ג׳אקו חדש בבית

harrytr

New member
ג׳אקו חדש בבית

שלום לכולם, קניתי תןכי ג׳אקו בן 3 חודשים הוא ממש חמוד אבל יש לי כמה שאלות לגביו:
1. הוא מציץ הרבה אפילו כשהוא בידים האם זה משהו נורמאלי?
2. אני חושב שהוא רזה... אני מרגיש את עצם החזה שלו זה בסדר??
3. אמרו שהוא רגיל לכופתיות, קניתי לו כופתיות של נוטרי בירד פי 15 אבל הוא לא נוגע בזה, קניתי לו ויטאקרפת לתוכים גדולים והוא אוכל רק את הגרעינים... איך אני יכול לעודד אותו שיאכל את הכופתיות???
4. איזה אוכל הכי מומלץ לתת לו? איזה פירות וירקות אפשר לתת לו?
5. מה דעתכם על החליפה תעופה?

אשמח לעוד טיפים ומידע.
 
גוזל ג'אקו

ראשית, מזל טוב על התוכי החדש.
1. מצייץ הרבה זה בהחלט תקין , זו הדרך שלו לתקשר עם הסביבה במיוחד באם מדובר בתוכי מוחתם כך שאתם מבחינתו ההורים שלו והוא מתקשר איתכם.
2. עצם החזה בגוזלים איננו המדד היחיד לבריאות התוכי- יש לשקול אותו ולבנות טבלת משקלים (שקילה באותו משקל אחת לשבוע) ולעקוב אחר העלייה במשקל.
3. תוכי שהוחתם בכופתיות יאכל כופתיות ללא בעיה. באם לא אוכל כופתיות: או שההחתמה שלו התקלקלה והאו הורגל לאחרונה לאכול גרעינים או שלא הוחתם כראוי. בכל מקרה מומלץ להעביר אותו לכופתיות. יש לדאוג שיהיו לו כופתיות טריות מאיכות גבוה בבוקר כשהוא קם רעב- להשאיר את הכופתיות במהלך היום. בתחילה הוא לא ישים לב אליהם, אח"כ ישחק איתם ויזרוק את רובם ולאט לאט יתחיל לאכול מהם . העקרון החשוב הנו לשקול את התוכי בתחילת העברתו לכופתיות ולשקול אותו מדי מספר ימים-כל 3-4 ימים. מותר לתוכי לרדת עד 10% ממשקלו. באם המשקל ירד מתחת לכך יש להעבירו בחזרה לתערובת גרעינים ולחזור על התהליך שוב.
3.מומלץ לתת לתוכיפירות וירקות המכילים הרבה ויטמין A ו E- בכתבה על "תנאי גידול תוכים" רשומים סוגי הפירות והירקות המומלצים. באותו המאמר ישנו פרק שלם על תזונת תוכים.

בהצלחה,
 
למעלה