דוח אירוע רתא מנחת רונית

gabyel

New member
דוח אירוע רתא מנחת רונית

בתקווה שזה עוזר למישהו..
 

bensand

New member
לאחר קריאה של הדו"ח אני יכול להוסיף מנסיוני

מערבל השמן או מנגנון הזרקת השמן, הוא מנגנון טוב שחוסך כאב ראש (במיוחד שיש שותפים ולא יודעים מיתדלק אחרון וכמה שמן יש במיכל) יחד עם זאת המנגנון כמו כל דבר בכלי דורש בדיקה תחזוקה וגיבוי. אני מיישם המלצה שקיבלתי מהרבה טייסים ותיקי מנועי 582 לבדוק ולעקוב טוב טוב אחר צריכת השמן של המנוע, ותמיד ליתר ביטחון לתת 1% שמן בדלק (שלוק שמן בשפת המנחת), לא מזיק ומבטיח שאם יש תקלה במנגנון השימון הסיכוי לגלות אותה לפני תפיסת מנוע גבוה יותר.
אני לא חושב שצריך לפרק את המנגנון לחלוטין. זו דעתי האישית והלא מקצועית
 

gabyel

New member
שמן

מסכים איתך,
אני מוסיף 1% לכל 20 ליטר לפי המלצת הוותיקים.
 

OrionHobby

New member
תודה על השיתוף ושאלה

לא הבנתי את:

כשהדלק במיכל זמן ממושך הוא
מתאדה, האוקטן יורד ועלולה להיגרם
דטונציה וכתוצאה מכך חימום המנוע
וחדירה של כיפת הבוכנה, בעיקר במנוע
עם יחס דחיסה גבוה

זה יכול לקרות גם בדלק לא מעורבב אז למה כתוב רק תחת דלק מעורבב
מישהו יודע?

איתן
 

gabyel

New member
דטונציה

אני חושב שכוונת המשורר היא שבדלק מעורבב, ירידת האוקטן מהירה יותר ומשמעותית יותר למנוע, מאשר בדלק ללא שמן.
 

flynesher

New member
מפתיע שנכתב דו"ח

רזצ'יק אמר לי שאם אין פגיעה (גוף או רכוש) הוא לא חוקר נ.א של מנועי 582 .
לדבריו,יש כל כך הרבה "קאטים" במנועים האלה (ושהסיבות ידועות) עד שאין טעם להעמיס על עצמם עוד ועוד תחקירים כאלה שמסקנתם ידועה מראש.
 
למעלה