אולי אני אסביר מאיפה אני "בא":
אני משתמש שנים ברכב פרטי, ומדי פעם משתעשע ברעיון שאולי אוכל להתחיל להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית במקום ברכב פרטי. אי לכך, קנה המידה שלי שונה מאוד מזה של אדם שנוסע בתחבורה ציבורית במשך הרבה שנים.
כיון שכך, כשאני שומע על נסיעה מהקריות (קריית אתא?) למת"ם בשעה וקצת - בזמן שהשיפור בדרכים (כביש 22 ומנהרות הכרמל) מאפשרים לבצע את אותה נסיעה בקצת יותר ממחצית מהזמן הזה - ועבור מי שלא גר "על הקו", או שנוסע למקום שלא נמצא ישירות "על הקו" - הפער עוד יותר גדול - אותי זה מעציב.
הציפיות שלי מפרוייקט המטרונית היו גבוהות בהרבה, ובניגוד לאנשים ציניים מסביבי, חשבתי שזה יוכל להיות דבר מצויין. אבל כשלוקח 5 שנים להרים פרוייקט כזה (במקום שנתיים וחצי במקור?), כשלמרות העיכוב בבניה לא מצליחים לארגן את אחד הדברים המרכזיים בפרוייקט (תיאום הרמזורים) - שזה מה שהופך אותו לתחליף סביר לרכבת קלה, כשבמקום להפוך אותו לנתיב רוחב אמיתי, מתעקשים שהוא יעשה כמה פיתולים בדרך (כמו המעבר המוזר לתוך שכונת בת גלים - אני מבין שזה למטרות רמב"ם) - בדיוק כמו שחלק מקוי האוטובוס הראשיים בחיפה בכל זאת עורכים פיתולים בדרך (בסיגנון קו 123 ממרכזית המפרץ למרכזית חוף הכרמל, שעושה כמה סיבובים בנווה שאנן במקום להיות קו אורך אמיתי) - האימון שלי בפרוייקט יורד.
אגב, לטעמי, צריך לבנות גשרים להולכי רגל שיחברו את התחנות המרכזיות בקן עם המדרכות, כדי לחסוך לאנשים את חציית הרמזורים. בסופו של דבר, בפרויקטים כאלו, השטן הוא בפרטים הקטנים ובגימור. לפי מה שתארת פה לגבי בעיות תיאום הרמזורים - לא נשמע לי שזה ייפתר תוך זמן קצר. בסופו של דבר, אני לא בא להצביע על אשמים, או על מי עשה נכון ומי לא. התוצאה הסופית היא שהגימור של הפרוייקט בעייתי.
ולגבי העובדה שמרבית המקומות הם בעמידה - יש פה בעצם הדרה של הקהל המבוגר. להניח ש"מישהו יפנה להם את מקומו", לצערי זו הנחה בעייתית עם "הנוער של ימינו" :0 בויכוח על הנקודה הספציפית הזו מן הסתם כבר הפסדתי.
וכשאני מדבר על רכבת תחתית בתור הפתרון היחיד ש*באמת* יוכל לעבוד - אני לא בא להיות טרול - אני פשוט מאמין שבראייה לטווח מאוד רחוק, קיים סיכוי סביר שהגישה הזו תהיה הרבה יותר אפקטיבית מכל נסיון לקו על-קרקעי. ייתכן שבגלל מפלס פני הים הפרוייקט הזה בלתי אפשרי לביצוע במפרץ חיפה - אבל הוא בהחלט אפשרי לביצוע על הר הכרמל (מקום שבו אין שום תוכנית סבירה לתחבורה ציבורית בתוכנית המתאר שאושר לאחרונה).