דברי ניטשה על תזת הרצון שליבוביץ' החזיק בה

דברי ניטשה על תזת הרצון שליבוביץ' החזיק בה





 

u r i el

New member
יש עוד מן המשותף לניטשה וליבוביץ :

שניהם סברו שהצליחו להתנקש בחיי אלוהי המאמינים, אולם הם - מנוחתם עדן, ואילו אלוהי המאמינים " ... זִכְרו לָנֶצַח, חַי עולָמִים... ".
 
"תזת הרצון שליבוביץ החזיק בה" ? לדעתי ליבוביץ לא

החזיק שום תיזה הדברים שהוא אומר אותם בצורה ברורה מלאי ספקות למשל הדיכוטומיה שלו בהקשר להרבה נושאים היא לא תזה אלא נסיון להסביר את המציאות בדרך מאד ספקנית ובלתי מוחלטת . גוף ונפש - מה אפשר להבין מכאן שיש גוף וגם יש נפש או שגוף ונפש הם יחידה אחת עם קורלציה בלתי מובנת לעולמי עד
עכשיו שאתה מדבר על "רצון" אצל ליבוביץ ראה כאן :"כיוון צנטריפוגלי של הקורלציה הפסיכופיסית: "נפש" (רצון) - מוח - איברי גוף- עולם חיצון-המוטוריקה "
ובכן ה"נפש" אצל ליבוביץ היא תעלומה אחת גדולה עם פתיחת סוגריים "רצון" וסגור סוגריים . (ראה בבקשה תגובתו של ישעיהו ליבוביץ למאמרו של דניאל כהנמן בספר "נפש ומוח יסודות הבעיה הפסיכופיסית)
 
ניטשה אומר : (תרגום של ישראל אלדד ) "רצון" אינו יכול לפעול ,

כמובן, אלא על "רצון" ולא על "חומרים" (למשל,לא על "עצבים").בקיצור,מן ההכרח
הוא להעז ולשער,שכל היכן שהמדובר הוא ב"פעולות",רצון הוא הפועל על רצון, ושכל התרחשות מיכנית,במידה .שמופעל בה כוח,אינה אלא כח -רצון,פעולת רצון.
(מעבר לטוב ולרוע 36)
 
למעלה