גשר רגל רגל לאחור

אמא לה3

New member
גשר רגל רגל לאחור

מבחינת ה FIG הגשר רגל רגל לאחור נעשה עם רגל מתוחה מעבר דרך שפגט וסיום. אבל, רובנו המאמנים, מלמדים את הילדות להתחיל את התרגיל עם רגל באויר מתוחה וסיום בערבסק. השאלה שלי היא, מדוע כך? מה היתרון בהתחלה עם רגל באויר בכלל? ובכלל, מדוע ללמד את האלמנט הזה, הרי אנחנו לא רואים אותו יותר בזירת התחרויות מלבד ליופי כמובן...
 

Tammie

New member
אזהרה- יצא לי קצת ארוך, ניסית להיות יסודית...

רגל רגל לאחור הוא תרגיל בסיסי, ולא מאוד קשה ללימוד, אם כי יותר קשה לבצע אותו מושלם. מבחינת למה אני מלמדת להתחיל עם הרגל למעלה, יש כמה סיבות. דבר ראשון, זה מעלה טיפה את דרגת הקושי ונותן לבנות עוד משהו לשאוף אליו. בנוסף, כאשר מתחילים עם הרגל למעלה אי אפשר להישען עליה ולבצע את האלמנט בצורה לא נכונה כשיוצאים משתי רגליים. בנוסף, כמתחילים עם הרגל למעלה יש יותר סיכוי שהרגל תישאר ישרה באוויר. למען האמת אני לא לגמרי מבינה את התופעה הזאת, אני חושבת שזה קשור לכך שכדי להחזיק אותה באוויר צריך לכווץ אותה ואחרי שכיווצנו יש לנו פחות נטייה להרפות.... אשמח לפניני חוכמה בנושא :) בקשר לשאלה הגדולה- למה אנחנו מלמדים את האלמנט בכלל אני רואה כמה סיבות. 1. רובנו, מתעמלות בצורה לא תחרותי, וגם מי שמתעמלת בצורה תחרותית, רוב הסיכוי שלא תגיע לרמה עולמית. רגל רגל לאחור הוא אלמנט פשוט יחיסת שנותן תחושת הצלחה. מי שקצת גמישה בגב, תצליח את האלמנט בסוף, אחרי מספיק עבודה. זוהי עוד הצלחה אישית שמאפשרת חיזוק לתחושה הטובה של ההתקדמות. 2. רגל רגל אחורה שמבוצע טוב הוא אלמנט יפהפה לטעמי והוא נראה מצויין בהופעות. 3. ברמות היותר בסיסיות גם בהתעמלות תחרותית, רגל רגל לאחור על הקורה הוא אלמנט חשוב, ומוביל אח"כ לרגל רגל פ"פ. זוהי התחלה של שרשרת אקרובטית על הקורה ונותנת את ההרגשה של חיבור אלמנטים. 4. יש יתרון בללמד ילדה איך "להתהפך" כבר מגיל צעיר גם אם היא עוד לא מוכנה לתרגיל כמו פליק פלאק, בסך הכל לרגל רגל לאחור ולפ"פ יש כמה אלמנטים דומים. בשניהם אנחנו מתחילות מעמידה על הרגליים, עוברות אחורה לידיים ומסיימות שוב על הרגליים. כאשר ילדה עובדת על רגל רגל לאחור היא מתרגלת לחלק מהתחושות שהיא תחווה בפליק פלאק. 5. הסיבה האחרונה קשורה יותר באקרובטיקה- יש מספר אלמנטים בהן הגדולה (או גדולות) נמצאות בגשר והקטנה מבצעת אלמנטים על רגל מורמת שלה. אחת הירידות היותר נפוצות היא דרך דחיפה אחורה לרגל רגל. בשביל להצליח את הירידה הזאת חייבים לדעת רגל רגל לאחור.
 
