עדו בן צבי1
New member
דברים מעניינים ללמידה שלא ימצאו ב..
דברים מעניינים ללמידה שלא ימצאו בבית הספר הממלכתי? בת של מכרים למדה בבית ספר ממלכתי בשוויץ את ההיסטוריה של המשפחה של עצמה. שלא תבינו איתי לא נכון: 1. המשפחה שלה לא הייתי משפחת מנהיגים ששינו את העולם. 2. בתי הספר הממלכתיים בשוויץ מרובעים וחסרי גמישות יותר מאלה שבישראל. ובכל זאת, היה שם פרויקט בשיעור היסטוריה שברור שלא ימצא לו זמן בתוכנית הלימוד המקוצצת שלנו: כל תלמיד (כולל מי שזה ממש לא עניין אותו) היה חייב לסכם עבודה על תולדות המשפחה שלו. נכון, זה נעשה כשהסוגיה עניינה מישהו במשרד החינוך ולא באלפי ההזדמנויות בהן זה עניין את התלמידים. נכון, כל העבודות היו חייבות לענות לקריטריונים מסויימים ולא לקריטריונים של התלמידים שאינם בהכרח פחות טובים ובכל זאת, פרויקט מעניין שעוסק בסוגיה היסטורית לא פחות חשובה מהרבה סוגיות שכן מעניינות מישהו שם למעלה במשרד החינוך הישראלי. סוגיה היסטורית אחרת שלא יהיה סיכוי ללמוד בכיתה היא ההיסטוריה של הפשע המאורגן. מישהו יכול לומר לי שזה לא חשוב? הרי הפשע המאורגן הוא חלק מהחברה המודרנית ותולדותיו צריכות לעניין אזרחים במדינה מודרנית. למה אני נזכר בפשע המאורגן? מישום שפעם הקרינו סידרת טלויזיה ארוכה על תולדות הפשע המאורגן בארה''ב. (מאיר לנסקי היה עוד בחיים כשהיא צולמה ולכן דמותו זכתה בה לשם אחר). הסידרה הייתה מרתקת והיוותה נושא בשיחות שלנו כתלמידים, בהפסקות וכנושא להתכתבות בפתקים בשיעורי היסטוריה ממוסדים. מחנך ביתי טוב היה מנצל את העיתוי ומזמן לבנו שצופה בסידרה גם ספרים בנושא. ממשרד החינוך אין בכלל מה לצפות לזה.
דברים מעניינים ללמידה שלא ימצאו בבית הספר הממלכתי? בת של מכרים למדה בבית ספר ממלכתי בשוויץ את ההיסטוריה של המשפחה של עצמה. שלא תבינו איתי לא נכון: 1. המשפחה שלה לא הייתי משפחת מנהיגים ששינו את העולם. 2. בתי הספר הממלכתיים בשוויץ מרובעים וחסרי גמישות יותר מאלה שבישראל. ובכל זאת, היה שם פרויקט בשיעור היסטוריה שברור שלא ימצא לו זמן בתוכנית הלימוד המקוצצת שלנו: כל תלמיד (כולל מי שזה ממש לא עניין אותו) היה חייב לסכם עבודה על תולדות המשפחה שלו. נכון, זה נעשה כשהסוגיה עניינה מישהו במשרד החינוך ולא באלפי ההזדמנויות בהן זה עניין את התלמידים. נכון, כל העבודות היו חייבות לענות לקריטריונים מסויימים ולא לקריטריונים של התלמידים שאינם בהכרח פחות טובים ובכל זאת, פרויקט מעניין שעוסק בסוגיה היסטורית לא פחות חשובה מהרבה סוגיות שכן מעניינות מישהו שם למעלה במשרד החינוך הישראלי. סוגיה היסטורית אחרת שלא יהיה סיכוי ללמוד בכיתה היא ההיסטוריה של הפשע המאורגן. מישהו יכול לומר לי שזה לא חשוב? הרי הפשע המאורגן הוא חלק מהחברה המודרנית ותולדותיו צריכות לעניין אזרחים במדינה מודרנית. למה אני נזכר בפשע המאורגן? מישום שפעם הקרינו סידרת טלויזיה ארוכה על תולדות הפשע המאורגן בארה''ב. (מאיר לנסקי היה עוד בחיים כשהיא צולמה ולכן דמותו זכתה בה לשם אחר). הסידרה הייתה מרתקת והיוותה נושא בשיחות שלנו כתלמידים, בהפסקות וכנושא להתכתבות בפתקים בשיעורי היסטוריה ממוסדים. מחנך ביתי טוב היה מנצל את העיתוי ומזמן לבנו שצופה בסידרה גם ספרים בנושא. ממשרד החינוך אין בכלל מה לצפות לזה.