גני ילדים מיוחדים או רגילים

אמא נ

New member
אשמח לשמוע עוד

היכן יש גן חובה משולב. איך אני אדע אם זה מתאים לבן שלי. הוא אובחן חלקית כ פידדי וחוסר שפה .
 

LeonardoDV

New member
אל תבנו על הטיפולים הגן מיוחד!

בני נמצא בגן טיפולי ויש שם צוות נהדר ומכוונן מאוד לילד. אבל הטיפולים הפארה רפואיים הם מינימאלים בעקבות הקיצוצים של השנה האחרונה. אנחנו משלימים לו ריפוי בעיסוק במכון להתפתחות הילד. אני גם מאוד ממליץ לבדוק בזכוכית מגדלת את המסגרת הטיפולית כי, ראיתי גם מסגרות די עלובות או כמו שאני מגדיר אותן "גן כיסוי תחת" כלומר, יש גננת, יש מטפלת, יש גם טיפולים פארה רפואיים והילד עם ה PDD יושב לו לבד ובוהה בפזל...
 

doroniz

New member
בקיאות

ליזה שלום, תודה על המחמאה (בנושא הבקיאות). אני משוטט בהרבה פורומים ופעיל וכותב בכולם. לעצם הענין, נראה לי שגן תקשורתי (להבדיל מגן טיפולי או שפתי) היא מסגרת עם הרבה שעות (משעה 7:30 ועד 16:30) ועם מיגוון גדול של טיפולים פארא-רפואיים, וכדאי לתת לאוראל קצת מנוחה אחרי יום כ"כ ארוך. לגבי מפנה - הדעות חלוקות לגבי מידת ההצלחה שלהם. יש הורים שהיו מרוצים מהטיפול ומההתקדמות של ילדם ויש כאלה שהיו מאוכזבים. הניתוק מהבית ומהעבודה למשך 3 שבועות די הרתיע אותנו בזמנו ולכן לא הלכנו למרות שהתחלנו להתעניין. מקווה שעזרתי, דורון.
 

doroniz

New member
בית לורן - המרכז למשפחה

ליזה, הם הכתובת לכל שאלותייך ומהם תקבלי גם תשובות למרביתן. דורון.
 
אז אם הטיפולים הם מינימליים

וממילא את משלימה לבד את הטיפולים, אז למה להכניס לגן טיפולי ולא להכניס לגן רגיל?
 
דורון - אפשר קצת סדר בבלבול? ../images/Emo12.gif

מה ההבדל בין גן טיפולי, גן שפתי וגן תקשורתי (בעוונותי חשבתי שזה אותו הדבר...)
 
גני ילדים מיוחדים או רגילים

בוקר טוב, הצצתי בהודעות קודמות (אני חדשה בפורום) ואני אשמח לשמוע, שוב, את דעתכם לגבי שליחת הילד לגן רגיל או לגן מיוחד. הבן שלי בן שנתיים וחצי. עדיין בשלבי אבחון (הבירוקרטיה משגעת אותי...), וכרגע מסתמן שהוא בעל קווי PDD. כיום הוא בגן רגיל (כ - 25 ילדים) ומקבל בשעות אחה"צ טיפול של קלינאית תקשורת, פסיכולוגית ואנחנו אמורים להתחיל בקרוב ריפוי בעיסוק (אני גם שוקלת להוסיף לו שחיה טיפולית כי הוא מאוד אוהב מים). הפנו אותנו מקופ"ח למכון להתפתחות הילד כדי לקבל חוות דעת נוספת ובמידה ויוחלט - לתת לנו את האופציה להעביר אותו לגן שפתי-תקשורתי (שעד כמה שהבנתי מאחד בתוכו את הקלינאית, הפסיכולוגית ומרפאה בעיסוק). אומנם זה מוקדם, אבל החששות כבר עכשיו גדולים. מצד אחד גן שפתי ייתן לו את כל מה שהוא זקוק. ומצד שני - הייתי מעוניינת להשאיר אותו בגן רגיל "כמו כולם" מבלי לתייג אותו כשונה (תיוג שלי? של המשפחה? של החברה?). האם ניתן במידת הצורך להעביר את הילד מגן שפתי לחינוך רגיל, או שהעיריה "תעשה שרירים"? תודה!
 

