גן תקשורת, גן שפתי ושאר אפשרויות לבן 2.5
היי לכם
חדשה פה בפורום.
אמא לבן 2.5 , מאז ומתמיד הייתה לי הרגשה שהוא שונה, אחר.
בגיל שנה וחצי עברנו אבחון ראשוני בהתפתחות הילד בגלל שאני ביקשתי הפניה, עקב עיכוב בדיבור (נמצאו נוזלים באזניים וירידה בשמיעה אבל קלה ולא ידעו לומר אם זה בגלל זה) והרגשה שלנו שהילד תזזיתי מאוד.
אמרו שלא רואים משהו ממש חריג ושהוא קטן וקשה לקבוע אם יש בעיית הבנה ותקשורת או לא.
מאז השמיעה הסתדרה ואנחנו אצל קלינאית תקשורת, עשה קפיצה גדולה בשפה אבל עדיין לא ברמה לגילו. במקביל גם אנחנו וגם הגננת חווים שיש בעיות אחרות קשות יותר - קושי משמעותי בריכוז (מפגש בוקר בגן, עבודה סביב שולחן), קושי קוגנטיבי מסוים (לא מסוגל לחבר 2 חלקי פאזל, לא בונה בקוביות לגובה), קושי מסוים במוטוריקה גסה (נופל הרבה, אין עליה רציפה במדרגות אלא רגל רגל) וגם קשיים ריגשיים מסויימים. מאידך מאוד אוהב חברת ילדים, מבין סיטואציות חברתיות, מתקשר יפה וכו'. נראה שיש לו הרבה עניינים אבל כולם לדברי הגננת יחסית עיכובים קלים וצריך רק "לדחוף אותו" (ניסוח שלה).
אני תוהה מה הלאה ?
מרגישה שאני לא הכי סומכת על המכון להתפתחות היחד, תוהה אם יש גוף שעושה אבחון מקיף בכל התחומים יחד (מוטורי, קוגנטיבי, תקשורתי וכו') בגיל כזה כולל תצפית בגן ובבית ? או שזה TOO MUCH לגיל הזה ?
קוראת באינטרנט שיש מסגרות מיוחדות כמו גן תקשורת, גן שפתי, לא מבינה מה המשמעות של כל סוג ובעיקר חוששת שאני מאבדת זמן יקר שאפשר לעזור לו ולקדם אותו בינתיים.
אשמח לשמוע ממה שעבר מצבים דומים
תודה
היי לכם
חדשה פה בפורום.
אמא לבן 2.5 , מאז ומתמיד הייתה לי הרגשה שהוא שונה, אחר.
בגיל שנה וחצי עברנו אבחון ראשוני בהתפתחות הילד בגלל שאני ביקשתי הפניה, עקב עיכוב בדיבור (נמצאו נוזלים באזניים וירידה בשמיעה אבל קלה ולא ידעו לומר אם זה בגלל זה) והרגשה שלנו שהילד תזזיתי מאוד.
אמרו שלא רואים משהו ממש חריג ושהוא קטן וקשה לקבוע אם יש בעיית הבנה ותקשורת או לא.
מאז השמיעה הסתדרה ואנחנו אצל קלינאית תקשורת, עשה קפיצה גדולה בשפה אבל עדיין לא ברמה לגילו. במקביל גם אנחנו וגם הגננת חווים שיש בעיות אחרות קשות יותר - קושי משמעותי בריכוז (מפגש בוקר בגן, עבודה סביב שולחן), קושי קוגנטיבי מסוים (לא מסוגל לחבר 2 חלקי פאזל, לא בונה בקוביות לגובה), קושי מסוים במוטוריקה גסה (נופל הרבה, אין עליה רציפה במדרגות אלא רגל רגל) וגם קשיים ריגשיים מסויימים. מאידך מאוד אוהב חברת ילדים, מבין סיטואציות חברתיות, מתקשר יפה וכו'. נראה שיש לו הרבה עניינים אבל כולם לדברי הגננת יחסית עיכובים קלים וצריך רק "לדחוף אותו" (ניסוח שלה).
אני תוהה מה הלאה ?
מרגישה שאני לא הכי סומכת על המכון להתפתחות היחד, תוהה אם יש גוף שעושה אבחון מקיף בכל התחומים יחד (מוטורי, קוגנטיבי, תקשורתי וכו') בגיל כזה כולל תצפית בגן ובבית ? או שזה TOO MUCH לגיל הזה ?
קוראת באינטרנט שיש מסגרות מיוחדות כמו גן תקשורת, גן שפתי, לא מבינה מה המשמעות של כל סוג ובעיקר חוששת שאני מאבדת זמן יקר שאפשר לעזור לו ולקדם אותו בינתיים.
אשמח לשמוע ממה שעבר מצבים דומים
תודה