גנב העודף - תופעה מוכרת

גנב העודף - תופעה מוכרת

משטרת ישראל ורשת מקדונלדס מבקשים את עזרת הציבור בחיפוש אחר "גנב העודף", שסיפורו ותמונתו פורסמו ברשת. לא צריך לקרוא את הטוקבקים בשביל לדעת שזו תופעה לא נדירה, גם אצלנו בפורום היא דווחה לא אחת וגם אני נתקלתי בטיפוסים כאלו.

דבר מדאיג אחר לעומת זאת היא האפשרות שהעובדים בסניפים האלו נאלצו לשלם את ההפרש בקופה מכיסם, דבר שאינו חוקי ככל הידוע לנו, אבל בבתי אוכל רבים ולא רק מתעלמים מהעובדה הזאת, ובונים על כך שבני הנוער שגוזלים ממשכורתם לא יאבקו, במיוחד לאור העובדה שהם יודעים שיתקשו למצוא מקום עבודה אחר, בדגש על כזה שמשלם כחוק.

תופעת גנבי העודף קיימת אגב גם בצורה אחרת, של לקוחות שטוענים שלא החזירו להם את כל העודף למרות שכן עשו את זה, לקוחות שטענו שגבו מהם מחיר גבוה מדי, וכמובן כולנו מכירים את בעלי השטרות המזויפים שבאים במטרה לקבל עודף "אמיתי". תפסתי פעם מישהי כזאת על חם, זה היה דיי מביך.
 

נוש14

New member
איזה גועל נפש של בן אדם

מהיום אני פותחת 7 עיניים כשאני בקופה
 

1Shir

New member
החזרת אותי אחורה.

כשהייתי קופאית אחרי הצבא מישהו טען שהחזרתי לו מאה שקל פחות והאמנתי לו

נתתי לו מאה שקל מהקופה, ואח"כ מרוב בושה/אחריות השלמתי מהארנק הפרטי שלי בלי לספר לאף אחד...
בעצם לא הייתי בסדר, כי הייתי צריכה לעצור הכל ולספור את הקופה, אבל היה לחץ ותור ולא היה לי נעים לעכב את מי שאחריו בתור... אז פשוט סמכתי עליו ונתתי לו. אח"כ כשספרתי את הקופה הבנתי שעשיתי טעות, ולדעתי רק ראוי שאשלם עליה מכיסי הפרטי. כאמור, העדפתי לא לספר על זה בכלל, כי ידעתי שלא הייתי בסדר ופעלתי מתוך לחץ ולא מתוך שיקול דעת נכון. (כנראה שגם מתוך הרבה תמימות ואמונה באנשים, כי כמובן שהוא היה מאוד משוכנע ומשכנע...)
 

Pelegoldy

New member
מישהו צריך להסביר למוכרים הצעירים

שאם מישהו בא בטענה כזו עליהם להנחות אותו להשאיר פרטים ושבערב, כשיספרו את הקופה, אם יהיה עודף יתקשרו אליו. כנראה שרובם לא יודעים את זה
 
אני לא יודעת אם היית פעם בסיטואציה כזאת

גם במקרים שזה אמיתי ולא ניסיון לרמות וכמובן גם במקרים של רמאות, הלקוח לא יוותר בכזאת קלות, ותמיד הם יטענו שבעל העסק מרמה אותם ויעשו רעש + יש לקוחות בתור שמעוכבים בגלל זה, ולכן כמעט תמיד ההנחיה של בעל העסק תהיה לתת את העודף אחרי בירור מינימלי. לא שזה דבר נכון ויש הרבה שמנצלים את זה, כמו האיש שבתמונה שקלט כנראה שזו מדיניות, וזו הסיבה אני מניחה שפנה דווקא לרשת כמו מקדונלדס ולא לחנויות קטנות בלי תנועה כמעט.

אני יכולה לספר גם שזה קרה לי בתור לקוחה - שילמתי בשטר של 50 וקיבלתי עודף מ-20, וכשאמרתי את זה לקופאית היא שאלה אותי כמה וכמה פעמים אם אני בטוחה, אמרתי לה שאני בטוחה במליון אחוז ומוכנה להישאר במקום עד שתספור את הקופה, וכשהיא פתחה את הקופה היא קלטה שאין שם בכלל שטרות של 20, כשאת השטר של ה-50 שנתתי לה היא שמה במקום של השטרות של ה-20. היא מאוד מאוד התנצלה והיה נראה שהרגישה נורא לא נעים.
 

rasmus girl1

New member
לא צריך לעכב ככה אף אחד,

פעם הלכתי עם חבר שלי לארומה והוא קנה לנו משהו ושילם בשטר של 200, כשהוא חזר עם העודף ספרתי וראיתי שלא החזירו לו 50 ש"ח, הקופאי קודם שאל פעמיים אם אנחנו בטוחים ואז אמר לנו שנחכה שהאחמ"ש יספור קופה, חיכינו 20 דק' כשבזמן הזה גם ככה אכלנו את מה שהזמנו ואז הם ראו שהם באמת טעו והחזירו לו את העודף.
אפשר היה לבקש מאותו אדם שיאכל בנתיים או יעשה סיבוב ויחזור עד שנסיים לספור קופה. להשאיר פרטים ונחזור אלייך בייחוד אם מדובר באדם שצודק סתם יעורר יותר עצבים..
 

