דוםינה ליברה

elsanto

Member
החל ממחר ראשון החמישי שמונת הקטעים של הדופינה ליברה.
יגיעו :
פרימוז רוגליץ ,אנרק מאס ברנדחן מקנולטי ועוד.
עדכונים כאן .
 

elsanto

Member
דוקא מעניין לראות מה יקרה בפרימייר טק :
היא מגיעה עם כריס פרום גיא ניב וגיא שגיב.
לכאורה אין למה לצפות ,בפועל הפוך :
לכל הארבעה יש מוטיבציה אדירה להוכיח אחרת.
פרום שינה מגמה ויש לו יכולת שכנוע , הישראלים הצעירים מקשיבים לו ןמשתפרים במיוחד עומר גולדשטיין .
אופניים הוא ספורט המשלב קבוצתיות ,נסיון ,תיזמון וסבלנות .
לא תמיד החזק דוקא מנצח אלא זה הקורא את המצב.
וכאן נכנס מזג האוויר לתמונה ועל כך מיד .
 

elsanto

Member
ובכן היום בקול דל ליייריזה צרפת שמפין לפי מטאו פרנס אחד המדויקים :
הטמפ תחל ב 27 מעלות מזג האוויר יהפוך לבלתי יציב ויתפתחו ענני סערה וגשם .
מן הסתם בתנאים האלו קבוצת
הבריחה המתוזמנת נכון תוכל לנצח .
אם כך התנאים להפתעה מתקימים
 

elsanto

Member
ובכן זינקו מוקדם היום דילגו על הגשם .
הפתעה :
אין הפתיה ואן אארט לקח את הקטע לפני עומר גולדשטיין 17 ופרום חמישים ומשהו אך אותו זמן ,גיא ניב מקום 26 ושגיב לא הצלחח לו הפעם קיבל למיטבהזכרוני ארבע דקות עודף לא יודע למה אעדכן אם אדע .
 
קטע 3, עומר גולדשטיין תקף עם הזינוק (167 ק"מ לסיום) ויצר בריחה יחד עם עוד 3 רוכבים. אחרי 25 ק"מ חזר לדבוקה כששניים מחבריו המשיכו בבריחה עד עכשיו כשנותרו 10 ק"מ במרוץ. למרבה הפלא, ישראל פרמייר טק כותבים בטוויטר שלהם:
With only three other riders at the front with him, Omer has let go and is now on his way back to the peloton again, ready to help the team leaders on the challenging uphill finish.
כאילו מה? בגלל שלא נראה שיש לבריחה של 4 רוכבים סיכוי להגיע עד הסוף, עומר ירד לדבוקה לעזור לכריס פרום. כאילו שגיא ניב, פיקולי וקלארק לא מספיק חזקים לעזור לפרום. אף אחד לא הולך לעשות רכבת לפרום היום שתתחרה ברכבת של יומבו-ויסמה ואינאוס-גרנדירס. מהלך חסר בינה. אם יצא לבריחה שילך עד הסוף. אם כריס פרום יגיע בסיום המרוץ הכולל בין ה-30 הראשונים בדרוג הכללי נהיה מספיק מרוצים.
 

elsanto

Member
אתמול ואן אארט יבב כמו ילד קטן על הספרינט לטובת מקום 6 ולא עבור הניצחון בקטע.
יבבות מהסוג הזה ממאיסות כל ספורטאי קודם כל על הקהל ושנית על חברי קבוצתו שעשו הכל כדי לסייע לו לנצח .
ובתמורה מה קיבלו ...
זלזול התנשאות חוסר הערכה.
ווט ילדותי ,חסר מנהיגות ,בלתי נסבל ,כל התכונות הללו כבר קיבלו תהודה באליפות העולם בבלגיה לאחר.שרמקו אוון פול שם הכל על השולחן .
היום ווט ירה לעצמו עוד כדור ברגל בחגיגת ניצחול מוקדמת .
הבחור לא ק מתקשה ביחסי אנוש ,אלא אפחלו לא מודע למהנקורה במירוץ.ומפספס ניצחון בקטנ בשל אגו .
להבנתי דרכו להיות מי שהיה סלולה....
 
