גני ילדים-שנה הבאה

דגניתב

New member
גני ילדים-שנה הבאה

האם נכונה השמועה ששנה הבאה ישולבו ילדי גן החובה עם ילדי הטרום חובה? עם מי צריך לבדוק זאת ולהשמיע דיעה? הבנתי שיום שני הקרוב יש ישיבת ועד בנושא ,האם אפשר להגיע?
 
גני ילדים בשנה הבאה

עדכון: נערכה פגישה עם מפקחת על הגנים במשרד החינוך ומפקחת על הגנים מטעם המועצה ומנהל השירות הפסיכולוגי בישיבה זו נדונו צרכי הישוב לשנה הבאה מבחינת כמות הילדים הנרשמים וגן שפה. בהמשך אנו נפגש עם גורמים מקצועיים נוספים לבחון את הצרכים והפתרונות לשנה הבאה ולשנים הקרובות. אין כרגע כל החלטה בנושא לא מתוכנן כל דיון בנושא בישיבת הוועד הקרובה ובכלל עד שלא יסתיים תהליך הבדיקה. הדיון לגבי גנים דו גילאים מתנהל כל הזמן בפורומים שונים העוסקים בנושא חינוך. קיימת דיעה "... שהקטנים מושכים את הגדולים למטה" מצד שני להכין 35 ילדי חובה לכיתה א' (קריאה בסיסית, כתיבה בסיסית, איבחון ליקויים עמוק) במשך שנה אחת היא בלתי אפשרית או נעשית בצורה לא מספיק טובה. אין ספק שמספר קטן יותר של ילדי חובה בגן יקבלו הכנה טובה יותר. את מוזמנת להשמיע דיעה דרך האתר הזה או אלי בדוא"ל או במסרים. יוסי
 

tsahia

New member
ומה עם מכניקה קוונטית

לא פחות חשוב ללמד את ילדי הטרום חובה, חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי, תושב"ע וכימיה בסיסית. כמה מצחיק יכול להשמע משפט אחד - "להכין ילדי חובה לכיתה א' קריאה כתיבה ו... במשך שנה אחת היא בלתי אפשרית. לדעתי, ההכנה הטובה ביותר בגיל גן חובה לכיתה א' הם הקורסים הבאים - תחרות מגלשות, 4 שיטות לנדוד עצמי, חול - מרכיבים ודרכים להכניסו לכל מקום, ולכלוך עמוק שלא יורד באקונומיקה (סימסטריאלי). יהיה להם מספיק זמן ללמוד את שאר השטויות, אם הם לא ישלימו את הקורסים האלה בגיל 5 הם לעולם יהיו בחסר.
 

טלכספי

New member
כל הכבוד!!!

כל הכבוד ותודה רבה על שמישהו משמיע סוף סוף קול שפוי! מתי החל המרוץ המטורף לכיתה א' וביוזמת מי לעזאזל?! יש הגזמה שיצאה מכל פרופורציה ומלחיצה אותנו כהורים ואת הילדים הרכים בכל הנוגע לכיתה א'. עד כמה שזכור לי כולנו (בני דורי שחלקו את חוויות ילדותי) למדנו קרוא וכתוב בכיתה א'. נכון, חלקנו התעניינו יותר בכתיבה וקריאה עוד לפני, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל התחילו באלפוני בדנה קמה. תנו לילדים להיות ילדים!
 

טלכספי

New member
כל הכבוד!!!

כל הכבוד ותודה רבה על שמישהו משמיע סוף סוף קול שפוי! מתי החל המרוץ המטורף לכיתה א' וביוזמת מי לעזאזל?! יש הגזמה שיצאה מכל פרופורציה ומלחיצה אותנו כהורים ואת הילדים הרכים בכל הנוגע לכיתה א'. עד כמה שזכור לי כולנו (בני דורי שחלקו את חוויות ילדותי) למדנו קרוא וכתוב בכיתה א'. נכון, חלקנו התעניינו יותר בכתיבה וקריאה עוד לפני, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל התחילו באלפוני בדנה קמה. תנו לילדים להיות ילדים!
 
קריאה וכתיבה...