דנ120

New member
קיים גם מצב הפוך ...

אתה משלם ומי שאמור להחזיר לך עודף , מתמהמה (מסיבה זו או אחרת) ולא זוכר כמה כסף נתת...
לגבי הטענה של אנשים שלא החזירו להם את כל העודף , כבר היו דברים מעולם...

שתי האפשרויות הנ"ל יכולות לקרות גם בתום לב .
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הפתרון: להקליד מיד את הסכום שהתקבל

ואז הקופה גם מחשבת מיד כמה עודף לתת. ראיתי קבלות שבהן נכתב כמה נתתי וכמה קיבלתי אז אני יודעת שהטכנולוגיה קיימת; לא יודעת למה לא משתמשים בה יותר.
 
משתמשים בטכנולוגיה, זה לא עוזר

הרי גנב העודף התעקש ששילם בשטר גבוה יותר, ולהראות לו את הרישום בקופה לא יעזור - היות שהוא יטען שההקלדה נעשה בטעות. זה גם מה שקרה לי בתור לקוחה - הקופאית הקלידה שנתתי 20 למרות שנתתי 50.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
להקליד כשהשטר עוד ביד, עוזר למנוע טעויות

ברור שלא ב-100% ומקרה כמו שתיארת יכול לקרות, אבל הוא לא שכיח. אין ספק שהלחץ גורם לפעמים לראש לעוף, אבל אני רוצה לקוות שמי שעובד עם כסף לא טועה כך לעתים קרובות ובסופו של דבר זה די נדיר.
 

Moondust

New member
מה שאני הייתי עושה

זה להחזיק את השטר שהם נתנו לי ולא להכניס אותו לקופה עד שנתתי להם עודף והם הלכו. אם לקוח ניסה לטעון שהוא שילם בשטר יותר גדול פשוט הייתי מראה לו את הראיות בנימוס כי כמובן שהוא התבלבל בתום לב... יכולתי לזהות את הרמאים לפי המבוכה שלהם, זה היה די משעשע.

בנוגע לאלה שמשלמים בשטרות מזויפים, אצלנו הייתה הנחייה חד משמעית מהבוסית לא לקבל שטרות של מאתיים על קניות קטנות (נניח שני רוגעלך או לחמניה בשקל וחצי). גם כאן אפשר היה לזהות את הרמאים בקלות כי תמיד היינו אומרות שמצטערות, פשוט אין לנו עודף ומציעות להם את האוכל בחינם - ובעלי שטרות מזויפים היו מסרבים, ממלמלים חצי משפט זועף והולכים.
 
רק שיש את המתוחכמים יותר

כמו מישהו שהגיע לסניף שעבדתי בו עם שטר של 200 וישר הלך לשירותים אחרי ההזמנה (אפילו לא לקח את העודף), וכשחזר ואמרו לו שהשטר מזויף הוא טען שזה לא השטר שלו ושמנסים לרמות אותו ועשה סצינה, עד שבסוף לקח את השטר, אמר שמוותר על מה שהזמין ו-הלך לחנות הסמוכה וניסה את אותו טריק.

גם אצלי זו שקנתה בשטר מזויף קנתה משהו קטן, כל דרך הפעולה שלה חשפה את הכיוון - היא ביקשה פחית קולה, בזמן שיכלה לקנות בקבוק במכולת ליד בפחות כסף... ואחרי שנאמר לה שהשטר מזויף היא הפגינה כישורי משחק גרועים במיוחד. לפחות סימנו לנו את השטר עם הטוש המיוחד, ככה שהיא לא יכלה להמשיך להשתמש בו.
 

nofi1456

New member
היום בעבודה היה משהו שהזכיר לי את זה

אני הייתי עסוקה במשהו והמלצרית השניה לקחה ממישהי הזמנה. ההזמנה הייתה יחסית קטנה והיא שילמה עליה בשטר של 100. המלצרית החזירה לה עודף מ-50. כשהלקוחה אמרה למלצרית שחסר עודף ישר נזכרתי במקרה של גנב העודף, ופתאום זה הלחיץ אותי..קיוויתי שהסיפור לא נתן רעיונות לכל מיני אנשים חח
בסוף המשמרת כשהקופה נספרה הכל היה בסדר :)
אבל זה סתם מלחיץ..לכו תדעו מתי זה טעות אמיתית ומתי לא..
אי אפשר להתחיל לספור קופה כל הזמן..זה לוקח זמן ואם יש לחץ זה גם מעכב וגם לא בטיחותי.
 
למעלה