דבר מעצבן

דבר מעצבן

אני חייב לספר לכם על דבר די מרגיז לאחרונה בתחום השיווק של הבתי ספר לברמנים - יחצ"נות אנטיפתית, ואני הסביר- אני מתעניין בקורס ברמנים באיזור חיפה, שומע ומתעניין בכל הצעה והצעה. לפני כמה זמן הייתי עם חברים במועדון, והסתובבו שם יחצניות של איזה ביה"ס לברמנים באיזור הצפון (לא נזכיר את שמו), כמובן שניסיתי להתעניין ולשמוע הצעה, אבל משום מה, היחצנית, שתפקידה למכור כמה שיותר, מסתכלת במבט משועמם וענתה לי "תעזוב,לא בשבילך" (אנמנזה מעניינת).מאותו רגע הביה"ס הזה הוא מחוק בעיני. סיפור אחר מתרחש ביום חמישיש שגם שם קורא אותו דבר, הפעם היצנית מביאה איזה מבט מצועף ופשוט מסתלקת לה.., וזה חבל, למה היא ייצגה בית ספר שרציתי ללמוד בו, וכבר כמעט הצטרפתי, אבל האירוע הזה משנה הרבה דברים. השורה התחתונה היא שלדעתי בתי הספר צריכים להשקיע יותר בשיווק, לעשות מעין "בארי יחצנות" שאנשים יוכלו לשמוע הצעות ולטעום משקאות. לא סתם להפקיד בידי איזו פאקצה שסתם מסננת מי שלא נראה לה. כי כמו במקרה שלי קרה, וגם לאנשים אחרים שאני מכיר, הרבה בתי ספר איבדו לקוחות פוטנציאלים שרצו ללמוד, אבל יחס אנטיפתי כזה מרחיק אותם. נ.ב. (אני יודע שזה נשמע די חפרני וכבד, אבל עדיין זה מעצבן.. וחבל)
 
זה לא רק בתי ספר...

בכללי כל העניין של שיווק בארץ ושרות לקוחות במיוחד לא מפותחים. ישנם מקומות בודדים ששמים דגש חזק על העניין (חברות סלולר למשל) אבל הרוב פשוט נמצאים כמון דרגות מתחת לסטאנדרט של מדינות מפותחות אחרות. לגבי מה שקרה לך, לא רק שזה מעצבן, בשבילך, זה גם דבילי לבית ספר ואמור לעצבן את מי שהעסיק את אותה הבחורה. הרי הבית ספר איבד ככה לקוח. אני אישית נתקלתי ב-2 יחצניות כאלה. אחת ניגשה אלי בפאב, כששאלתי אותה שאלות על הקורס שהיא הציעה היא לא ממש ענתה ואמרה שזה ייעשה בטלפון שהיא לקחה ממני. ובסוף פשוט לא התקשרו. השנייה ניגשה אלי במועדון, אליה כבר לא הפנתי שאלות כי זה היה מיותר בגלל הרעש, אבל השערתי פרטים. חזרו אלי ומסרו לי מידע על הקורס (ברמאסטר) ואחרי המון בירורים עם חברים וגם פה כמובן (ועזרו לי כאן מאוד) בסוף נרשמתי לקורס אצלם, כך שאפשר לאמר שמאותה פניה של היחצנית במועדון ברמאסטר הרוויחו לקוח.
 

ערןGS

New member
נכון

אין זה מתפקידה של הדיילת לענות על שאלות בנוגע לקורס. בשביל זה יש אנשי מכירות מנוסים. כמו שלא מצפים מהשומר בכניסה לבנק, להסביר לך על משכנתא... התפקיד של הדיילות הוא לרשום שמות של אנשים שמעוניינים בקורס ברמנים, ותו לא. שיהיה לכולנו שבוע מקסים.. ערן, ברמסטר.
 
תגובות

לערן - תשמע, אני לא צריך שהיא תסביר לי על הבית ספר וכל מיני שטויות כאלו, אבל שתתייחס. אחרי הכל, הם רוצים שאני אלמד אצלם, לא? אז למה לנפנף ככה בן אדם? ועוד לקבוע שזה "לא מתאים לו" (ועוד על סמך מה?). היא רוצה להביא כמה שיותר לקוחות, לא? אז לא משנה אם הבן אדם "מתאים" או "לא מתאים"..,לקוח זה לקוח וכסף זה כסף... ל"אני לא נורמאלי" (אני לא יודע מה השם שלך) - צודק. ולכן שני בתי ספר נחשבים "שרופים" מבחינתי ואיבדו לקוח שהיה מוכן לשלם טוב.
 

