גסיסת מקצוע העבודה הסוציאלית בישראל

oleoleole

New member
גסיסת מקצוע העבודה הסוציאלית בישראל

חברים בואו נודה באמת

המקצוע גוסס אם כבר לא מת. מי שמביט מודעות דרושים מהחודשים האחרונים רואה בבירור את מגמת ההדרדרות. רוב המוחלט של המשרות הן במגזר הפרטי והשלישי ,ובעיקר בתחום של חברות סיעוד ובריאות הנפש.רוב מוחלט של המשרות הנן בחלקיות המשרה (משהו שלא היה בשנים עברו ). 100 אחוזי משרה כמעט ונעלם מהנוף המקצועי של העבודה הסוציאלית הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי.אין צורך להעביר במילים ולהסביר מה זה אומר לעבוד בחלקיות המשרה הן מבחינת שכר הנטו , והן מכל הבחניות האחרות כגון הפרשות לפנסיה וקרנות אחרות.
המגזר הציבורי כמעט ולא מציע משרות עבור עובדים סוציאליים ( יש אבל מעט ורובן חלקיות המשרה ). על מנת להתקבל לרשויות יש צורך בקשרים ובקשרים בלבד.. מאבק העוסים שהיה לפני מספר שנים לא השיג דבר, ולעניות דעתי גרם רק נזק.

צר לי אבל זו האמת המרה. בהצלחה למי שנשאר לשרוד במקצוע
 

oleoleole

New member
כן. עזבתי סופית וההרגשה מצוינת

להערכתי אם בזמן הקרוב לא תהיה רפורמה משמעותית במקצוע הזה , במיוחד עם דגש על שוק העבודה , זה ענין של שנה שנתיים עד שהמצוע יגסס סופית.
 

תוגית

New member
אם עובדת אפשר לשאול במה?

אני בדיוק גם מנסה לסדר את קורות החיים שלי שיתאימו למשהו אחר..
 

ozpe

New member
מצער שכך אתן מרגישות

אין ספק שתפקידים טיפוליים למיניהם השתמרו בצורות שונות לאורך השנים וזה ככל הנראה בגלל ערך הישרדותי וצורך חברתי שהם מספקים.
בתחום הפרטני למשל עד היום בשבטים אפריקאים קוראים לזה מקבצי ראשים ובתרבות המערבית פסיכיאטריה/פסיכופתולוגיה וכולי...
המקצוע עצמו רלוונטי והכרחי אבל נראה שהתרבות וסדרי העדיפויות ברמת מקבלי ההחלטות מעפילות על שגשוג והתפתחות המקצוע.
לנטוש בטוח לא יפתור את הבעיות
 

sher2004

New member
מה עם העמותות הפרטיות שאנו אמורים לקבל העלאה בשכר מאז העלאה

של השכר לעוס"ים שעובדים ברשויות? אין פיקוח וההרגשה היא שאין מי שדואג לנו ולכן מקצוע העבודה הסוציאלית נראה עלוב
 
חושבת כל יום על עזיבה

עובדת קשה ומרוויחה גרושים. והכרה בקושי? אין! מצטרפת לשאלה: לאן פניך מועדות?
 
מחפשת עבודה חודשיים ומסכימה, אבל

בתור מישהי שיודעת מקרוב כמה עו"ס הוא בעל פוטנציאל לסייע ללקוחות שלו אני חושבת שיש צורך להמשיך להאבק על המקצוע. התדרדרות של המקצוע היא התדרדרות של הפונים...
 

oleoleole

New member
חברות סיעוד לא מתביישות להציע שכר של 6000 שח ברוטו בחודש

בושה וחרפה. קשה להאמין שמישהו באמת מסכים ללכת לעבוד בשכר כזה בעבודת שטח ,בתנאים של גשם , חום , אזעקות (כשיש ), ובסוף החודש לראות בחשבון שכר עלוב של 5 ומשהו אלף שח נטו

בושה בושה בושה

חברות סיעוד מחפשות עובדים בנרות אבל בשום אופן לא רוצות להעלות שכר עו"ס.
 
חברות סיעוד זה בכלל עולם נפרד

כיוון שלהערכתי ברובן לא באמת ניתן שירות טוב ללקוח (גם אם כוח האדם הוא מצויין, אין מספיק כסף שזורם וזמן כדי להעניק את היחס המתאים לכל בן אדם). אני אישית משתדלת להמנע מהן בתקופה הנוכחית אלא אם אני כבר ממש אשאר בלי ברירות.
 

barcarola

New member
לא מסכימה

זכותך להיות מאוכזב אבל אתה מקצין דברים ועושה עוול למקצוע.
ראשית, כדי להתקבל לעבודה בערייה לא צריך בהכרח קשרים ואני ההוכחה לכך. אני עובדת במחלקה לשירותים חברתיים ולא היו לי שום פרוטקציות. כשחיפשתי עבודה, התקבלתי לעוד מחלקה לשירותים חברתיים, בלי שום קשרים. כאמור, מדובר ב 2 משרות בשתי ערים שונות במחלקות לשירותים חברתיים שהתקבלתי אליהם עם כישורים בלבד (תואר ראשון).
שנית, השבוע הייתה כתבה בעיתון הארץ על מקצועות העתיד, איזה יעלמו ויוחלפו על ידי רובוטים ואיזה לא. נחשו מי ישאר? מקצועות כמו סיעוד (אחיות) ועבודה סוציאלית.....
די להסתכל באתר alljobs ולראות כמה משרות מתפרסמות לעובדים סוציאליים (מעל 300) בהשוואה למשל למקצוע כמו פסיכולוגיה..... אנחנו ה-ע-ת-י-ד..... במיוחד עם הזדקנות האוכלוסייה והזדקקותה לאנשי מקצוע בתחום הזיקנה דוגמת עו"ס קשישים....
שלישית מאבק העובדים הסוציאליים השיג שיפור מסוים בתנאים אבל יש לחתור להמשך המאבק. לבטל במחי יד את כל הישגיו הוא חוסר הבנה במקרה הטוב או עזות מצח במקרה הרע.
יש דברים שאני לא יכולה להתווכח איתך כמו: אחוזי משרה.

לסיכום, להערכתי אתה מגזים בתגובת הנגד שלך.
 
למעלה