גן שפתי

השאלה גם האם כדאי

זאת אומרת, מתי עדיף לשלוח לגן שפתי ולא לגן עריה רגיל?
ברור שיקבל עזרה בהתפתחות השפה, אבל מעבר ללוגיסטיקה ושלא יהיו לו חברים כשיעבור לגן עריה או לבית ספר, מהם החסרונות הנוספים שכדאי להתחשב בהם?
הבנתי גם שהגן מיועד לבני 3 עד 6. הוא יהיה בן 3 וחודש, קצת מלחיץ לשים אותו יחד עם בני 6.
 

grayart

New member
את צריכה להחליט אם

את מעוניינת שהמידע הרפואי יעבור בכלל למערכת החינוך.
השיקולים של המערכת לא תמיד לטובת הילד.
וכשהאבחון בידיים שלהם זה כוח ללחץ עליכם.

אני הייתי שוקל גן שפתי , כגן קטן , במידה שאת חושבת ששנה של הבשלה, יכולה לתרום לו.
יש הורים שלא מכניסים בגיל 3 לגן עיריה, אנחנו לא הכנסנו.
שנה נוספת בגן פרטי עשתה שינוי אדיר.
גן שפתי יכול להיות חממה לפני גן רגיל.

ותמיד בסופו של דבר יש לשקול גם עניינים של סטיגמה.
 
התבלבלת, נכון שבגן שפתי ילדים בני 3-6

בדיוק כמו בגן רגיל.
אבל לא שמים אותם באותה כיתה.
משבצים את הילדים כך שבאותה כיתה יש רק שנתון אחד או שניים.
אצלינו היה רק שנתון אחד למשל.
ואז נגיד אם הם בני 3, אז יוכלו להמשיך באותו גן כולם עד גיל 6.

לגבי החלטה גן שפתי\רגיל- תבקשי הערכת מצב שוב בהתפתחות הילד לבדיקת מסגרת גנית לשנה הבאה. שיבדקו אותו שוב ותחיטו ביחד מה עדיף לו. את גם תצטרכי מהם המלצה בכתב לגן שפתי כדי לעבור ועדת השמה ( לדעתי)
 
גן שפתי

הקטן בן שנתיים ושלושה חודשים, עם עיכוב רציני בדיבור על רקע בעיות שמיעה שעברו אחרי ניתוח כפתורים.
אבחון פרטי פסל אוטיזם אבל ציינו כמה דברים כמו עיבוד ארוך מדי וכד'. התחלנו טיפול אצל קלינאית תקשורת. היום שאלתי מה דעתה על גן שפתי. הייתי בטוחה שתגיד שהכל פתיר.
להפתעתי אמרה שזה יכול לתרום לו.
מה דעתכם? מה זה אומר? איך מתחילים לברר? איפה?
 
למה סטיגמה?

הילד מדבר ממש מעט, אוצר מילים נמוך, לא מדבר ברור.
בנוסף, לא תמיד מגיב כשפונים אליו, לא תמיד מבין מה שואלים אותו.
באבחון שנראה מקצועי בבית מילמן פסלו לחלוטין את האוטיזם. לדעתם מדובר בנושאים שדורשים טיפול של קלינאית תקשורת. גם היא טוענת שיש לו המון התנהגויות שלא מתאימות לאוטיזם אלא דורשים עבודה של קלינאית.
לצערי, אני לא מצליחה לעבוד איתו בבית מספיק.
אני כן מתכוונת להכניס אותו לגן עריה, הוא גדול פיזית, עם כוח פיזי, יודע לעמוד על שלו.
 
בהתפתחות הילד טענו שהכל תקים

אמרו שהוא בגבול התחתון של נורמה. זה היה לפני כמה חודשים.
אז אני לא סומכת עליהם.
לא מספיק המלצת קלינאית תקשורת פרטית?
ולנו יש רק גן שפתי אחד, אז כן נראה לי כולם ביחד.
&nbsp
 
אם יש גן אחד אז יש בעיה באמת עם הגילאים..

את יודעת זאת בודאות? האמת שלא ראיתי דבר כזה 3 שנתונים ביחד...
אני לא יודעת האם מספיק רק קלינאית, זה אפשר לברר בעיריה בחינוך מיוחד.
אבל באיבחון חוזר יש לך גם אפשרות לקבל חוות דעת שלהם לשנה הבאה כי את בעצמך מתלבטת.
 

grayart

New member
סטיגמה לא קשורה רק לאוטיזם...

כל ילד שלמד בחינוך מיוחד, וזה נודע מסביב עלול לסבול מסטיגמה.
כמו שהיה פעם כיתות לטעוני טיפוח, המושג הזה "טעון טיפוח" הפך למילת גנאי.
לדעתי, (ויש לי ילד בחינוך מיוחד) עדיף אם אפשר רגיל אז רגיל.
יש לו בגן ילדים שאני לא מבין למה הם לא בגן רגיל.
כל אחד עם השיקולים שלו.
גן קטן, ליווי של טיפול בגן (במקום להתרוצץ אחרי הגן באופן פרטי)
יש גם שיקולי נוחות.

