דוושת גז לא מגיבה, EPC נדלק ולא מוצאים תקלה

  • פותח הנושא hp24
  • פורסם בתאריך

hp24

New member
דוושת גז לא מגיבה, EPC נדלק ולא מוצאים תקלה

תקשיבו קרה לי משהו מאוד מוזר ואני אשמח לעצה.

יש לי גולף 2005. לפני כחודש חשתי במהלך נסיעה שפתאום האוטו מאבד מכוחו והבנתי שדוושת הגז לא מגיבה ונדלקה נורת EPC. עצרתי וכיביתי את המנוע ואז לא הצלחתי להתניע. אחרי כמה דקות התנעתי והגעתי הביתה, שלא היה רחוק משם. כשחזרתי לרכב אחרי כמה שעות הוא כבר לא הגיב בכלל לסטרטר וגררתי אותו למוסך, שם החליפו לו את המצבר.

השבוע, שוב קרה לי מקרה דומה אבל על כביש מהיר ומפותל ללא הרבה שוליים, פתאום חשתי שאין תגובה מדוושת הגז ונורת הEPC נדלקה. עצרתי בשולי הדרך ופחדתי להמשיך בשל אופי הכביש והמרחק עד למקום בטוח, גררתי את הרכב למוסך אבל... הם בדקו אותו ולא מצאו שום תקלה!! לא גבו ממני שקל ואמרו לי להמשיך לנסוע עד שאתקל בזה שוב ואז לחזור אליהם. מה לעשות עם זה עכשיו? איך זה יכול להיות שדבר כזה קורה ולא מוצאים שום דבר? מדובר במוסך מוכר, מורשה של פולקסווגן. זה לא מסוכן להמשיך לנסוע ככה?

אשמח לשמוע דעתכם,
תודה!
 

zivhi

New member
יש לי רק רעיון אחד

לנסות מוסך אחר. ולא רואה סיבה לחכות להישנות של המקרה.
 

hp24

New member
אני גם חשבתי על הרעיון הזה אבל לא רוצה ש

במוסך אחר יחפשו לי סיבות בכוח לבעיה שצריך לתקן ואז יתקנו ומה? הרי במוסך הראשון כבר החליפו את המצבר...
איך אני אדע שלא עובדים עלי או מחפשים לי תקלות?
 

M o l

New member
תראה, לי יש פולו מזה שנה ואני מטפל במוסך רון

בת"א, עד עכשיו אני מאוד מרוצה מהמקצועיות וההוגנות.
 

© DrorZi

New member
האמת זה קרה לי עם A3 פעם אחת

שהגז לא הגיב, דווקא היה נראה לי שזה בעיית גיר, הוצאה לניוטרל והכנסה ל D שוב סידרה אותו ואני יודע שזה קרה עוד פעם אחת לרכב לפחות אבל מעולם לא נמצאה הסיבה לזה
לא בטוח בכלל שזה דומה לשלך אבל הסימפטום הזכיר לי שנתקלתי בזה ב VAG אחרת.


דרור זי.
 

kitt

New member
EPC זו המנורה שנדלקת כשמחשב ההזרקה יוצא

לחופשה בקריביים ומפסיק לנהל את המנוע.
יכול להיות שזה קורה כתוצאה מבעיה של חוט שניתק במקרים מסויימים וכתוצאה מזה מכניס את המחשב למצב של limp home ויכול להיות משהו בתוך המחשב עצמו.
 

shaylis

New member
אולי זה בעיית מיגון

כלומר, איתוראן או משהו בסגנון. פעם היה לי בעיה כזו ולפעמים הרכב היה מתניע, לפעמים לא וגם קרה לי שנכבה בזמן עצירה ברמזור.
 
זה תקלה במחשב נהול מנוע.

קרה לי כשקניתי את האוטו ולפני כחודש קרה לי תוך כדי נסיעה באיילון - לא נעים כשאתה בנתיב השני משאל ופתאום הרכב הופך לנבלה עצלה שלא יכולה לזוז....עצרתי בצד ,כיביתי את האוטו ואחרי כדקה ניסיתי להניע שוב .זה עבד כאילו כלום לא קררה.
כשמתחברים למחשב הדיאגנוסטיקה יש מצב שבאמת לא רואים שום תקלה.גם במוסך לא ידעו לתת לי תשובה מה הסיבה לתקלה כזאת.מה שעשו בפעם הראשונה זה החליפו חיישן (כנראה את חיישני הקאמ-שאפט אבל לא ממש שיתפו אותי בשם ה"מדעי").כאמור - זה לא עזר והתפועה קרתה פעם נוספת שאחריה פשוט לא עשיתי כלום מלבד להניע מחדש....

במקרה של תקלה כזאת אין צורך בהחלפת מצבר אם הטעינה תקינה -אתה יכול לבדוק את זה לבד אם תכנס לקריאת נתונים(TEST) בלוח שעונים.זה נראה בערך ככה :
http://www.youtube.com/watch?v=IyhzbSOcqJI
(איך זה נראה בדיוק -חפש לVW ותראה)
 

shahf

New member
הוידאו שהעלת זו בדיקה של לוח השעונים בלבד.