היום היה נג"ש של 31.9 ק"מ. ניצחון לפיליפו גאנה מאינאוס-גרנדיר כששני - שתי שניות אחריו, ווט ון ארט שממשיך להוביל בדרוג הכללי במרוץ בצורה די משכנעת. מקומות 64 ו-66 בפיגור של 3:06 ו-3:08, כריס פרום ועומר גולדשטיין. אני מעריך שפרום קיווה לתוצאה טובה יותר. מבחינת עומר גולדשטיין התוצאה היא מצויינת. מדובר בנג"ש ארוך ומישורי יחסית והיכולת להשתוות לרוכבים מן השורה הגבוהה (גם אם לא הראשונה בנג"ש) היא טובה מאוד.

היה רגע בשידור שלא ראיתי שהקדישו לו תשומת לב והיה נראה לי חמור ביותר. ראו את Maxime Bouet מקבוצת ארקיע-סמסיק רוכב בצד שמאל של הכביש. לפתע עקפה אותו מימין מכונית ליווי אדומה (אולי מהקבוצה שלו שחשה ללוות רוכב אחר של קבוצתו במעלה המסלול ואולי של קבוצה אחרת, לא הספקתי לזהות) שנסעה במהירות גבוהה. בשניה שהמכונית חלפה על פניו סטה Maxime Bouet בחדות ימינה והמשיך לרכוב. לפי מה שאני יודע, בעקיפה במהירות גבוהה (לא במתן אוכל, מים, עצות) מכוניות הליווי חייבות לעקוף משמאל. ההנחה שלי ממה שראיתי, היא ש Maxime Bouet שמע את המכונית מתקרבת (ואולי אפילו צפרה) ולכן סטה ימינה, כדי לאפשר לה מעבר בצד שמאל. לרוב מזלו, המכונית נסעה כל כך מהר, כך שהוא נעקף מימין בטרם סטה ימינה. אם היה מקדים בשנייה הייתה יכולה להתרחש תאונה חמורה. אבל יתכן שזה הכל דמיון פורה שלי ויש הסבר פשוט יותר.
 
היום היה נג"ש של 31.9 ק"מ. ניצחון לפיליפו גאנה מאינאוס-גרנדיר כששני - שתי שניות אחריו, ווט ון ארט שממשיך להוביל בדרוג הכללי במרוץ בצורה די משכנעת. מקומות 64 ו-66 בפיגור של 3:06 ו-3:08, כריס פרום ועומר גולדשטיין. אני מעריך שפרום קיווה לתוצאה טובה יותר. מבחינת עומר גולדשטיין התוצאה היא מצויינת. מדובר בנג"ש ארוך ומישורי יחסית והיכולת להשתוות לרוכבים מן השורה הגבוהה (גם אם לא הראשונה בנג"ש) היא טובה מאוד.

היה רגע בשידור שלא ראיתי שהקדישו לו תשומת לב והיה נראה לי חמור ביותר. ראו את Maxime Bouet מקבוצת ארקיע-סמסיק רוכב בצד שמאל של הכביש. לפתע עקפה אותו מימין מכונית ליווי אדומה (אולי מהקבוצה שלו שחשה ללוות רוכב אחר של קבוצתו במעלה המסלול ואולי של קבוצה אחרת, לא הספקתי לזהות) שנסעה במהירות גבוהה. בשניה שהמכונית חלפה על פניו סטה Maxime Bouet בחדות ימינה והמשיך לרכוב. לפי מה שאני יודע, בעקיפה במהירות גבוהה (לא במתן אוכל, מים, עצות) מכוניות הליווי חייבות לעקוף משמאל. ההנחה שלי ממה שראיתי, היא ש Maxime Bouet שמע את המכונית מתקרבת (ואולי אפילו צפרה) ולכן סטה ימינה, כדי לאפשר לה מעבר בצד שמאל. לרוב מזלו, המכונית נסעה כל כך מהר, כך שהוא נעקף מימין בטרם סטה ימינה. אם היה מקדים בשנייה הייתה יכולה להתרחש תאונה חמורה. אבל יתכן שזה הכל דמיון פורה שלי ויש הסבר פשוט יותר.
הסתכלתי שוב בשידור ביורוספורט 13:30 דקות אחרי תחילת השידור המוקלט (כמנוי, יכול להיכנס שוב לשידור). המשפט שלי היה כנראה נחרץ מדי. המכונית שעקפה הייתה של אינאוס גרנדירס. היא כנראה ליוותה את אית'ן הייטר שעקף את בואה דקה לפני כן ושוחררה על ידי השופטים לעקוף את הרוכב הצרפתי ולהצטרף לרוכב שלה. אני עדיין חושב שהעקיפה שלה מימין סיכנה את הרוכב ומעניין כיצד היא עומדת מול תקנות ה-UCI. אבל בצפייה שנייה, נראה לי שהסטייה של הרוכב הייתה קלה יחסית ולכך שהוא היה מודע שהיא תעקוף אותו מימין ואולי ניסה לתפוס עליה טרמפ, בלי שהיה מודע לכך שבהפרשי המהירויות שביניהם הוא לא יזכה אפילו בשנייה אחת של הגנה מהרוח.
 
