גרין גארד DV2018

shaniki22

New member
גרין גארד DV2018

היי לכולם!
אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי בשאלה שמטרידה את מנוחתי חח
אני ובעלי קיבלנו את הגרין קארד על בסיס זכייה בהגרלה וכנסנו לארה"ב ביום 01.09.18 ,לא במטרה להגר בשלב זה אלא כחלק מהירח דבש . קצין ההגירה ב-JFK חתם בדרכון עם חותמת גומי את התאריך 01.09 והוא מלמל משהו על כך שיש לנו עד התאריך הזה להיכנס לארה"ב. הוא אמר שהכרטיס עצמו יישלח לכתובת שציינו ב-DS-260.
השאלה שלי היא כזו, עד איזה תאריך נוכל להיכנס והגרין קארד יהיה בתוקף, ומאיזה תאריך לא נוכל יותר להיכנס?
בעלי טוען שיש לנו שנה, כלומר עד ה-01.09.19 להיכנס שוב ולא יהיה עם זה בעיות, ואני קראתי באיזשהו מקום שיש לנו חצי שנה רק, כי לפי התקנות של הגרין קארד מהרגע שמקבלים אותו מחויבים להיות בארה"ב 180 יום מתוך שנה, כלומר - חצי שנה.
מישהו יכול לעזור לנו במחלוקת הזו? אני לא רוצה לעשות טעויות ולפספס את הגרין קארד.

תודה לכל העוזרים מראש, תבוא על ראשכם הברכה!
 

shaniki22

New member
ועוד שאלה קטנה שקשורה לזה.

מתחילת קבלת הגרין קארד, הוה אומר ה-01.09 אני ובעלי מחויבים בתשלום מיסים כלשהם לאמריקה? תיאום מס? משהו? צריך למלא טופס כלשהוא?
אנחנו לגמרי קלולס בזה.
 

Boston Guy

New member
כן - מהשנייה שהפעלתם את הגרין קארד שלכם אתם "נישום" אמריקאי

שזה אומר שאתם צריכים להגיש דו"ח מס שנתי לרשות המס הפדראלית של ארה"ב (ה IRS), ובתלות בהכנסותיכם ובתיאום המס (קיזוז המס הישראלי שאתם משלמים) - יש אילו מצב שעליכם לשלם מקדמות מס לארה"ב.

בנוסף - אתם מחוייבים להגיש דו"ח FBAR שנתי על כל חשבונות הבנק והנכסים הפיננסיים שיש לכם מחוץ לארה"ב למשרד האוצר האמריקאי.

אם הפעלתם את הגרין קארד שלכם בספטמבר 2018 - אתם תצטרכו להגיש דו"ח מס שנתי ראשון בשנת 2019 (מועד ההגשה הוא בחודש אפריל) על ההכנסות שלכם בחדשים ספטמבר עד דממבר 2018.
ואת ה FBAR צריך להגיש עד מאי (נדמה לי).

מכיוון שבמצב שלכם (מיסוי כפול משתי מדינות, תאומים וקיזוזים) קצת מסובך לדעת אילו טפסים בדיוק אתם צריכים למלא ולהגיש, וצריך להבין היטב מה כותבים בהם - ממליץ לכם לשקול להשתמש בשרותים של איש מקצוע בעניין. יש בישראל לא מעט אנשים כאלו - חפשו "הגשת דו"ח מס אמריקאי" באינטרנט.
 

Andrey77

New member
גם אני נכנסתי

לביקור ראשוני וקצין ההגירה אמר שיש לי שנה מתאריך הכניסה הראשונית...למרות שבויזה שבדרכון יש תאריך מוקדם יותר לפקיעת תוקף הויזה(בדרך כלל זה חצי שנה מיום שעשית בדיקות רפואיות) והקצין הסביר לי שברגע שנכנסתי פעם ראשונה לארהב אז התאריך שבויזה שבדרכון מתבטל ולא נחשב כבר ושיש לי שנה אחת לכניסה סופית לארהב מיום הכניסה בפעם הראשונה לארהב.
לסיכום-לפי קצין ההגירה זה שנה מיום שנכנסתם בפעם הראשונה.
 

vinney

Well-known member
ה"שנה" זה תוקף הגרין קארד הזמני

ויזת הגירה עם חותמת קצין ההגירה מהווה גרין קארד זמני, דהיינו עדות לכך שאתם תושבי קבע חוקיים בארה"ב. תוקף של העדות הזאת הוא לשנה מתאריך החותמת, אחרי זה אתם חייבים להשתמש בכרטיס הפלסטיק שתקבלו בינתיים.
&nbsp
זה נכון לכל הכניסות/יציאות ולכל מצב אחר בו אתם צריכים להראות את הסטטוס החוקי שלכם (למשל תחילת עבודה או קבלת רשיון נהיגה).
 

doronf65

New member
מנהל
לא הבנתי

"הוא מלמל משהו על כך שיש לנו עד התאריך הזה להיכנס לארה"ב"...
אבל אתם כ-ב-ר בארה"ב, ואתם בעלי GC מרגע המילמול שלו. אז אני לא ממש מבין מה הבעיה.
&nbsp
לפי איך שאני מבין - אתם כבר בעלי GC ולכן אתם יכולים להיכנס ולצאת חופשי.
כללים:
- אם תצאו ליותר מחצי שנה הזמן לאזרחות יתאפס. מאוד לא רצוי.
אם תצאו ליותר משנה (ולא עשיתם סידורים מתאימים להעדרות כזו) ה- GC יתבטל.
- אם יקרה במשך שנתיים-שלוש שתיכנסו רק פעם בשנה ותצאו - יתחילו לעשות לכם בעיות בכניסה. אבל בשנה הראשונה לא צריכה להיות בעיה.
&nbsp
 
למעלה