גמלת סיעוד פרטית

גמלת סיעוד פרטית

נכת נפש שהיא חולה סיעודית (בגלל מחלתה הנפשית) קיבלה דחייה מהביטוח הלאומי אחרי שביקשה בקשה מסודרת לקבל גמלת סיעוד.
אם כל המשפחה מתגייסת לשלם לה כל חודש 3555 שיינתנו לעובדת סיעודית כל חודש, אבל לא מוצאים מטפלת מישראל.
בגלל שלא מוצאים מישראל אז המשפחה רוצה להביא מחו"ל עובדת זרה וצריך אישור של משרד העבודה ומשרד התיירות.
האם הדחייה של הביטוח הלאומי לקבלת גמלה יכולה להזיק לבקשה לקבל היתר לתת לעובדת זרה אישור עבודה להיות בישראל בשביל לטפל בחולה הסיעודית ?
הסיבה שאני שואלת בפורום הזה היא בגלל שאולי יש לאנשים כאן ניסיון או ידע על האפשרות לקבל אישור ממשרד הפנים וממשרד העבודה לתת אישור שהייה למישהי מחוץ לארץ לצורך טיפול בחולת סיעודית שלא זכאית לקבל גמלת נכות מהביטוח לאומי אז המשפחה מבקשת לממן לה מטפלת סיעודית באופן פרטי, אבל היא תהיה מחוץ לארץ כי ישראליות דורשות הרבה מאוד כסף.
 
שלום - וברוכה הבאה לפורום שלנו

מתוך שהגשתם בקשה לגמלת סיעוד - אני מניח שמדובר בנכת נפש מעל גיל הפנסיה - האם ביטוח לאומי הכיר בנכות הנפשית שלה ? האם מקבלת קצבת נכות ? בת כמה היא ?
בכל אופן - אינכם זכאים לרישיון להעסקת עובדת זרה - כיוון שאין לכם גמלת סיעוד מביטוח לאומי (לא נמצאתם מתאימים) ו/או שירותי מיוחדים שזו קצבה הנוספת על קצבת נכות (קצבת נכות לבדה לא מספיקה לצורך רישיון) והניתנת למי שאינו יכול לתפקד גופנית (לא נפשית) ו/או קצבת נידות הניתנת לנכה שאינו נייד.
לכן אין טעם להגיש בקשה כזו שתדחה על הסף.
אסביר - רישיון להעסקת עובדת זרה ניתן בעקרון למי שמוגבל פיזית בתפקודו בפעולות היום יום. או למי שמצבו הקוגניטיבי ירוד עד לכדי חוסר תפקוד וחוסר יכולת לשיקול דעת.
זה לא כולל מצבים פסיכיאטרים - לאנשים בעלי רקע פסיכיאטרי יש פתרונות אחרים שמעמיד משרד הבריאות - הכלולים בסל שיקום - שזה הוסטלים מתאימים דיורים מוגנים ושאר פתרונות.
לסייג את זה - קשישים בעלי רקע פסיכיאטרי בולט - תכופות זוכים להכרה של תשושי נפש - וזכאים למיון מוסדי כאילו היו סיעודיים נפשית.

אני גם לא חושב שפתרון של מטפלת זרה - נבערת - חסרת הכשרה - חסרת שפה או הבנות למצבו של חולה פסיכיאטרית - כשירה לטפל בחולה כזו.
פנו לשירותי הרווחה באזורכם שיפעילו מיון מתאים ויפנו למשרד הבריאות לקבל את התמיכה המתאימה למצב של אותה נכת נפש.
לסיכום = מתיאור המצב הקצר שנתתם - אין לכם אפשרות לקבל עובדת זרה וגם לא מומלץ לבחור בפתרון כזה לו יכולתם.
בהצלחה
 
למעלה