גניבה על ידי בעלי הצימר ארץ קסם

ineran

New member
גניבה על ידי בעלי הצימר ארץ קסם

שלום רב, הייתי רוצה להביא לידיעתכם מקרה של גניבה על ידי אחד מהצימרים. המדובר בצימר של ארץ קסם השוכן בראש פינה (בבעלות אפרת ובועז) ומעשה שהיה כך היה. התקשרתי ביום רביעי האחרון (20 ביולי 2005) לטלפון של הצימר ובררתי עלות ללילה. התשובה הייתה 550 ש"ח ללילה. הסכמתי ושאלתי אם יש מקומות פנויים ליום חמישי שלמחרת. נעניתי בתשובה חיובית וביום חמישי שמתי פעמיי צפונה יחד עם רעייתי. בהגיעי למקום הוצאתי מכיסי 600 ש"ח (איני נוהג לתת את פרטי כרטיס האשראי לאנשים זרים) ואז נשאלתי היכן שאר הכסף. על איזה כסף אתם מדברים שאלתי והתשובה הייתה "המחיר 550 הוא ללילה אחד ואילו לסוף שבוע שני לילות עליכם לשלם 1,100 ש"ח". הסברתי להם בצורה נחמדה ככל שיכולתי שאין בכוונתי להישאר שני לילות ולא על כך סיכמנו אני ואפרת בטלפון. אפרת טענה שמקובל להזמין לשני לילות והיא הייתה בטוחה שזו כוונתי ואף דחתה אנשים אחרים שהזמינו לשני לילות. לא משנה מה אפרת הבינה משנה מה סיכמנו ואנחנו דיברנו על מחיר ללילה אחד ובשום שלב של השיחה לא נאמר לי על ידיה כי המדובר בשני לילות. ככלל, נראה לי שטענה זו לא נכונה וכל מטרתה הייתה להוציא ממני כסף וזאת מכיוון שאחת משני הצימרים המושכרים במקום עמד ריק. מכך ניתן להסיק אחת מן השניים. או שהצימר היה מושכר ליום ששי בלילה בלבד (מה שאומר שכן ניתן להשכיר ללילה אחד) או שהצימר לא היה מושכר בכלל לאותו סוף שבוע מה שאומר שטענתה שדחו זוג אחר בגלל בקשתי אינה נכונה. בכל מקרה, האדונים הנכבדים לא הסכימו להחזיר לי עודף וגבו ממני 600 ש"ח במקום 550 ש"ח. אני הצעתי שאם כך פני הדברים איני רוצה ללון שם כלל אולם הם לא הסכימו להחזיר לי את כספי בכל מקרה. בלית ברירה שהיתי את אותו לילה ולמחרת בבוקר עזבתי. אני רואה בחומרה רבה את העובדה שבעלי צימרים גובים ולמעשה גונבים כסף שלא כחוק מדיירים. בעלת הבית אפרת אף רמזה כי אם היו לה את נתוני כרטיס האשראי שלי הייתה גובה את הסכום המלא (1,100 ש"ח) בכל מקרה. מומלץ להימנע בכל מחיר. בברכה, ערן אינדיג
 
אל תמהר להסיק מסקנות, ערן

אני מבינה את אכזבתך אבל אתה טוען "לא משנה מה אפרת הבינה, משנה מה סיכמנו" אז זהו, שלא יכל להיות סיכום אם לא היתה הבנה. אתה מבחינתך צודק ויכול להיות שאם היה מקום פנוי אז באמת אין סיבה לא לתת לך לילה אחד. מצד שני, אכן נהוג במחוזותינו (וגם במלונות,להפתעתי) לקחת 2 לילות מינימום בסופ"ש ואולי בגלל זה אפרת לא הבינה אותך. בכל מקרה, יצא לי להכיר את הזוג אפרת ובועז וילדיהם ומדובר באנשים מקסימים אז אנא, לא לחבל בפרנסתם בגלל טעות אחת...
 

רות333

New member
סליחה מה זה עם כל הכבוד?

