גרימת עוול אחד לא מצדיקה עוול אחר

CANADA101010

New member
גרימת עוול אחד לא מצדיקה עוול אחר

אני עיוור דתות וחרש גזעיים
מוסר חשוב לי והוא ערך עליון בעיני
אני מאמין שרובם של בני אנוש הם אנשים טובים
אני לא שייך לשום שבט אלא מיליוני שנות אבולוציה
 

MayFebruar

New member
גם אני מאמינה שאנשים טובים מטבעם

אבל לצערי הרבה שבויים בדעות קדומות ולא פתוחים לדעות ורעיונות שונים. אם לא היה כך כולם כבר היו טבעונים והיה שלום עולמי.
 
אם כבר מנהלת פורום ישראלים באירופה מערבת נושא שנוי במחלוקת

אז דעתי "קרובה":
לצערי הרבה שבויים בדעות קדומות ולא פתוחים לדעות ורעיונות שונים. אם לא היה כך כולם כבר היו מבינים שצריכת בשר חשובה, שמה שצריך לשנות דרסטית זה את תעשיית הבשר עצמה, והיה שלום עולמי.
 

MayFebruar

New member
כשאין חמלה לחלשים ממנו, אין פלא שהעולם נראה ככה.

אז כשאין חמלה לחיות, שכ"כ מוטמעת בחברה, למה שתהיה חמלה לאנשים אחרים?

לגבי 'צריכת בשר חשובה', הרשה לי לחלוק בכך. ממליצה לך לצפות ב-Forks over knives. יש הרבה מחקרים בימינו שמראים שאין לגוף שום צורך בבשר- להיפך.
 
יש פורום טבעוניים בתפוז, זה לא התפקיד שלך

את יכולה לחלוק עליי עד מחר, מרבית המחקרים דווקא כן מראים על חשיבות הבשר. אבל מבחינתכם הם ממומנים ע"י תעשיית הבשר, ושלכם זכים כשלג. ואל תשלחי אותי ליוטיוב, כי עם כל הכבוד ראיתי באתר הזה יותר מדי דברים בשנים האחרונות, כולל מחקרים "מדעיים" על יהודים כמוני וכמוך, למשל. אני גם מכיר אדם שהוא אישיות בתחום הגסטרואנטרולוגיה, מנהל מחלקה, פרופ' וכו' (כל התארים הרגילים), הוא מתייחס לכל המחקרים שלך בבוז, כשהוא מדבר כל הטבעונים נשארים עם הפה פעור, ויש לי כל הסיבות בעולם להאמין דווקא לו. לגבי החמלה, אני מסכים שתעשיית הבשר היא נוראית, ורק לשם הגינות אני לא אוכל בשר כבר שנים בגלל מכלול סיבות, אבל אני לא כופה זאת על ילדיי שלשמחתי גרים במדינה שבה לא קיימת הפנאטיות הטבעונית שבישראל עברה כל גבול (אדם לא יכול להפגין נגד ניסויים בחיות בלי שיקראו לו צבוע, אז הוא מעדיף לא להפגין בכלל והפגנה שיכלה להיות עם עשרים אליף איש נשארת עם אלפיים). כשלעצמי ברור לי שכל השטויות והשקרים ה"ביולוגיים" (מעי לא מתאים) רק גורמים לנזק כי מי שיתפוס אותך בשקר אחד לא יאמין לדבר השני, גם אם הוא אמת. כלא אוכל בשר אני נגד טבעוניות כדת מיסיונרית, אני רואה בה נזק עצום, כולל לבעלי החיים, ובעיקר כשאנשים משווים "חמלה" לתפיסה שלך לגבי מזון. אימי היא האישה הכי חמלתית בעולם, מצביעת מרץ כל החיים, ואוכלת בשר רחמנא ליצלן. היטלר היה צמחוני (אבל עדיף לא להכנס לזה, גם כי היו מספיק דיונים בנושא וגם כי המופתי אמר לו), אני מכיר אנשים קיצוניים שהם טבעוניים לגמרי (למעשה, הם טוענים שהטבע שווה יותר מהאדם ולכן מגיעה לו החמלה שלאדם לא). במילים אחרות, הטבעונות שלהם לנוכח הצהרות כאלה לא היתה עושה את העולם לטוב יותר.
&nbsp
לאחר כל זה רק לאמר, שלא יצאתי נגד האמונה שלך (איש איש באמונתו יחיה), אלא לגבי ההכללה שלה באופן פתאומי בדיון שלא קשור בכלל בפורום שאותו את מנהלת. וזו בדיוק הסיבה למה טבעונים בארץ מוקצים מחמת מיאוס.
 