הי בנות

אמנם עוברת אורח כאן רק אחת לכמה זמן אבל ההסבר מדויק באופן חלקי: מלמדים גשר עם רגל באוויר על מנת שכל משקל הגוף יהיה על הרגל האחורית בהמשך כשהילדה מבינה היכן ממוקם משקל הגוף אפשר להוריד אותה בחזרה. גם אז יש נגיעה בקרקע בפוינט בלבד כי אין שום משקל על הרגל הקדמית- זו הסיבה העיקרית. זה תרגיל המתרגל העברת משקל לאחור וזה בערך הדמיון היחיד לפליק פלק. התרגיל קיים בחוקה גם בחוקת האקרובטיקה. נמצא תחת "אלמנטים אישיים" בקטגוריית גמישות [קיימות 3 קטגוריות] קיימות 5 סיומות אפשריות ע"פ החוקה: מכרע, רגל-ברך, שפגט צידי שפגט פנים ומאוזן.
 

Tammie

New member
בקשר למשקל על רגל אחת

זה מה שהתכוונתי כשאמרתי שכאשר מתחילים עם הרגל באוויר אי אפשר להישען על הרגל ולצאת משתי רגליים. יציאה מרגל באוויר מכריחה את המתעמלת להישען רק על הרגל העומדת. בנוגע לדמיון לפליק פלאק- כן התכוונתי שהדמיון הוא בהתקדמות אחורה בצורה מסויימת. ברור שהעבודה על פליק פלאק ורגל לרגל לאחור היא שונה לחלוטין. בוודאי שפ"פ ורגל רגל לאחור הם אלמנטים מאוד שונים זה מזה, אבל בכל זאת, העובדה שצריך לעבור אחורה כן מזכירה פליק פלאק ואני מאמינה שזה כן נותן למתעמלת תחושה כלשהי בקשר לגוף שלה, ותחושה זו תעזור לה אח"כ בפ"פ, גם אם לא במודע.
 

הילוש48

New member
רגל רגל

איך אתם מלמדות לעשות גשר רגל רגל? פשוט אותי לא למדו כ"כ טוב..
 
לימוד גשר רגל רגל

דרישות מוקדמות: גשר טוב, כם כתפיים בדיוק מעל כפות ידיים לפחות. ועמידת ידיים. מתחילים בגשר רגיל, ועובדים על העברת משקל מהרגליים לכתפיים. לאחר מכן מתרגלים הנפות רגל.בהמשך להוסיף ניתוק קל של הרגל העומדת. לימוד ירידה לגשר מעמידה: מתחילים מעמידת פישוק ידיים למעלה. מבצעים הקשתה לאחור וחזרה. לאחר מכן ניתן להגדיל את טווח התנועה של ההקשתה לגעת בקיר, מזרן או סולם. בכל פעם מנסים לגעת בנקודה יותר נמוכה. יש להקפיד על אגן מעל כפות הרגליים עד כמה שאפשר. בעזרת סולם, אפשר לרדת למטה שלב אחרי שלב. לאחר מכן ירידה לגשר ממקום נמוך לגבוה. ניתן לשלב שמירה, גם בעזרת עמית מיומן (לא חייב מאמן). אפשר גם מעמידת ברכיים, הקשתה לאחור ונגיעה של הידיים במזרן. תרגול העברת רגל רגל: מגשר משכיבה, כשהרגליים במקום גבוה והידיים במקום נמוך, מרימים רגל להנפות. מוסיפים ניתוק של הרגל העומדת. לאחר מכן ניתן להוסיף דחיפה יותר גדולה, עד ל45 מעלות נניח וחזרה לגשר. ביצוע גשר עם ידיים על הקרקע ורגליים צמודות על סולם או קיר. משם העברת רגל רגל. אפשר גם לא עם רגל צמודות, אלא רגל אחת על הסולם או הקיר דוחפת חזק ומעבר במספריים. גשר רגל רגל בשיפוע יורד (קצת מסוכן, דרושה השגחה). גשר רגל רגל עם שמירה: יד בגב בחלק המותני ויד ברגל הקדמית. עדיף לתרגל קודם על מזרנים עבים, אך לא רכים מידיי. בהצלחה!
 
תמי

לכן המציאו את המילה "משקל" כשאת אומרת משקל על רגל אחורית בלבד או העברת המשקל אחורה -זה התאור המדויק של מה שקורה. זה מונח שמאמנות מקצועיות צריכות להשתמש בו גם מול הבנות כבר מגיל צעיר. לגבי אופן הלימוד- יש המון שיטות ונחמד לגוון בעיקר בחוגים העממיים. מצד שני רצוי לבדוק במידה והילדה מצליחה להקפיץ בקלות את הרגליים ל"צד השני" בעצמה צריך ללמד אותה ישר את הטכניקה הנכונה של האלמנט בלי לפרק לשלבי לימוד.
 

