בלי קשר למי היה באיזה "מקום"...
רק לידיעתכם, את ה"מצעד" הזה הכינ/ה, מן הסתם, מתמחה ב-VH1, על כוס קפה וסנדוויץ'. כך זה בד"כ ב"מצעדים" בתכניות טלוויזיה. ולמעשה, כך זה במרבית ה"רשימות" למיניהן המתפרסמות בעיתוני מוסיקה. היינו, לא הוקדשה כאן מחשבה או עבודה מאומצת, זה סתאאאם. הניחוש שלי: הקריטריונים לבחירת ה"נבחרים" היו הפופולריות של קליפים מסויימים + היותם מייצגים אלבומים שנמכרו במס' עותקים גדול + הטעם הפרטי של העורכ/ת. וזהו. בלאו הכי אין כמעט קליפים מלפני אמצע שנות השבעים, ולכן יש תת-יצוג של התקופה שקדמה לכך. תחשבו על זה: VH1, כמו כל תחנת טלוויזיה (וגם רדיו, בעצם) היא תחנה מסחרית, שמחוייבת לשדר קליפים פופולריים, אחרת לא תשרוד. השידורים שלהם מורכבים לפי שיקולים מסחריים גרידא. כך גם עיתוני מוסיקה, למעשה, אם כי שם יש יותר גמישות. ועוד אגב: גם "מצעדי פיזמונים" בתחנות הרדיו הישראליות הורכבו (לפחות בעבר הרחוק), במקרים לא מעטים, ע"י העורכים לפי טעמם הפרטי, ולא לפי דירוג של מאזינים, מסיבות שונות. על כמה מתערבים שזה אותו הדבר היום? ומוסר ההשכל: אין טעם להתעצבן או להתרגש. ככה זה בתעשיית המוסיקה.