חשוב לחשוב אם זה קודם כל הכי טוב לילד, ונוחות לרגע בצד.
אם זה באמת לטובת הילד, לפחות גני תקשורת, הם גנים מעולים.
גן שפתי אני מאמין שגם שם המסגרת תהייה טובה יותר מגן רגיל.
ורוב הסיכויים שהילדים שמגיעים לשם יותר עדינים ותמימים בהשוואה לחלק מהילדים "הממולחים ומרושעים" שאת יכולה למצוא בגנים רגילים.

בשורה התחתונה.
אם הילד באמת צריך את זה, אני חושב שאין לא ממה לחשוש, רוב הסיכויים שגן שפתי יהיה טוב יותר ומכיל יותר מגן רגיל.
 

grayart

New member
באמת יש עוד זמן

ועדות השמה מתקיימות אחרי ועדות שילוב..
בכל מקרה גם אם תחליטו על מסגרת רגילה שווה לשקול שילוב.
אז, מה שאני הייתי עושה זה, מגיש בקשה בעיריה לשילוב.
מגיע לוועדת שילוב, ובוועדה להחליט אם לשלב או להעביר לוועדת השמה.

להתפתחות הילד בקופת חולים לא הלכתם?
אם הקופה לא מימנה אבחון, ויש לכם עדיין זכאות, אולי שווה לפנות להתפתחות הילד בקופה, לקבל חוות דעת נוספת והמלצות עדכניות לגבי מסגרת חינוכית , השמה\שילוב\ , אולי יראו שיש לו קושי אחר שמזכה אותו בסייעת\משלבת או ללא עזרה.
בכל מקרה אמור להיות לכם זכאות למעקב רפואי והמלצות לגבי מסגרת, גם אם אין זכאות לאבחון מהקופה.
 
היינו לפני חצי שנה

חודשיים לפני אבחון פרטי.
אמרו הכל תקין.
לכן הלכנו לפרטי
 
לא הבנתי, הייתם גם באיבחון בהתפתחות הילד וגם באיבחון פרטי?

ומה שניהם אמרו לגבי שנה הבאה?
 
היינו בשניהם

קופת חולים אמרו הכל תקין
פרטי ציינו מספר בעיות ואיך לטפל. לא טרחתי לשאול על המסגרת כי היה לי ברור שלא יהיה צורך.
שאלתי את קלינאית התקשורת שלו ומאד הופתעתי שהיא לא פסלה.
לא רואה סיבה לשילוב, הוא מסתדר נהדר בגן.
כמו שאמרתי, הוא גדול, חזק, בטוח בעצמו. רק לא מדבר מספיק ולא תמיד מתייחס כשמדברים איתו.
אבל הוא בין הגדולים בקבוצה לכן זה לא בולט בכלל.
 
יש מצב אולי שתוכלי לפנות לאלו שהיתם אצלם פרטי

בטלפון, ואז לשאול את חוות דעתם לשנה הבאה?
הרי כפי שהבנתי הייתם שם לא מזמן....
אולי הם זוכרים...
 
אם תקבעי איבחון לא יתנו לך מיד,

עד אז יעבור כחודשים. את גם יכולה לקבוע מראש לפברואר למשל.
ואז יהיה חצי שנה מראש לפניה תחילת שנה חדשה.
וזה כבר זמן שבדרך כלל עושים החלטות לשנה הבאה...
 
אני לא זוכרת הכל

קשר עין מעולה, ג'סטות, מבין סיטואציה חברתית, משחק מצויין משחקי דמיון, בא אלינו בין משחק למשחק לקבל חיזוק וכד'.
אני לא יכולה להגיד שאני שלמה לגמרי. הרי הגדול שלי אובחן בגיל 8, חוץ מביישנות, עקשנות ובררנות באוכל לא היה שום דבר מחשיד לפחות עד גיל 7 . אולי אני טועה, אבל יש סיכוי לא קטן שבגיל שנתיים לא היו מאבחנים אותו.
אבל אני חייבת לפחות בשלב הזה לסמוך עליהם, נראה שהיה אבחון רציני, עם אנשי מקצוע שונים. חוץ מזה, הוא כן מקבל טיפול שמתאים לו.
&nbsp
 
את מתכוונת לשנה הבאה? גנים שפתיים מגיל 3 כמו כל גני עיריה

את צריכה לעבור ועדת השמה כי זה נחשב לחינוך מיוחד.
 
התקשרתי היום לשירות הפסיכולוגי

אמרו שאשלח אבחון וזה מספיק לועדת השמה. שלחתי.
בנתיים דיברתי עם הגננת שלו שטוענת שהיא יושבת בהרבה ועדות השמה, לא יודעת למה.
לטענתה, הוא ממש לא מתאים לגן שפתי.
בגלל שהוא הכי גדול בגן, שאר הילדים גם לא ממש מדברים אז השוני שלו פחות בולט.
אני שוקלת להעביר אותו לקבוצת הבוגרים שישמע ילדים אחרים שממש מדברים. מה דעתכם? יכול לעזור? יש לזה גם הרבה חסרונות כי יהיה הכי קטן
 
למעלה