MayFebruar

New member
למרות שאני מנהלת, מותר לי להביע את דעתי בפורום

זה לא נוגד את תקנון תפוז שמנהל יביע את דעתו.

מצטערת אם דעתי נקראת לך תוקפנית או פנאטית. לא ניסיתי להמיר אף אחד ל'דת הטבעונות' רק כתבתי את דעתי ונתתי המלצה לסרט, אתה לא חייב להסכים או לצפות בסרט.

ד"א אשמח לדעת מהו שמו של הפרופ' עליו אתה מדבר.
 

Cמן רשום

New member
איש באמונתו יחיה כל עוד זאת אך ורק האמונה שלך?

ברכותיי על אחת ההודעות המקוממות והדוחות באופן כללי שנכתבו בפורומים. מילא שאני מסתייג לחלוטין מדברייך ברמת התוכן אבל סתימת פיות למי שבסך הכל מחזיק בדיעה אחרת היא התגלמות הפנאטיות שלא לומר הישראלי המכוער ובאופן כללי הסיבה העיקרית שאני שמח לא להיות עוד בארץ.
 
אז אין לך מושג במין האנושי

גם אני הייתי רוצה לחשוב שבשנת 2015 כולם יבינו משמעותה של גנטיקה ושל אבולוציה דארווינית (להזכירך קיימת גם אבולוציה נאצית), אבל עם כל הכבוד לעיוור קבוצות וחסיד מוסר, אם אתה לא מבין שהמין האנושי מאז ומתמיד חילק עצמו לקבוצות ושההגדרה הקבוצתית מבחינה אנתרופולוגית ופילוסופית (ואפילו פסיכולוגית) חשובה לפחות כמו ההגדרה הביולוגית, אם לא יותר, אז או שאתה תמים בצורה קיצונית (וקיצוניות היא לא דבר טוב באף צורה) או שאתה לא מבין את המין שאתה חלק ממנו. בכל אופן, האדם הוא לא טוב מטבעו, האדם טוב מטבעו עם עצמו ועם הקרובים אליו, אלו שמהווים חלק מהקבוצה שלו, בין אם מדובר בדת, צבע עור, מדינה, שפה או קבוצת כדורגל. לא צריך לראות Walking Dead בשביל להבין את זה. וקיימת קבוצה שסבלה אולי יותר מכל קבוצה אחרת במשך אלפי שנים, וזו קבוצת המשתייכים לדת/לאום/גזע/קרא לזה איך שאתה רוצה (חוץ מגנטיקה) שנקראת יהודים. אז לבוא בהצהרה ערטילאית כזאת למרות ועל אף כל מה שעברנו בעשרות אלפי שנות האבולוציה עליהן אתה מדבר, שתמיד כללו את הגדרת הקבוצה, משבט ועד מלכות, אז אין לי הרבה מה לומר לך. אני רק אחזור להערה הקודמת, שבגלל מה שטוקבקיסטים רושמים בוויינט (במילים אחרות מה שאנשים קטנים רושמים בעיתון צהוב מלא שגיאות הגהה), בגלל זה לא תגן על ישראל, למרות שכל מי שמסביבך תוקף את ישראל בדיוק בגלל הסיבות שאליהן אתה מתכחש (לאום, דת, גזע, במסווה של מדיניות) ומגן על קבוצתו למרות הזוועות שהיא עשתה במהלך ההיסטוריה (גרמניה, ספרד, בריטניה, ארה"ב, ובכוונה אני לא מזכיר את המדינות ה"מתפתחות"), כי מסתבר שהם דווקא לא עוורי דתות וחרשי גזעים, זה משהו שאני עם המוח הפרימיטיבי שלי (לשיטתך) לא מסוגל לתפוס. נ.ב. אני לא טוען שצריך להגן אוטומטית על מדיניות או מעשים קונקרטיים של מדינה או ממשלה (בטח אני, שתמיד יש לי מה לומר נגד הג"נ שנקרא נתניהו), אבל "לא אפגין בעד ישראל" או "לא אגן על ישראל"? אז אולי באמת טוב שאתה כבר לא מהווה חלק ממנה.
 