היום היה נג"ש של 31.9 ק"מ. ניצחון לפיליפו גאנה מאינאוס-גרנדיר כששני - שתי שניות אחריו, ווט ון ארט שממשיך להוביל בדרוג הכללי במרוץ בצורה די משכנעת. מקומות 64 ו-66 בפיגור של 3:06 ו-3:08, כריס פרום ועומר גולדשטיין. אני מעריך שפרום קיווה לתוצאה טובה יותר. מבחינת עומר גולדשטיין התוצאה היא מצויינת. מדובר בנג"ש ארוך ומישורי יחסית והיכולת להשתוות לרוכבים מן השורה הגבוהה (גם אם לא הראשונה בנג"ש) היא טובה מאוד.

היה רגע בשידור שלא ראיתי שהקדישו לו תשומת לב והיה נראה לי חמור ביותר. ראו את Maxime Bouet מקבוצת ארקיע-סמסיק רוכב בצד שמאל של הכביש. לפתע עקפה אותו מימין מכונית ליווי אדומה (אולי מהקבוצה שלו שחשה ללוות רוכב אחר של קבוצתו במעלה המסלול ואולי של קבוצה אחרת, לא הספקתי לזהות) שנסעה במהירות גבוהה. בשניה שהמכונית חלפה על פניו סטה Maxime Bouet בחדות ימינה והמשיך לרכוב. לפי מה שאני יודע, בעקיפה במהירות גבוהה (לא במתן אוכל, מים, עצות) מכוניות הליווי חייבות לעקוף משמאל. ההנחה שלי ממה שראיתי, היא ש Maxime Bouet שמע את המכונית מתקרבת (ואולי אפילו צפרה) ולכן סטה ימינה, כדי לאפשר לה מעבר בצד שמאל. לרוב מזלו, המכונית נסעה כל כך מהר, כך שהוא נעקף מימין בטרם סטה ימינה. אם היה מקדים בשנייה הייתה יכולה להתרחש תאונה חמורה. אבל יתכן שזה הכל דמיון פורה שלי ויש הסבר פשוט יותר.
הסתכלתי שוב בשידור ביורוספורט 13:30 דקות אחרי תחילת השידור המוקלט (כמנוי, יכול להיכנס שוב לשידור). המשפט שלי היה כנראה נחרץ מדי. המכונית שעקפה הייתה של אינאוס גרנדירס. היא כנראה ליוותה את אית'ן הייטר שעקף את בואה דקה לפני כן ושוחררה על ידי השופטים לעקוף את הרוכב הצרפתי ולהצטרף לרוכב שלה. אני עדיין חושב שהעקיפה שלה מימין סיכנה את הרוכב ומעניין כיצד היא עומדת מול תקנות ה-UCI. אבל בצפייה שנייה, נראה לי שהסטייה של הרוכב הייתה קלה יחסית ולכך שהוא היה מודע שהיא תעקוף אותו מימין ואולי ניסה לתפוס עליה טרמפ, בלי שהיה מודע לכך שבהפרשי המהירויות שביניהם הוא לא יזכה אפילו בשנייה אחת של הגנה מהרוח.
 