LeonardoDV

New member
אני יכול לענות רק בנוגע לבני

בני היה בגן רגיל עם סייעת, שקידמה אותו מאוד בתחום החברתי/תקשורתי. בעקבות איבחון נוסף שעשינו, הגענו למסקנה שיש לו בעיה בהרגלי עבודה בקבוצה. הגן שבו היה קודם והסייעת לא סיפקו פתרון כלשהו לבעיה כיוון שהגננות לא היו מסוגלות להעניק לו את תשומת הלב הנדרשת עם 26 ילדים נוספים. והטלת התפקיד על הסייעת היה מתנגש עם תפקידה כמתווכת בינו לשאר הילדים. לכן החלטנו על גן טיפולי ביחד עם הצוות המקצועי שמלווה אותנו. בדיעבד ההחלטה היתה נכונה ובני אכן מקבל חיזוק בתחומים רבים בהן היה חלש. אני לא רוצה לייעץ לך אם כן או לא להכניס את בנך למסגרת טיפולית. מה שאני אומר הוא שצריך להשוות בין מיסגרות ספציפיות. קרי, במקרה שלך בין גן רגיל כלשהו למסגרת טיפולית שבדקת היטב. נושא הטיפולים הוא חשוב אך לא מכריע. מדובר גם בזמנים טובים יותר בלא יותר משני טיפולים בשבוע בני 40 דק' כאשר יש סיכוי גדול, שאחד מהטיפולים הוא טיפול קבוצתי. ומה אם שאר הזמן? זה לא חשוב?
 

אמא נ

New member
דורון יתקן אותי אם טעיתי

גן תקשורתי מכוון לילדים אוטיסטיים שלא יוצרים קשר עם הסביבה ברמות שונות. גן שפתי הוא לילדים שהבעיה העיקרית היא שפתית ללא בעיה של קשר או בעיות מוטוריות . גן טיפולי הוא גן לילדים עם בעיות שונות כולל תיסמונת דאון וגם איחורים התפתחותיים שונים כגון הבחנה ראשונה של PDD.
 

נונינה1

New member
לא לא מדוייק..........

בגן התקשורתי נמצאים ילדים המאובחנים כפדד ואוטיזם. והוא מיועד לכל הילדים בקשת הבעיות התקשורתיות. יש בו מקרים קשים וקלים, בחלק מהגנים דוגלים בקבוצות הומוגניות לפי רמת ההתפתחות של הילד ובחלק מהגנים חושבים דוקא שכולם יצאו מורווחים מקבוצות לא הומוגניות שכוללות ילדים ברמות שונות באותה הקבוצה..... גן שפתי הוא לילדים עם עם בעיה צרה יחסית בתחום השפה, ולא בעית נכונות ורצון ליצירת קשר ותקשורת עם הסביבה. גן טיפולי כולל ילדים עם בעיות מסוגים שונים שאין להם בדרך כלל גן יעודי להם.
 

doroniz

New member
סוגי גנים

צדקו כולם בתיאורי הגנים (תקשורתי, שפתי וטיפולי) - בגלל ההבדלים הללו יש גפ הבדלים בתקני הצוות והילדים בין הגנים וגם במיגוון הטיפולים ובמינונם. אינני זוכר הכל בע"פ אבל בטוחני שיש כאלה שמכירים את התקנים. עומר היה בגן תקשורתי מגיל 3 (עפ"י חוק חנ"מ) ולפני כן בגן תקשורתי פרטי (שעלותו היתה מאוד מאוד גבוהה). לאורך כל התקופה (למעלה מ-4 שנים) הוא התקדם יפה מאוד - הכל בזכות המסירות של הצוות והיכולת שלהם להעניק לו. היכולות האלה אפשריות בגן תקשורתי בגלל היחס בין מספר הילדים למסר אנשי הצוות (כמעט 1:1) ובגלל מספר השעות הגבוה (מהבוקר עד אחה"צ) כולל חופשות. בזכות ההתקדמות הזאת, עומר היום בכיתת PDD בתוך בי"ס רגיל - עדיין 7 ילדים בכיתה (כולם PDD) וצוות של מורה, סייעת ועזרה נוספת לפעמים. עדיין יום לימודים ארוך כולל הפעלה בחופשות. אבל עדיין גם התקדמות בכל התחומים (לימודי, תקשורתי, חברתי, התנהגותי.....) דורון.
 

אמא נ

New member
כיתת PDD בבי"ס רגיל

היכן יש בתי ספר המשלבים כיתת PDD בבי"ס רגיל? האם הכיתה המיוחדת מוגבלת למספר שנים או ממשיכה לאורך כל תקופת בית הספר? האם יש מוסד כזה באזור המרכז/קרית אונו?
 

doroniz

New member
המרכז למשפחה

כמו לקטרין ולאחרים/ות, גם לך אני ממליץ לפנות למרכז למשפחה - הם ישמחו לתת לך את כל המידע בנוגע לכיתות שילוב ובכל נושא אחר הקשור באוטיזם-PDD. דורון.
 