היתה טעות? הזוג הנחמד הזמין ללילה אחד ואכן נשאר לילה אחד, מה זה החוצפה הזו לא להחזיר כסף? האם הם לא שמעו שהלקוח תמיד צודק?!!!! אני לצימר הזה כבר לא אלך ולו רק בגלל ההתנהגות המגעילה של בעלי הצימר שהיו צריכים להחזיר את העודף כפי שסוכם ולא להתנהג בחזירות כזו!!!
 

שמר2

New member
לגבי הלקוח התמיד צודק ורק לגביו

אני לא שמעתי מעודי - לא בישראל לפחות. בתכניות מנהל עסקים מלמדים לפעמים בשעורי תאוריה על בעל עסק ישראלי שבאמת האמין בכך שהלקוח הישראלי צודק: הוא פשט רגל.
 

בלבי

New member
בלי קשר למקרה הספציפי הזה

הלקוח (בייחוד הישראלי) ממש לא תמיד צודק !!!
 
אין דבר כזה "מקובל במחוזותינו"

מה שמקקובל עליך לא מקובל עלי ולא בהכרח מקובל על מישהו אחר. אתה לא יודע מה היו התכניות של הבחור. אולי הוא תכנן לישון שם לילה אחד, ולילה נוסף במקום אחר ? ומה אם הוא הזמין כבר מראש לילה נוסף באיזור אחר לגמרי ? מה שקובע זה מה הם סיכמו בינהם ולא מה שמקובל. חוץ מזה כמנהל עסק אני יכול לומר לך, שבעל עסק שמכבד את עצמו ואת העסק שלו, נוהג לותר במקרה שלא נגרם לו נזק ממשי או רציני לטובת שמו הטוב. ההודעה הראשונה פה ממחישה לך מהו חוסר התועלת בלהתעקש עם לקוח שאינו שבע רצון. אפרת יכלה לותר ולא לעשות מזה עניין גדול, וחוסכת מעצמה את הפגיעה בשמה הטוב. ברור לך שהלקוח הזה יפיץ את הסיפור גם מחוץ לאינטרנט.
 

lala182

New member
מסכימה איתך לחלוטין!

אני עדיין חושבת שהלקוח תמיד צודק במיוחד אם סיכמתם משהו בינכם בד"כ בעלי צימרים מבהירים את זה יפה מאוד אם מקובל אצלהם או לא מקובל אצלהם לילה בודד בסופ"ש מאחר ולא עשו את זה שלא יצפו שתשלם להם זה אמנם רק חמישים שקל אבל עצם הרעיון פשוט מזעזע בעיני... שיתביישו להם על הקטנוניות.. בגלל זה הם יפסידו עוד כמה לקוחות... שבנאדם הולך לצימר הוא בעצם הולך לחופשה, הוא לוקח ימי חופש, מבזב הרבה יותר כסף מבד"כ ולא כולם יכולים להרשות להם לפספס חופשה ככה ולהשאר עם טעם רע... מצטערת בשבילך
 

lavendula

New member
נראה לי כאי הבנה אחת גדולה

אני חושבת שבעלת הצימר הייתה צריכה להחזיר עודף ולא לגבות "קנס" של 50ש"ח, כי זה ממש פאטתי. מצד שני, אני בהחלט מבינה גם את החלטתה לא לזכות על הלילה שהוזמן. המלצתי לבעלי הצימרים: סיכום בכתב שלא משתמע לשתי פנים! לא כזה מסובך! אני זוכרת שהזמנתי מקום ב"סוף הדרך" ודאגו לשלוח לי באי-מייל אישור על ההזמנה עם כל הפרטים והתנאים. זה משרת את שני הצדדים.
 