ערןGS

New member
מממ

תראה, מאוד לא מסתדר לי מה שאתה אומר. לדעתי הייתה אי הבנה בינך לבין הדיילת. אין שום סיבה שבעולם שהיא תגיד, "עזוב לא מתאים לך". בכל אופן, חבל שאתה "שורף" מקומות בגלל ענינים לא רלוונטיים. לעשות דווקא, לעולם לא הועיל לאף אחד...
 
בערך

תכלס, אין סיבה, אבל זה קרה. יכול להיות שהיא סתם פאקצה מטומטמת, כי אחרי הכל, התפקיד שלה זה למשוך אנשים לא להרחיק. לגבי שריפה - תראה, נכון שזה נשמע די אגואיסטי, אבל מקרים כאלו משאירים תחושות לא נעימות... ו-וואלה, לא ממש כיף אחרי מקרה כזה להמשיך להתעניין באותו המקום. זה לא ממש עניין של דווקא..,אלא סתם של הרגשה. אני רוצה ללמוד בביה"ס שאני מרגיש טוב איתו (שבינתיים יש רק אולי איזה אחד כזה בכל הצפון לצערי הרב..)
 

nunimon

New member
תראה, במקום מסוים אתה ממש צודק.

אם מישהי היתה מתנהגת אלי ככה - אין סיכוי שהייתי מתקרב למקום כזה, אבל (ומה לעשות, תמיד יש אבל) הייתי מעדיף להיות חכם מאשר צודק. אני לא יודע את איזה בית ספר ייצגה הדיילת, אבל זה גם לא משנה. מה שחשוב הוא שהדיילת היא רק היחצנית, וצריך לקחת הכל בפרופורציה. יכול להיות שאתה מפסיד בית ספר מעולה, רק בגלל אותה ילדה מ%^%ת שהאף שלה קצת יותר גדול מהמוח שלה ,וחבל. לה זה לא מפריע אם תרשם או לא, ובסוף אתה פוגע רק בעצמך... אגו או לא - תמיד תבדוק עד כמה זה לא פוגע בך.
 
צודק

העניין הוא גם שזה ביה"ס לא מוכר ובלי הרבה רזומה..,ככה שלא ממש אכפת לי מהם (וגם ידידה שלי ביררה לגביהם, לא מציאה...). תכלס, דיילת מכירות לא תקבע לאיזה ביה"ס אני הלך, אבל יש לה חלק די חשוב ברושם הראשוני על הבית ספר. למשל, הבית ספר שאני כנראה ארשם אליו השאיר בי רושם של רצינות בזכות זה שהבחור שדיברתי איתו היה רציני,מקצועי בתחום וגם סבלני וענה על כל השאלות שלי ולא חסך שום פרט. זה לדוגמא, יחצ"נות טובה. ובזכות זה הרוויחו לקוח.
 
ערן, אני מבין אותו וזה לא דווקא

זה ממש לא ככה. שמע, כל עובד בחברה, במיוחד שהוא בא במגע עם אנשים הוא הפנים של החברה. נכון, שאיך שהוא מתנהג זה לא איך שהחבר מתנהגת, אבל זה קריטי. ואם נציג של חברה מתנהג בצורה מגעילה (ות'אמת גם לא מובנת) זה מוריד את החשק לקשר כלשהו עם החברה. לגבי לשרוף חברות, אני מבין את החשק לכך, אבל תחשוב קודם כל על עצמך. לדעתי אתה צריך לחשוב איפה הכי כדאי לך לעשות את הקורס, ומאיזה קורס תרוויח הכי הרבה. הבית ספר לברמנים ש"שרפת" לא יפשוט רגל, ואותה בחורה לא תפוטר או תיפגע אם אתה לא תעשה שם קורס. עצתי היא לבחון את הבתי ספר לפי מדד אחד-תועלת אישית בשבילך.
 
לגבי אותו ביה"ס

בסה"כ, זה ביה"ס די שולי שקיים באיזור הצפון. וגם מה שהבנתי מחברים וסיפורים, אצלם הכל עניין של פוזה, לא מקצועיות נטו (מה שאני מחפש). ככה שלא הפסדתי הרבה. במקרה השני, הביה"ס בסיפור הוא בית ספר ידוע, שחבל שבגלל בחורה טיפשה נוצר לי תחושה רעה לגביו... וחבל שכך, כי לדעתי בתי ספר כאלו צריכים להשקיע יותר ביחצ"נות. ובין השאר, לבחור את האנשים הנכונים ליחצן ולא כל איזו פרחה. כי אחרי הכל, שיווק נכון זה אולי אחד הדברים היותר חשובים לעסק. לגבי השרפות - וול, טמפרמנט ישראלי אחרי הכל.....
 
למעלה