דובר פה על מצעד הגאווה

דובר פה על מצעד הגאווה

הקהילה החד-מינית עושה לעצמה עוול גדול וטעות בכך שהיא מציגה את עצמה לא כקהל שסובל ממחלה, אלא כתנועה פוליטית הרוצה להפיץ רעיון ודורשת הכרה על בסיס חופש העיסוק. חופש פירושו שאדם יכול לעשות מה שהוא רוצה, לא מה שנכפה עליו. העיקרון הוא שמותר לעשות כל דבר, כל עוד הוא לא מפריע לאחרים. אם התנהגותם היא לא תוצאה של רצון, אלא מכת גורל צריך להתייחס אליה כמחלה. ברגע שיתייחסו אליה כמחלה לא תהיה התנגדות. איש לא פסל הפגנה של חולי סרטן בירושלים. אולי החרדים אפילו יתפללו עבורם לרפואה שלמה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כל מי שלא מתאים לתבנית שלך של 'אדם תקין' הוא פגום/חולה? האדם הוא ברייה מופלאה ורב-גונית. אין תקן לבני אדם (למעט תורת הגזע). גם מי ששונה, הוא אדם בריא, אין פה שום פוליטיקה, זו זכותו הבסיסית של כל אדם לא לחיות כאנוסי ספרד, לא להסתיר את מהותו, ולקבל יחס מכבד מאנשים אחרים ומהמדינה.
 
לא נלחמים נגד חולים

אלא נגד המחלה. החולים הם אינם שונים וסווגם כחולים לא אפלייה. איש לא בוחר לעצמו מחלה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא הבנת אותי הומוסכסואליות (או כל שונוּת אחרת) אינה מחלה. אין צורך להאבק נגדה וגם לא להחלים ממנה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אגב- לסבא אריה וכל מי שתמה מה שייך הדיון הזה לפורום הזה- זה בדיוק הקשר. השאלה העקרונית האם קיים תקן לבני אדם (תורת הגזע או כל תקן אחר) שכל מי שאינו מתאים לו, הוא פגום/חולה/מעוות/מזהם את הסביבה. בין אם המסקנה היא שיש לרפאו או להשמידו, נקודת המוצא של קיומו של תקן כזה, היא העניין.
 
אי אפשר להחזיק את המקל משני הקצוות

אם זו לא מחלה, אז זה רעיון להפצה שאנשים מסוימים בחרו בו. במקרה הזה לגיטימי להתנגד ולהלחם בהם. מה היה קורה אם נאו נאצים או החמס היו רוצים לצעוד בירושלים גם אז חופש הדיבור היה יותר קדוש מכל דבר אחר? גם אז היית אומר: "הם שונים מותר להם? "
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לא מחלה ולא רעיון להפצה זו זהות. האם היותי אשה (למשל) הוא מחלה או רעיון להפצה? לא זה ולא זה. זה מה ומי שאני. גם נשים נאבקות על שיוויון זכויות (כן, עדיין). אין זה אומר שהן מנסות לשכנע גבר כלשהו להפוך לאשה, או שנשיותן היא מחלה או נחיתות. ההשוואה לקבוצות אלימות שקמות עלינו להרגנו, ממש לא ברורה לי.
 
החופש מותנה לפי כול החוקים

בכך שלא יפריע לאחרים. אדם יכול לנהוג במכונית בתנאי שעבר את הטסט ומציית לחוקי התנועה, מותר לתקוע בחצוצרה בתנאי שלא תעיר את השכנים, וכה..חופש אבסולוטי הוא אנרכיה שבה אי אפשר לחיות. לכל הפגנה יש מטרה. מה המטרה של המצעד הזה?
 

schlomitsmile

Member
מנהל
לממש את זכותם ללכת בראש מורם (= גאווה) בלי שמישהו יאמר שהם חולים או יתנכל להם. מעבר לכך, לדרוש מהמדינה זכויות אזרח יסודיות שעבור רובנו הן מובנות מאליהן. למשל: הזכות להנשא לבחיר/ת ליבנו, הזכות להוריש לילדינו את רכושנו ועוד.
 
מטרת המצעד היא לאפשר לילדים שלי

זכויות שוות . פשוט כך. ואני אתן (שוב) דוגמא אחת קטנה: אם איזשהו מתפרע גלוח ראש או צחור גרביים, ידקור אותי למוות בשישי הקרוב, יישארו שלושה ילדים בבית קטן ברמת גן, בלי זכויות הירושה שלהם, בלי אוכל לפיהם ובלי אמא, לחסדי פקידת סעד וקרן תגמולים שעשויה להחליט שמי מהם שנחשב ילד שלי - אין לו אם וילקח לבית יתומים, ומי מהם שרשום על שם זוגתי - לא זכאי לקצבת שארים ולחלק בירושה שהותרתי אחריי (יש צוואה, אבל מה אם אחותי* תחליט לתבוע ביטול, נניח? כמה שנות מצוקה יעברו עליהם עד שיזכו במשפט???) *כתבתי "אחותי" כי ברור שזה מקרה תיאורטי , ואחותי לעולם לא תעלה בדעתה מעשה כזה אפילו בתור דוגמה תיאורטית ומטורפת
. אבל לא/נשים אחרות יש אחיות אחרים....
 

masorti

New member
ממש לא...