לוונדולה צודקת. מייל/פקס פותר בעיות

מהסוג הזה. כך גם אנו נוהגים. ומאידך, מהיכרות עם הרבה קולגות-לא כולם יודעים להשתמש בכלי הזה וחבל. ושוב כדאי לציין שבמקרה הנ"ל היתה אי הבנה ולא אי עמידה בהסכם וסיכום בכתב שחור על גבי לבן היה מונע את זה. בקשו מבעלי הצימרים שישלחו לכם אישור הזמנה אם הם לא יוזמים לבד.
 

shmueldvir

New member
גניבה על ידי בעלי הצימר ארץ קסם

אם כך, מדוע בעלת הצימר לא החזירה עודף 50 ש"ח מתוך ה 600 . זה רק מראה שמדובר באנשים עם ידים לא נקיות. לדעתי האורח צודק. היא היתה צריכה להחזיר עודף , מה עוד שצימר אחד עמד ריק לחלוטין. זו חמדנות לשמה, ומוציא שם רע למארח הישראלי. אם הלקוח היה נותן כ.אשראי, בעלת הצימר היתה שואבת ממנו 1100 ש"ח על לילה אחד. בלי נקיפות מצפון.
 

ineran

New member
איפה בעלי הצימר?

מעניינת השתיקה שגזרו עליהם בעלי הצימר. האם שתיקה כהודעה? ייתכן בהחלט שמדובר בנוהג של שני לילות אבל מה שעשו בעלי הצימר בהחלט השאיר טעם רע מאוד בפה. מה שהפתיע אותי יותר מכל היה שהם היו בטוחים ברגע הראשון שאני משקר. לא היה להם ספק לרגע שהאשמה מוטלת עליי ואולי זו הסיבה שהם התנהגו כפי שהתנהגו. מה הם חשבו לעצמם? שאני נהנה להזמין מקום לשני לילות ולהגיע ללילה אחד בלבד? שכך אני מעביר את סופי השבוע שלי? בריבים עם בעלי הצימרים? יכול להיות שמדובר בזוג נחמד ואנשים טובים שבהזדמנות אחרת הייתי חושב עליהם אחרת ממה שאני חושב עליהם כרגע אבל קורה שאנשים טובים עושים דברים רעים. אני רוצה לציין שלפני שעזבתי את הצימר פניתי לבועז (מבעלי הצימר) ורציתי להציע לו שיחזיר לי 50 ש"ח ונגמור את העניין אולם הוא לא רצה לשמוע אותי ואחרי שבדק שלא גנבתי כלום מהחדר רמז לי שהגיע הזמן ללכת. מותר להקים עסק ולנסות להרוויח כסף אבל צריך למצוא את הגבול בין שאיפה להרוויח לבין חמדנות וחוסר מעצורים וחבל שאנשים (לפעמים אפילו אנשים טובים) חוצים גבול זה. ערן.
 

aviro

New member
אין לי ספק שהתכוונת ללילה אחד אבל

גם אין לי ספק שהם הבינו שאתה בא לשני לילות,משמע יש כאן אי הבנה,מכאן ועד לגניבה המרחק גדול,מה גם שמי שקורא את כותרת התגובה הראשונה שלך יכול להבין(כמובן רק מהכותרת ) שהייתה באיזשהו צימר ומישהו גנב לך מהמזוודה.לגבי העודף שלא החזירו לך ,אני חושב שבאמת הם היו קטנוניים ,אבל אני מניח שהם כנראה ראו בזה "קנס" על "ההברזה "שלך
 
ארץ קסם / תגובה לערן

נדמה לי שאתה הרבה יותר מדי עסוק כאן ב'להצטדק' על חפות כפותיך . מדובר בהזמנה שגויה מאד מצידי . בדרך כלל אני גם לוקחת מספרי כרטיס אשראי שטענת שאין לך וגם שולחת פקס שאמור לחזור חתום ע'י הלקוח. מכיוון שלא היה לך מספר כרטיס אשראי לא החלפתי איתך טופס הזמנה בפקס ועל כך חבל מאד. אתה נורא 'מצטדק' על 50 שקלים אבל בפירוש 'ביאסת' לנו 1200 שקלים שמשפחה שרצתה לבוא הייתה משלמת . יש כאן מידה לא מבוטלת של צדקנות . אתה אולי טורח לעשות המון המון 'רעש' על 50 שקלים שלחלוטין הגיעו לי. מעניין האם זה איכפת לך בכלל שלי בפירוש 'דפקת' 1200 שקלים ? מצידי זה בהחלט יכול להיות אחד מאותם מקרים שבהם האחד צודק והשני לא טועה . ובכל זאת נדמה לי שהגזמת לגמרי . אני מצידי נתתי לך את מיטב השירות שהגיע לך בתור אורח . קישקושים בסגנון 'הקליינט תמיד צודק' הן קלישאות מוחלטות !!!!!!!!!! גם האורח וגם המארח הם בני אדם ויש מקרים שהאורח למרות היותו זכאי בהחלט לאירוח מצויין ..מבאס לחלוטין את המארחים שעושים את המיטב על מנת לארח כיד המלך !
 