יוקלילי

New member
הראיה לכך שהאדם נחלק לקבוצות היא שפות, מבטאים וניבים

זוהי יחידה בסיסית של התרבות, ומשקפת את ההתפלגות לקבוצות. לא סתם הארץ קיים שיח לגבי עדות, ובאנגליה המבטאים שונים בין האיזורים. הסכסוכים הכי גדולים הם בין שכנים, לא רק בגלל מריבות על שטחים אלא גם בגלל מריבות על זהות. העובדה שזהות היא נושא מורכב, לא תיפטר על ידי השלתה והתכחשות אליה. אתה באופן אישי כמובן יכול לעשות זאת, אך באופן כללי לאנשים יש תחושת השתייכות. יש הרבה נישואים בין לאומים שונים, אך זה לא ימגר את המלחמות והגזענות..אולי ייצור משהו חדש, כלומר: מעמדות מסוג חדש וגזענות למשהו אחר.
אגב, לגבי האנטישמיות, לחרדתי גיליתי כמה היא מושרשת בקרב עממי אירופה, כשמכרה איטלקיה אמרה לי ששונאים את היהודים בגלל שהם רמאים וגנבים, וכשהוסיפה ושאלה איך אני יכולה להסביר את ההתלהבות של הגרמנים האינטליגנטים והאינטלקטואליים בהיטלר. שפתי נותרה שמוטה, ויכלתי רק לחשוב כמה היא בורה בנושא. הבנתי כי ההתנגדות לישראל היא אנטישמית ביסודה, אך לדעתי האישית ישראל באמת מוסיפה שמן על המדורה בהנהגתה הנוכחית. המענה לגזענות הוא חינוך, בשביל שלא נגיע למצבים קיצוניים מבחינת אלימות. עם זאת, צריך לכבד גם את נטייתו של המין האנושי ללכת עם המוכר לו. ככה זה, החיים מורכבים מסתירות, ולכן צריך לנהוג בתבונה ובמתינות.
 

forglemmigej

New member
אם נדע לאהוב

אגב, ז'ק ברל כתב במקור: "כשאין לנו אלא אהבה ואהבה בלבד"(Quand on n'a que l'amour)

 

Cמן רשום

New member
הבעיה שמוסר זה דבר סובייקטיבי ותלוי תרבות

לצערי אינני יכול לחלוק את אמונתך שרוב האנשים טובים. ואין מי שהיה רוצה יותר ממני שהם אכן היו כך. למרבה הצער למרבה הצער האדם הוא יצור אינדיבידואליסטי ותחרותי ברמה היסודית והתנהגות אלטרואיסטית אמנם קיימת, אולם לא נראה שהיא מהווה מניע מרכזי בהתנהגות שלנו.

זאת דעתי והתרשמותי בכל אופן ולא בהכרח מבוססת על מחקר.
 
למעלה