נעממהה

New member
דוגמא כדי לחזק

אני זוכרת שכעבדתי על פליקפלאק על ספסל קצת פחדתי למרות השמירה. כדי להתגבר על זה,בהתחלה, לפני שעשיתי פליפלאק, עשיתי גשר רגל רגל מהיר על הספסל ומיד אחר את הפליקפלאק. ברור שהקשר בין שני האלמנטים הוא קטן, אבל התחושה של לעשות איזשהו אלמנט אחורה על הספסל עזרה לי.
 
כן

הרגל הראשונה יורדת למזרן והשניה נפתחת רחוק רחוק ישר לתוך השפגט. על פי החוקה מסיימים כך גם גשר רגל רגל לפנים וגם גלגלון בלי ידיים ממש עם אותן 5 אופציות. אנחנו מלמדות הכל ואז כל ילדה בוחרת לפני התחרות את האלמנט המועדף עליה. יש כמובן ניקוד שונה לכל סיומת. כאשר מאוזן הוא ה"יקר" ביותר מבחינת ניקוד
 
יתרונות הגשר

לגבי גשר עם רגל למעלה: כאשר מבצעים גשר עם רגל בתמיכה על המזרן, הרגל הקדמית עוברת מסלול יותר גדול באוויר, עד לעמידת ידיים, לעומת רגל למעלה ב-90 מעלות שכבר נמצאת בחצי הדרך. כאשר הרגל בתמיכה על המזרן, בעקבות המסלול הארוך שהיא עוברת, היא עוזרת למעבר של הגשר רגל רגל על-ידי תנופה של ההנפה לפנים. כאשר הרגל באוויר, היא נותנת פחות תנופה, ואז המעבר בגשר מסתמך יותר על גמישות גב, כתפיים ודחיפה של הרגל העומדת, שזה כמובן יותר נכון ויותר קשה. מבחינת החוקה, זה לא משנה אם עושים גשר עם רגל מהקרקע או מהאוויר, העיקר הוא לראות הקשתה אופטימאלית של הגב, פתיחת כתף, דחיפה של הרגל, קצב ועוד. הרגל על הקרקע היא סוג של "גניבה" מהטכניקה של האלמנט, בגלל התנופה שהיא נותנת, אך כמובן ניתן לבצע גם גשר רגל רגל מושלם גם מרגל על הקרקע. לגבי שאלתך "מדוע ללמד את האלמנט הזה": אני בכלל לא בעד ללמד רק אלמנטים שרואים בתחרויות בינלאומיות, או רק כאלה "שמובילים" לכך. מתעמלת מעולה, נניח מתעמלת אידיאלית, או מתעמלת מושלמת מבחינתי, צריכה לדעת הכל: גם גשר רגל רגל עם רגל באוויר וגם עם רגל על הקרקע, גם פליק-פלק וגם עמידת ידיים גחון או כל אלמנט אחר שאינו "שימושי". המטרה של המתעמלות מבחינתי היא לעשות התעמלות נכון ויפה. לא אכפת לי מה. גשר רגל רגל מבחינתי תורם למטרה זו ולכן אלמד אותו. חוץ מזה, שצדקו פה שאמרו שהגשר תורם לאוריינטציה של המתעמלת. המתעמלת צריכה לדעת להתהפך אחורה. זה דבר אלמנטרי שהיא צריכה לדעת עוד לפני שהיא לומדת פליק-פלק ואני לא מכירה תרגיל אחר שמלמד נושא זה (גלגול לאחור הוא קרוב לקרקע וזה משהו אחר, זאת אוריינטציה אחרת). בגשר גם יש תמיכת ידיים, או סוג של "נחיתה" על הידיים שזה גורם חשוב בפני עצמו.
 

אמא לה3

New member
אגב, אני מקווה

שאתן מבינות שהטופיק הזה נכתב מתוך רצון לעורר דיון מעניין ולא מחוסר ידיעה, נכון? אבל למדתי כמה דברים חדשים...למה לא?
 
למעלה