הכוונה לקריאה וכתיבה של השם הפרטי שם המשפחה, מיומנויות מוטוריות לכתיבה, אלה נושאים שעובדים עליהם בגן חובה ובאים כהכנה לכיתה א' אין כאן שום מירוץ זאת תוכנית לימודים מוגדרת יוסי
 

gath

New member
גני חובה- מוכנות לקראת כיתה א'

רצוי שילדי גן חובה יהיו בשכה אחת, יש פער התפתחותי משמעותי בין גילאי 4 ל- 5 וכמובן גיח 6. לא סתם נקבע כי בגיל 6 ילדים יכנסו לבית הספר, בגיל זה יש הבשלה קוגניטיבית, רגשית , שפתית ומוטורית המאפשרת לילד לעבור למסגרת בית הספר. מוכנות לקראת כיתה א' משמעותית ביותר, וגננת מיומנת בהחלט יכולה לעשות זאת גם עם 35 ילד דרך: אירגון הסביבה החינוכית, תוכנית לימוד אוריינית, מעורבות הורים וכו'. המושג מוכנות לכיתה א' אינו מתייחס לקריאה ולכתיבה בפרט אלא לכלל המיומנויות הנדרשות ללמידה: קבלת סמכות, התמוודות חברתית ריגשית, התמודדות עם תיסכולים, העשרה שפתית, חשיבה שפתית, מיומנויות מוטוריות: לכן לאורך כל השנה הפעילויות צריכות להיות בהתאם. עקב הישגי הבנת הקריאה הנמוכים במדינת ישראל משרד החינוך מינה וועדה בראשותה של פרופ' איריס לוין שתדון בהוראת הקרקיאה והכתיבה. בוועדה זו הוחלט כי כבר בגיל הגן תיעשה מוכנות לקריאה וכתיבה שרך מודעות פונולוגית ( פירוק והרכבה של צלילים) ולימוד שמות אותיות, דבר שהוכח בכל המחקרים כמנבאים הטובים ביותר להישגי הקריאה אפילו יותר ממבחני אינטליגנציה. בנוסף חשוב האיתור של ילדים עם קושי במיומנויות אלה על מנת לסייע להם בטרם כניסתם לבית הספר. הורים ובעצם "מוכנות לקראת כיתה א'" מתחילה בעצם משלב הלידה ונמשכת ומשתככלת כל הזמן
 

link2

New member
את המדדים קובע משרד החינוך

את מה שצריך ללמד את ילדי גן חובה לקראת כיתה א' קובע משרד החינוך ואת התוצאות של חוסר איבחון או הכנה לא מספקת רואים אח"כ בכיתה א' הפסיכולוגים שמלווים את הילדים ומעירים על כך לגננות אני שמח שהצחקתי אותך, אני מקווה שאולי לדברים אחרים את/ה מתיחס/ת ברצינות.
 
את המדדים קובע משרד החינוך

את מה שצריך ללמד את ילדי גן חובה לקראת כיתה א' קובע משרד החינוך ואת התוצאות של חוסר איבחון או הכנה לא מספקת רואים אח"כ בכיתה א' הפסיכולוגים שמלווים את הילדים ומעירים על כך לגננות אני שמח שהצחקתי אותך, אני מקווה שאולי לדברים אחרים את/ה מתיחס/ת ברצינות. יוסי
 

tsahia

New member
ברצינות

יוסי לא מכובד להתנשא, הנימה היתה קלילה, אין ספק שהנושא רציני ולכן הגבתי. כשכתבת ששנה אינה מספיקה להכנה מספקת לא העלתי על דעתי שמדובר בכתיבה של שם פרטי ושם משפחה. ולמען הרצינות אעלה עוד טיעון לטובת רב גילאיות (כלומר חובה וטרום חובה ביחד). ברור שיש בני 5 בוגרים יותר ובוגרים פחות, ובני 4 כנ"ל. רב גילאיות תאפשר לבני 4 בוגרים למצוא חברים בין הגדולים יותר ולהפך. אבל יותר חשוב, רב גילאיות תאפשר מגוון רחב ואמיתי יותר של אוכלוסיה. הגדולים יאלצו ללמוד לחיות עם הקטנים ולהפך. ככה זה בחיים האמיתיים. תמיד יש רבגוניות באוכלוסיה (למשל במשפחה). יש הטוענים שזהו ערך חינוכי רב. רב גילאיות היא נושא חשוב מענין ושנוי במחלוקת. ונחמד יהיה לשמוע דעות שונות. צחי
 
במחשבה שנייה:

לא התכוונתי להתנשא, בקריאה שניה אני קולט את הנימה הקלילה. אני מסכים לחלוטין שיש לקיים דיון משמעותי (רצוי בפורום זה) בנושא הרב גילאיות. רצוי אולי שאנשים יביאו דוגמאות לכאן ולכאן זה רק יתרום לכולנו דרך אגב גם בשנה הנוכחית אחד משני גני החובה הינו דו גילאי (עקב סגירת גן בדקה ה90) יוסי
 
