוער). הוא כמובן שלא רוצה. תוכלי לייעץ לי איך לעשות את זה? מה לומר? אם דעתך היא שלא צריך לגמול ממוצץ אשמח לשמוע גם אותה.
 

rinaca

New member
אפשר לקנות מוצץ אחר

בתי בת 4 ועדיין עם מוצץ. פעם ניסיתי למצוץ וזה היה כיף נורא ומרגיע. באמת מה בוער? אם זה מרגיע אותו, שיקח את הזמן שלו. תחפשי מוצץ אחר עם חורי אוורור. בתי הגדולה אמרה ביי למוצץ אחרי יום הולדת 4. היו יום יומיים קשים (בעיקר בזמן שינה) וזהו. חוץ מזה אחרי גיל 3 וחצי הגדרתי לשתי הילדות שהמוצץ זה רק למיטה. כך שהיה כלל ברור של הבית שלא מסתובבים בבית עם מוצץ. ככה הגבלתי את זמן השימוש הסברתי את זה בכך שאני לא יכולה להבין את מה שהיא אומרת עם מוצץ. עשינו הקשר בין המוצץ לזמן שינה ועייפות. כך שאם היא לקחה מוצץ והסתובבה בסלון אמרתי לה שהיא כנראה עייפה ושתלך לנוח במיטה. אם היא החליטה שהיא לא עייפה היא השאירה את המוצץ במיטה וחזרה לסלון. עם הגדולה זה עבד טוב לפני 4שנים, הקטנה הרבה יותר קשורה למוצץ. הבנתי את זה ביום שהיא נולדה. אז יש לנו מוצץ אורטודונטי ומגבילים את השימוש בו לזמן שינה. כמו כן, ספר ודיסק מקסימים של חני נחמיאס "הקץ למוצץ", שווה לנסות. נורא תלוי בילד שלך. מה המוצץ משמש לו? כמה הוא קשור אליו? האם יש לו צורך גדול למצוץ כדי להרגע? עד כמה הוא מסוגל להביע את עצמו במילים? עד כמה הוא בוגר לגילו? זה נורא אישי, אין תשובה סטנדרטית לדעתי.
 
כלל זהב הוא : במוח ולא בכוח"...

ליבי, אהבתי את ההתיחסות של רינה לנושא. רינה נתנה כיווני מחשבה ומעשה. תודה לך רינה . מזמינה אותך לקרוא בפורום התיחסויות שלי לנושא הגמילה. ו... נכון, כל בית לגופו, איש אישה והשקפת עולמו/ה, כל סיפור לגופו, כל מערכת יחסים לגופה, וכל ילד לגופו. הדרכה מתאימה צריכה לקחת בחשבון את כל המרכיבים הללו ועוד... יחד עם זאת אוסיף ואומר, גמילה ממוצץ היא חלק טבעי מתהליך התפתחותי. לפרידה ממוצץ יש השלכות ארוכות טווח על נפשו ותפקודו של הילד במצבים נוספים בחיים. (כולל פיתוח יכולת הכלת פרידות בכלל שעוד נכונו בחייו). כדי ללוות פרידה מוצלחת חשוב לענות על מספר קריטריונים: 1. הילד צריך לרצות. 2. הילד צריך לבחור ( מאחר שהפרידה מהמוצץ בידיים שלו. אגב ניסיון להאיץ תהליך, להכריח, לכפות, להעלים עשוי לגמול ממוצץ ולעורר סימפטום התנהגותי קשה יותר לגמילה : כגון: מציצת אצבע, כסיסת ציפורניים, תלישת שיערות ועוד). 3. הגמילה תלויה בו, באחריותו ובשליטתו לכן חשוב לעורר את המוטיבציה הפנימית שלו. לאפשר לו,להאמין בו, לסמוך עליו ולעודד אותו. כלל זהב הוא : במוח ולא בכוח" ניסיונות כוחנייים מלמדות את הילד שימוש בכוח. תוצאות הכוח הרסניות ליחסים ולתחושת הערך של הילד. מציעה לך להתחיל לחשוב איזה כישורים דרושים לילד על מנת לרצות להיפרד ? כישורים אלה יש לטפח בשטחים אחרים. ליבי, תגובות מצטרפות, מבינות, אמפאטיות וסבלנות לתהליך הם מפתחות שלא יסולאו מפז. בהצלחה ובברכת שנה של אורך רוח, הבנה והתפתחות. עינת גבע
 
למעלה