הדבר היחיד שזה יגלה לך זה אם אחד הלדים בכל שעונים שרופים או איזה מחוג תקוע.
חוץ מזה כלום.
(במקרה של הפורד הזה הוא עצר אחרי הקריאת תקלות מהDTC אבל כשממשיכים לדפדף בתפריט רואים קריאת זרימת דלק, סל"ד מדוייק, מהירות מדוייקת בMPH, כמות דלק מדוייקת וכו'. זה אפשרי גם למערכת בקרת האקלים ולרדיו המקורי בפורד.)
 
הוידאו מסביר איפה מסתכלים בTEST.

ניחוש שלי שלא כולם יודעים איפה(אחרת היו עושים את זה לבד לפני שקונים מצבר חדש).....
ואיך לבדוק את המצבר אני יודעת בדיוק כי עשיתי את זה בעצמי(מגיעים לTEST 19,השהיה,לחיצה ,TEST 09 -ככה מגיעים לבידקת מתח ,עושים אותה עם רכב כבוי ואחר כך עם מונע,תופיע על הצג נתון בעל 3 ספרות ששונה בכבוי /מונע.רק זה לא רלוונטי כי לא מדובר ברכב זהה לשלי לכן לא נתתי הסבר מלא - מה אם אצלו זה אחרת?שאני סתם אבלבל לו בביצים?ככל הנראה אפשר למצוא הדרכות איך בודקים את המצבר בגולף -אז שיחפש.
 
בכל אופן זה לא קשור בכלל לתקלה(המצבר)

לפי התיאור שבהודעה זה תקלת מחשב נטו והשאלה כאן לתקן אותה ,ז"א להחליף רכיבי מחשב יקרים להחריד או את המחשב כולו או שלנסוע ככה כמו שזה ?
אחרי שהחלפתי חיישן בעלות של 4 ספרות והחלפתו לא עזרה (התקלה הופיע אחרי כמה חודשים שוב) אני אישית ממשיכה לנסוע כמו שזה ובנתיים הכל בסדר,מקסימום - יש מנוי לגרר ומוסך היבואן שפתוח גם בשבת.על זה נאמר "כשנגיע לגשר - נחשוב איך לחצות אותו"......
 

triplecharger

New member
גם לי זה קרה עם רכב סקודה יטי 2012..

כנראה זה משהו ידוע עם VW סקודה סיאט ואודי

אני לא רוצה לשים לינקים מפורמים אחרים אבל תחפש באינטרנט
תמצא דיווחים של אנשים עםתופעות כמו שתיארת
המנוע נכבה או מאבד כוח ונורית EPC ועוד נוריות.

רכבים אלה בילו שבועות כל שנה במוסכים וכל פעם החליפו מזרקים, מצתים, פלגים וכויילים.. (לפחות אחד מהם כל פעם אם לא כולם)

מעניין מה נעשה כאשר תגמר אחריות היבואן..
 

wil

New member
שים לב שגרירה נוספת בחינם לא תקבל מהביטוח

הם גוררים פעם אחת פר תקלה, אלא אם יש לך חשבונית מהמוסך על תיקון. ואין לך כי לא מצאו כלום.

אז רק קח את זה בחשבון אם זה יקרה שוב, זה הכל.

לגופו של עניין - אני לא מבין כלום בבעיות מחשב של VAG אז אין לי אינפוט מועיל...
 

hp24

New member
להמשיך לנסוע ככה ולסמוך על הגרר מבחינתי

זה פתרון בעייתי כי כשגז מפסיק להגיב במהירות 100 קמ"ש ומהר מאבדים מהירות הנהגים האחרים לא יודעים מה קורה וזה מאוד מסוכן.
בנוסף, לא תמיד יש שוליים ולא תמיד התנועה מאפשרת להגיע אליהם מהר מספיק. ואין לי גם חצאי ימים לשרוף על ההתעסקות הזו כל פעם.
כשמחזיקים רכב כמו גולף שאמור לספק תנאי נוחות ובטחון לבעליו ועלות החלקים והטיפול בו גבוהה מאוד, שלא לדבר על איך שהוא זולל דלק, תקלות כאלה זה פשוט לא לעניין.

לי מאוד לא נוח עם הסיפור הזה וזה לא הסיפור הראשון שיש לי עם הגולף. יש לי אותה שנתיים וחצי ומאז היא מבלה במוסכים יומם וליל בנסיון להבין כל מיני תקלות מוזרות, נוריות ועניינים.
ולשמוע שזה קורה גם לרכבים חדשים מ2012 זה אפילו עוד יותר מעצבן.

לגבי הגרר, בנתיים הם לקחו אותי כבר פעמיים על התקלה הזו. אולי בגלל שבראשון היתה בנוסף גם תקלה עם המצבר זה נחשב למשהו אחר?
טוב שהערת את תשמות ליבי, אבדוק את זה.
 
למעלה