שיבוצים שיבוצים../images/Emo41.gif

יש הרבה שמועות בישוב בנושא השיבוצים ומבנה הגנים. בימים הקרובים אני ויוסי נשב עם הנתונים עם : 1.המפקחת על הגנים שרה שמש ואחראית על הגנים במועצה יהודית קרביץ 2.הגננות בישוב 3.נציגי ועדת חינוך 4. חברי הוועד. בסיום פגישות אלו, לאחר סקירת הנתונים והחלטות של גורמים מקצועיים נחליט כיצד יראה מבנה הגנים. כרגע ישנן מס' אפשרויות: 1. 2 גני חובה, 1 גן ט.ט.חובה וט. חובה שנתון נובמבר אוקטובר, גן שפה ו2 גני ט.חובה. 2. כל ילדי השנתונים יתערבבו ב5 גנים וגן שפה 3. גן ט.חובה שנתון נובמבר אוקטובר (הקטנים של טרום)וט.ט.חובה, גן שפה ו4 גנים מעורבים חובה וט.חובה. אלו כרגע האופציות העולות על דעתנו, נשמע חוות דעת מקצועיות לגבי : דו גילאי - טוב או רע ועוד.... אני פותחת בפניכם במה להעלות את דעתכם בסוגיה (כמובן שברור שכל אחד ידבר מליבו בהתחשב בילדו- וזה חשוב לנו לשמוע את דעתכם). מבטיחה לעדכן לכשתהיה החלטה. שלכם,ליאת.
 
רב גילאיות

לדעתי האישית גן אינו משפחה ומסגרת של גן צריכה לתת דברים אחרים ומשלימים למשפחה. לדעתי החיסרון בגן רב גילאי הוא שיש פערים (שפה, מוטוריקה , מימדים) בין הגדולים לקטנים מה שיכול ליצור תיסכול ואיום אצל הקטנים מצד הגדולים. ישנו הפן החברתי שלדעתי בפערי גילאים כאלו מאוד קשה לגבש את קבוצת הילדים בגן. כשמדובר בגן חד גילאי , הגילאים נעים על טווח של שנה שלמה שזה לדעתי פער מתאים ומספיק למסגרת של גן.
 
רב גילאיות

הפערים בעושר שפתי, מוטוריקה מוכנות המוח ללמידה קיימים, אך מתי הם באים לידי ביטוי? בציור ? ביצירה ?לאו דווקא כי זו עבודה יחידנית, בשעת סיפור? לא. בהעברת תכנים על חגים, עונות השנה וכו' - כל אחד מפנים ולומד לפי יכולתו, במשחקים בפינות ? בטח שלא. אז מתי בכל זאת רואים פער? רק כשעוסקים במוכנות לכיתה א' ופה יש יתרון עצום כשעובדים עם קב' קטנה בלבד שעולה לכיתה א' ולא עם גן שלם באותו גיל. בגן חובה וט. חובה משולב, היתרון הוא שכל שכבת גיל מקבלת את מה שהיא צריכה מבחינה פדגוגית יחד עם ערך מוסף: הבוגרים מרגישים אחראיים וגדולים, לילדי ט.חובה יש מודל חיקוי בוגר והבוגרים מהטרום מתחברים עם ילדי החובה וילדי החובה שעדיין מבחינה רגשית קשה להם לעומת שאר ילדי חובה - יש מפלט עם ילדי ט.חובה. בעיני - זו אופציה לא רעה .
 
רב גילאיות

בני תמיד היה בגנים הם היה בין הצעירים וזאת מאחר והוא די צעיר בשנתון שלו. יחד עם זאת בהחלט רואים הבדלים בין ילדים בני שלוש ובני ארבע ביכולות הציור והביטוי. בתחילת השנה זה בלט הרבה יותר מאחר והילדים הצעירים עדיין שירבטו בעוד אלו שהיו קרובים לגיל חמש ממש ציירו. אני רק לא יועת האם זה בלט רק לנו ההורים או לילדים. לענייננו אני חושבת שנכון יותר החיבור בין הטרום והחובה ולהפריד את ילדי הטרום טרום שם ההבדלים והצרכים חדים יותר. בכל מקרה, חשוב לי לדעת האם יעשה מאמץ להשיאר לפחות את קבוצות הילדים ביחד או שפשוט יעשו סלט מכל הילדים ויצרו שוב גנים חדשים לגמרי. אני חושבת שעדיף לנסות לשמר את הקבוצות לפחות של בני אותו גיל (טרום, וחובה) כי בכל זאת כבר נוצרו קבוצות חברים וזה יקל על ההתאקלמות בתחילת השנה.
 
למעלה