דוח המבקר על המטרונית: לאן נעלמו מיליארד שקל?

tapuzo

New member
כנראה שלא קראת את דוח מבקר המדינה

מה הכוונה כולם ידעו מה העלויות? הוא מפרט שבפירוש נוספו פרויקטים לא נחוצים
למשל מנהרות התשתיות כדי לשחד ראשי ערים להסכים לפרויקט, במאות מליוני שקלים.
הוא מפרט בנייה בלי היתרים. חלוקה של הקו לעשרות מקטעים כדי לנפח עלויות בכל אחד
בנפרד. עבודה בלי חשב, בלי בקרה, בלי דיווח מסודר על מה יצא הכסף

על מה אתה מדבר ??
אף אחד לא ידע את העלויות, אפילו כנראה ביפה נוף.
היה שם מערך עברייני כנראה של העברת תקציבים לקבלני משנה תוך גזירת
קופונים של מהנדסי יפה נוף ובכירי עיריות. יש פה מקום לועדת חקירה ממלכתית.
 
כרגיל, מערבב בין ביקורת עניינית להמצאות

אני קראתי את דוח המבקר,
האי סדרים אכן היו שם
המערך העברייני הוא פרי דמיונך הקודח
 

אבישי ק

New member
ואני חושב שלא לקחו מספיק

אחרי עשור וחצי שבו המדינה הזניחה את האזור ולא נתנה שקל
כל הרשויות יצאו בגלוי שבעקבות המטרונית המדינה סוף כל סוף
תתחיל לקדם את התשתיות משנות ה70 לשנות ה2000
זה לא היה בקומבינה
זה היה גלוי ומוצהר
יש רשויות כמו קריית מוצקין שראו שהכסף של המדינה לא מספיק
ואפילו הוסיפו כסף מהקופה של העירייה (לדוגמא צומת צבר)
זה שכולם שיחקו אותה 3 הקופים לא אומר שלא ידעו.

עיריית קריית ים יצאה בגלוי ואמרה שלא תיתן לפרויקט לקרות אם המדינה לא תבנה סוף כל סוף קו ניקוז
של ביוב נורמאלי כמו שיש במרכז
בנוסף העירייה השקיע הרבה כסף על גינון בתוואי והם לא מוכנים שהמדינה תשאיר את המקום ללא גינון כמו שהיה בתכנון
מדובר בראשות שאין לה הרבה כסף.

עיריית מוצקין ביקשה שלא לחסום את צומת צבר שהיא צומת ראשית ליציאה מהעיר
התכנית המקורית הייתה לחסום את הצומת ולנתק את מוצקין מביאליק
עיריית מוצקין השקיע כסף משלה כדי להזיז את מיקום התחנה ואפילו שילמה על הגינון.(מדינה קמצנית)

העובדה שתוך כדי בנייה גילו באופן "מפתיע" שכביש העצמאות שנבנה מתישהו בשנות ה40 זקוק לשדרוג (הרי מדובר בכביש 4)
זקוק לריבוד מחדש, הטמנת תשתיות וכו...
וזה שהכניסו תקציב שיקום לתקציב של המטרונית זה לא בעיה של אף עירייה.
פשוט שיקום של עיר (חיפה) שלא נמצאת בחדרה גדרה לא היה מתקבל במשרד האוצר.

ושמבקר המדינה שמשמנים אותו טוב מאוד בעלי אינטרסים יכול %$# לי.
 
למעלה