ארץ קסם / תגובה לערן

נדמה לי שאתה הרבה יותר מדי עסוק כאן ב'להצטדק' על חפות כפותיך . מדובר בהזמנה שגויה מאד מצידי . בדרך כלל אני גם לוקחת מספרי כרטיס אשראי שטענת שאין לך וגם שולחת פקס שאמור לחזור חתום ע'י הלקוח. מכיוון שלא היה לך מספר כרטיס אשראי לא החלפתי איתך טופס הזמנה בפקס ועל כך חבל מאד. אתה נורא 'מצטדק' על 50 שקלים אבל בפירוש 'ביאסת' לנו 1200 שקלים שמשפחה שרצתה לבוא הייתה משלמת . יש כאן מידה לא מבוטלת של צדקנות . אתה אולי טורח לעשות המון המון 'רעש' על 50 שקלים שלחלוטין הגיעו לי. מעניין האם זה איכפת לך בכלל שלי בפירוש 'דפקת' 1200 שקלים ? מצידי זה בהחלט יכול להיות אחד מאותם מקרים שבהם האחד צודק והשני לא טועה . ובכל זאת נדמה לי שהגזמת לגמרי . אני מצידי נתתי לך את מיטב השירות שהגיע לך בתור אורח . קישקושים בסגנון 'הקליינט תמיד צודק' הן קלישאות מוחלטות !!!!!!!!!! גם האורח וגם המארח הם בני אדם ויש מקרים שהאורח למרות היותו זכאי בהחלט לאירוח מצויין ..מבאס לחלוטין את המארחים שעושים את המיטב על מנת לארח כיד המלך !
 
בכל זאת נעשה כאן משפט שדה

כבר כתבתי בעבר , בהקשר של הביקורת על בעלת הצימר בבית הילל, שהביקורות של האנשים שמרגישים פגועים, ואין אני בא להגן חלילה על בעלי צימרים שמפשלים, הן בתקן של משפטי שדה. אחרי שהתקפתם והכפשתם והשמצתם איזה בעל צימר יעז להתייצב מול הפורום הלוחמני הזה כדי לנסות להצטדק, זה ממש פאטטי. תחשבו גם איזה כוח הפורום והנגישות לאינטרנט נותן לכם: בעל צימר עצבן אותי אז תוך חמש דקות השם שלו בפורום בתפוצה כלל עולמים והוא מוכפש ומושמץ מכאן ועד להודעה חדשה. אז אני ממליץ, לפני שאתם מקלידים תחשבו, תחכו יום יומיים, תנו לעניינים להתקרר קצת, מה יש? אם תחליטו בסופו של דבר להעביר ביקורת תמיד תוכלו לעשות זאת, אבל אולי במרחק של זמן היא תהיה יותר בונה ופחות משמיצה. אני בטוח שכל בעלי הצימרים בארץ קראו את הביקורת הזאת והיא בהחלט נתנה להם חומר למחשבה לגבי הדו שיח שהם מנהלים עם לקוחותיהם והם יקחו זאת לתשומת ליבם. אבל מעבר ללקח ולשיעור בביקורת הזאת יש נקמנות לשמה ופגיעה בשם הטוב של אנשים ובפרנסתם מבלי שתהיה להם כל אפשרות להגן על עצמם, ואל תגידו שהם יכולים להכנס לפורום ולהסביר את עצמם כי אתם יודעים שאחרי כל מה שנכתב עכשיו זה כבר חסר טעם, כי שפטתם וגזרתם גזר דין (למרות שהיו כאן גם מסנגרים, והרי זה טיבו של משפט). לדעתי, עם כתיבה יותר חכמה ופחות מתלהמת העניין היה יכול להגמר בהתנצלות של בעלי הצימר. במצב הדברים שנוצר אני סבור שמגיעה להם התנצלות בעיקר לנוכח העובדה ששמענו רק צד אחד וממש אין טעם לשמוע עכשיו את הצד השני. אז, רבותי, כן נעשים בפורום הזה משפטי שדה, לכאורה בנימוס אבל באופן מאד מכוער. לתשומת לב המנהלים של הפורום.
 