אמא נ

New member
תודה. ../images/Emo26.gif

יש לך פרטים למי לפנות?כתובת, טלפון? תודה.
 

ssvv

New member
כיתת PDD בקרית אונו

יש בקרית אונו בבית הספר "שרת", כיתת PDD לילדי א-ב.
 

ssvv

New member
כיתת PDD בקרית אונו

יש בקרית אונו בבית הספר "שרת", כיתת PDD לילדי א-ב.
 
תודה על הדברים!

אני מניחה שברגע שתהיה לי תמונה מלאה על הבן שלי יהיה לי יותר קל לבדוק ולבחון את הדברים (אני מניחה שלאחר פגישה נוספת עם פרופ' גרוס-צור בעוד מספר חודשים הדברים יתבהרו). אני גרה באזור המרכז כך שאני צריכה לבדוק גם אם יש גנים אזור ועד כמה הם טובים ומתאימים לו (לא לחינם הוא יורש העצר...)
 

imashelo

New member
גן תקשורתי הוא יותר מסך הטיפולים

היחידניים הניתנים בו. מדובר בגנים עם מספר קטן של ילדים ומספר רב של אנשי צוות, כך שכל ילד זוכה להרבה יותר תשומת לב מאשר בגן רגיל. בנוסף, כל הפעילות היא (או לפחות אמורה להיות) "מכוונת תקשורת". כלומר, גם הפעילות השגרתית מובנית כך שתוכל לחזק את הצדדים החלשים בילדים שלנו. גם בגן של הבן שלי מספר הטיפולים הפרטניים הוא מזערי, אבל מצד שני לכל ילד יש בכל יום מה שנקרא בגן "למידה", זמן בו הוא נמצא בפעילות של אחד על אחד עם מישהו מאנשי הצוות, והם עוסקים בסיפור, עבודה יצירתית (מוטוריקה עדינה), עבודה מול המחשב או כל דבר אחר, זאת בתאום עם המטפלים הפרא-רפואיים וכדי לחזק היבטים חלשים אצל הילד. כמו כן יש להם פעילויות קבוצתיות (למשל, קבוצת מוסיקה והידרותרפיה) בהן מושם דגש על תקשורת ושיתוף, ועוד. אני הייתי במקום שלך לפני כמה חודשים, כשהתלבטתי בין שילוב בגן רגיל לבין גן תקשורת. בסופו של דבר החלטתי על האפשרות השניה, ואני לא מצטערת על כך. בגן הזה מקדמים את הילדון תוך כדי הפעילות השוטפת ו(אני מקוה) נותנים לו כלים שיאפשרו לו להתמודד טוב יותר עם שילוב בעתיד. אני גם רואה חשיבות בכך שאנשי מקצוע רבים שזו התמחותם מכירים את הילד לפני ולפנים לאורך זמן, ויוכלו לתת תמונה יותר מדוייקת על מצבו לאחר שנה אינטנסיבית כזו. וזאת בניגוד לאבחון, שמבוסס על תצפית ואינטראקציה קצרות עם הילד, ולטיפול הפרטי של קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק, אשר גם הן רואות אותו לפרקי זמן קצרים ובמנותק מהשגרה היומיומית. אנחנו משלימים את הטיפול היחידני בשעות אחה"צ. וכדי לאזן את התמונה, אני חושבת שהילד גם מפסיד מכך שאינו נמצא בחברת ילדים נורמטיביים. אבל נראה שאי אפשר להנות מכל העולמות, ואני בונה על כך שהשילוב בוא יבוא ובשלב שלילדון יהיה קל יותר להתמודד איתו.
 
להנות מכל העולמות....

נכון שאי אאפשר אבל ניתן וחשוב להפגיש את הילד עם ילדים תקשורתיים בשעות אחה"צ למשחק מתווך. זה קשה וזה מתסכל אבל אני משוכנעת (ויודעת גם לפחות על מחקר אחד שנעשה כעת שמראה על חשיבות הנושא) שהמפגשים האלו תורמים רבות לילדינו. זו הסיבה שאני מנסה לדחוף את הנושא ע"י גיוס האחים - ראי הודעה בפורום.
 
למעלה