הסתכלתי שוב בשידור ביורוספורט 13:30 דקות אחרי תחילת השידור המוקלט (כמנוי, יכול להיכנס שוב לשידור). המשפט שלי היה כנראה נחרץ מדי. המכונית שעקפה הייתה של אינאוס גרנדירס. היא כנראה ליוותה את אית'ן הייטר שעקף את בואה דקה לפני כן ושוחררה על ידי השופטים לעקוף את הרוכב הצרפתי ולהצטרף לרוכב שלה. אני עדיין חושב שהעקיפה שלה מימין סיכנה את הרוכב ומעניין כיצד היא עומדת מול תקנות ה-UCI. אבל בצפייה שנייה, נראה לי שהסטייה של הרוכב הייתה קלה יחסית ולכך שהוא היה מודע שהיא תעקוף אותו מימין ואולי ניסה לתפוס עליה טרמפ, בלי שהיה מודע לכך שבהפרשי המהירויות שביניהם הוא לא יזכה אפילו בשנייה אחת של הגנה מהרוח.
ראו מסמך של ה-UCI בנושא זה מפברואר 2021. https://downloads.ctfassets.net/761...1-uci-road-guidelines-for-circulation-eng.pdf
לא מצאתי הנחיה ברורה לפיה העקיפה צריכה להתבצע מצד שמאל. מעניין שהסיטואציה הנדונה מתוארת בפרוטרוט בקובץ זה, בעמודים 30-35. בכל השרטוטים במסמך העקיפות מצוירות כשהן מבוצעות בצד שמאל, אך כאמור, לא מצאתי הנחיה מפורשת לכך.
 

elsanto

Member
לא פעם ראשונה בה במירוצים צוות ליווי מבצע טעויות גסות .
ולעניין הנג"ש של פרום ,
פרום בשנת חוזה מעריך שהוא נותן הכל ,לא רחוק מסביר שהוא משתמש במשככי כאבים
לטובת ביצועים משופרים ועכשיו לתוצאה , פרום פשוט לא מצליח להתגבר על הפציעה ולחזור למה שהיה, חוזפה בלוקי לא הצליח ,ולוורדה הצליח חלקית, קונטאדור נאךץ לפרוש
ניבאלי עשה קולות אך לא קרוב למה שהיה ,הםרמטר הכי
חשוב הזמן לרעת פרום .
,
 

elsanto

Member
והזמן של עומר באותה נשימה מדהים איך זה ...:
ההתיחסות תמיד אישית
מתיחסת למגמת הספורטאי
לא לתוצאה המוחלטת.
 

elsanto

Member
קטע 6 196 קמ מריבס לגאפ קטע גבעות אחרון ,לפני שני קטעי הרים החותמים את המירוץ.
הצפי היה כי הדבוקה תשמור כוחות ,ותאפשר לבריחה לנצח .
הצפי התממש כמעט במדויק להוציא את זמנמ הרכיבה המהירים מאד , הדבוקה ניצלה רויות גביות , טרק סםאגו ניסתה בתחילה לרדוף אחרי וורן ברגיל אחד הבורחים שהזכיר כי ארקיאה סאמסיק עדיין קיימת וכי רוכב מוכשר ככל שיהיה ימצא עצמו מהר מחוץ לדרג הראשון אם יעשה מה שבא לו...בנוסף היו שם עוד חמישה: פייר רולאן הטוען למלך ההרים,
בחור צעיר מטוטאל אנרג'י שהתקנא באלכסי וחירמוז' מקבוצתו ועוד שלושה...
למרות הזמן המהיר הדבוקה איםשרה לבריחה לנצח כלומר טררק קיבלו שכל בהמשך והשאירו ליומבו לעבוד מקדימה... , הבריחה כמובן לקחה מה שנתנו ,קצת לפני הסוף החליט הצעיר לקחת את המושכות לידיים וברח לבורחים ...עד לניצחון הנכסף .
ניצחון שני לטוטאל אנרג'י במירוץ ואולי מקום בהרכב לטור לצעיר החוצפן והמוכשר .
בגזרת הפרמייר טק אין חדש ...
אף אחד לא מצא לנכון להצטרף לבריחה , עומר וסיימון קלארק הגיעו עם הדבוקה , גיא ניב ופרום פיגרו קצת גיא שגיביותר מקצת אך טוב יותר מאתמול מקום 103 כמדומני לעומת אחד לפני אחרון אתמול .
מחר נתחיל לקבל תשובות מה באמת קורה למעשה המירוץ מתחיל מחר .
 

elsanto

Member
כריס פרום ויתר על המשך ההשתתפות ברופינה .
סיבה רשמית מחלה !
 
למעלה