ineran

New member
לא משפט ולא שדה

ידיד האלטרואיסט (טרם הבנתי על מה ולמה) טוען שאנו עורכים משפט שדה וזה לא נכון מכמה טעמים. האחד, לא שפטתנו ולא גזרנו גזר דין. בסך הכל שיתפתי אנשים בסיפורי והם רשמו מה דעתם. השני, אף לטענתך "(למרות שהיו כאן גם מסנגרים, והרי זה טיבו של משפט)". מה אתה רוצה יותר מזה? לידעתך במשפט שדה אין מקום לסניגורים. ובנוסף ניתנה הבמה גם לבעלי הצימר להגיב. זה שהם בחרו שלא להגיב זה סיפור אחר. מעל לכל לא מובנת פנייתך למנהלי הפורום להפעיל צנזורה. לא רק שזה לא יעזור (כי אנשים ימצאו פורום אחר שלא מצנזר) אלא זה גם עומד בניגוד לכל מטרת והווית הפורומים שהם כהגדרתם מקומות פתוחים לדיון. וסתם לידיעתך מהרגע שבו לקחו ממני את החמישים ש"ח שלא כדין ועד שכתבתי הודעות בנושא עברו למעלה מ-24 שעות. ואולי לא קראת את הודעתי הקודמת אבל אני כן ניסיתי לסגור את העניין בלי פורומים ובלי פירסומים. אלה היו בעלי הצימר שבחרו לאטום אוזניהם. בברכה, ערן.
 