מטרת המצעד היא כפיית לגיטימציה ערכית של התופעה על הרוב המתנגד לה. מלחמה על זכויות מנהלים ע"י פנייה לחברי כנסת, בבתי המשפט, במאמרים בעתונות וכו'. לפעמים אפילו בהפגנה מול משרד ממשלתי. עדליאדע במרכז ירושלים נועדה לתקוע אצבע בעין של הדתיים ולומר להם... "תתפוצצו".
 
כמה אלימות נושבת מהודעתך

כמה רצון לדכא את השונה ממך... העדלאיעדות היחודות הבלתי ראויות שיודעת ירושלים הן הפגנות מכוערות ואלימות של המונים מוסתים המאיימים באלימות למנוע ממני לעמוד מול הכנסת ולדרוש את זכויותיי. ובנתיים פוצעים שוטרים ומשחיתים רכוש. האם אתה יוצא נגדם?
 

masorti

New member
אותם המונים לא מונעים ממך...

לעמוד מול הכנסת. ההמונים ההם רוצים למנוע ממך לירוק להם בפרצוף ולדרוך על ערכיהם בראש חוצות. אם אתם רק רוצים לעמוד מול הכנסת ולדרוש זכויות, למה שלא תבקשו מהמשטרה אישור להפגנה מול הכנסת ותתכנסו ישירות שם? למה צריך לצעוד ולנפנף בדגלים (ולהתחבק ולהתנשק...) ברחובות הראשיים של ירושלים? אה כן... כדי לעשות "דווקא" לדתיים. והאלימות נושבת מהמצעד שלכם ולא מהודעתי. נ.ב. אני תמיד נגד אלימות. אבל כנראה שהחרדים חשים שהמדינה לא סופרת אותם ממטר, ולכם הם נדחפים לאמצעים קיצוניים.
 
מי שיורק וזורק חיתולים מלאי צואה

שלא יבכה על עצביו הקצרים ורגישותו הרבה. אתה לא תמיד נגד אלימות - אם אתה יודע להסביר ולגונן ולתרץ אותה - כשהיא מהצד האחד, ולכנות "אלימות" את עצם קיומו בפרהסיה של הצד השני...
 

masorti

New member
מעט מאוד אנשים זרקו חיתולים...

הרוב המכריע נשאר בביתו וחרק שן כשאתם יורקים בפרהסיה על ערכיו. הבעיה היא שאתם חושבים שאתם אדוני הארץ ואתם תכפו על כולם את תפישתכם. ("אתם" זה לא ההומואים כהומואים, אלא ההומואים כראש החץ הקיצוני-רדיקלי של החברה החילונית.) תתרגלי שגם לדתיים יש זכות להשפיע במשהו על הנעשה כאן.
 
זכותם של הדתיים לקבוע בתוך ביתם

איך יחיו. זכותם גם לנהוג כרצונם ברחוב. זכותם לבחור איך להתלבש, לנשק מזוזות ואפילו להתהלך ברחוב עם לולבים... גם זכותי. גם אני אבחר איך להתלבש, מה ומי לנשק ועם מה להתהלך ברחוב והגאולה גם אם תתמהמה - בוא תבוא. דתיים רבים הם הומוסקסואלים, רבנים רבים הם הומוסקסואלים. אין לאף אחד מונופול על הדת.
 

masorti

New member
זכותו של כל אחד לקבוע בתוך ביתו...

אופיו של הרחוב (כולל מה ייעשה בו) ייקבע תוך שיתוף כל מגזרי האוכלוסיה כולל הדתיים. הדרישה שלך משמעה שרשות הרבים תנוהל לפי הפרוטוקול החילוני, והאדון החילוני רב החסד יתיר לבני החסות הדוסים ללכת ברחוב חבושי כיפה ונושאי לולב. צאי מהראש הזה. המדינה שייכת לדתיים בדיוק כפי שהיא שייכת לך, וזכותם להשפיע על הנעשה בפרהסיה לפי טעמם בדיוק כפי שלך שמורה זכות כזו. לא כל שכן באיזורים החשובים מבחינה דתית כמו ירושלים. דתיים מעטים מאוד הם הומואים, ומספר הרבנים ההומואים הוא אפסי. הדת, כמו כל מותג, היא מונופול של מי שהחזיק בה ראשון. במקרה של היהדות מדובר על המימסד הדתי האורתודוכסי.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ירושלים היא בירת ישראל היא אינה שייכת רק לכם. הכבוד שאני רוחשת לדת, גדול מכדי שאכנה אותה "מותג" או שאחשוב שהיא רכוש שעשוי להיות בבעלותו של מישהו.
 

masorti

New member
ירושלים כמובן לא שייכת רק לכם...

ולכן ראוי שתתחשבו ברגישות היתרה של הדתיים לגביה. השימוש במונח "מותג" נעשה כדי לתת לך אנלוגיה מהעולם שמובן לך. הרי לדבר איתך על קדושה שקול לשיחה עם תתרן על בשמים.
 
למעלה