אכן, משפט שדה

שלום ערן, יש דברים שההבנה לגביהם באה מאוחר, סבלנות, אין צורך לדחוק את הקץ. מדוע כן משפט שדה? האינטרנט הוא אמצעי תקשורת מאד נפוץ, בדיוק כמו מעריב או ידיעות אחרונות. תאר לעצמך שאני הייתי מפרסם עליך מודעת הכפשה באחד העיתונים שפוגעת בשמך הטוב ובעסקיך. אני מניח שהיית תובע אותי על הוצאת דיבה ועל פדיעה בשם טוב ובזכות לפרנסה, ואני יכול להמציא עוד כמה סעיפים. אני מניח גם שעורך העיתון לא היה נותן לך לפרסם את המודעה בידיעה שעיתונו צפוי לתביעה משפטית שתעלה לו הרבה כסף. ובכן, בדיוק כך אתה נהגת: הכפשת ופגעת בשמם הטוב של אנשים ובפרנסתם. גם אם אתה מאד צודק אסור היה לך לנהוג כך. היית יכול לכתוב את תיאור המקרה מבלי לציין פרטים מזהים. אבל אתה פעלת מתוך יצר נקמנות לשמו כאשר המטרה הברורה והמיידית שלך היתה לפגוע בבעלי הצימר במקום הכי כואב, בפרנסה. בדיעבד, לאחר שקראתי בעיון את תגובתם של בעלי הצימר, אני סבור שעשית להם פרסומת בחינם ולכן "באת לקלל ויצאת מברך", ואולי הם חייבים לך תודה, כי היום כולם יודעים שהמידע שמסרת היה מאד חד צדדי, וכי גם אם היתה אי הבנה בהזמנה הצד שלך בליבוי העניין לא נפל מהצד של בעלי הצימר (ראה את מה שהדרומי כתב: "כולם צודקים") ושבעלי המקום הם לא אנשים רעים כל כך, ואולי אפילו נחמדים, ושיש להם סוויטת עץ יפיפיה ששוה לנסות אותה. הלוואי עלי כזאת פרסומת בפורום שמסרב בתוקף לתת לבעלי צימרים פתחון פה. לכן, אתה כן עשית להם משפט שדה כי אתה פגעת בעקרונות בסיסים של הדמוקרטיה ולא היתה לכך שום סיבה. לבעלי הצימרים שנפגעו הייתי אומר ש: "תפסת מרובה לא תפסת". אני מבין מאד את סערת הרגשות ואת עוצמת הפגיעה, אבל אם המתנתם שלושה ימים עם התגובה, הייתם יכולים לנסח אותה באופן יותר שקול ולא לרדת לרמה של פגיעה אישים וקללות, זה ממש לא מוסיף לכם. חוץ מזה ניתן היה לרכז את כל התגובה בהודעה אחת ולא לשרשר ארבע פעמים ולא לחזור שוב ושוב על דברים שכבר נאמרו. למנהלי הפורם הייתי מייעץ (למרות שאיש לא הסמיך אותי לכך), להבא, להשהות הודעה מהסוג הזה ולנסות לברר עם בעל העניין, דרך המסר האישי, לתהות על קנקנו ולנסות ליצור קשר שלא דרך הפורום גם עם בעלי הצימר. יכול להיות שעם קצת מחשבה תחילה כל המהומה הזאת היתה נחסכת. ערן, אל תיקח את זה אישית אבל תגובתך והגירוי שיצרת לאנשים בפורום להגיב ולהתייחס, והתפתחות השרשור המעניין הזה הוציאו אותך בסופו של דבר באור לא כל כך חיובי. מקווה שתלמד מזה להבא. שיהיה לך יום טוב.
 

lavendula

New member
אני ממש לא חושבת שזה מתפקידם

של מנהלי הפורום להתעסק בזה. זה לא פורום גישור. הפורום לא נועד רק לפרגן לבעלי צימרים, ואם מישהו חזר מנופש ולא היה מרוצה, זכותו להעלות את טענותיו על גבי הפורום. בדיוק גם בשביל זה הוא נועד. אף אחד לא עושה פה שום משפט שדה. מי שרצה אמר את דעתו בנושא.
 

ineran

New member
לא שדה ולא נעליים

ידידי האלטרואיסט, מתי תבין שאין פה שום משפט שדה? יש פורום שבו אנשים יכולים לשתף אחרים בחוויות חיוביות או שליליות וזה בדיוק מה שעשיתי. אתה כותב -היית יכול לכתוב את תיאור המקרה מבלי לציין פרטים מזהים נו באמת, ואת מי זה מעניין? ומה החשיבות של כתבה כזו? אתה מדבר ברצינות או מה? אתה מוסיף - היום כולם יודעים שהמידע שמסרת היה מאד חד צדדי אני חושב שאתה לא מדייק ומשליך ממה שהסקת על אנשים אחרים אתה מציין - ושבעלי המקום הם לא אנשים רעים כל כך, ואולי אפילו נחמדים. ואתה צודק, לא אמרתי שהם רעים ואם תקרא את תגובותי תגלה התייחסות שונה לגמרי. המעניין הוא שגם אנשים טובים עושים לפעמים דברים רעים. אתה מסיים - כי אתה פגעת בעקרונות בסיסים של הדמוקרטיה נו באמת, ממש נשמע כמו ח"כ של הימין בהפגנה נגד אריך שרון. מעניין אותי מה אתה, חסיד הדמוקרטיה והמתנגד המושבע למשפטי שדה היית עושה במצבי. שיהיה לך יום נפלא.
 

ineran

New member
אם כבר שמשפטי שדה עסקינן

אם כבר, מיסטר אלטרואיסט, מי שעשה כאן משפט שדה הם בעלי הצימר.
 
למעלה