דון חואן אמר:

דון חואן אמר:

קיפצץ לי רעיון מדליק.. כולנו מסמפטים את דון חואן, לא? חשבתי שיהיה נחמד#%@% לא לא... אני מאמין שיעזור להביא ציטוטים עוצמתיים מדבריו של דון חואן, במיוחד לאלה שלא קראו/הספיקו לסיים את כל הספרים שלו. אז הרעיון הוא לצטט אמירה או רעיון שמאוד השפיעו אליכם ואתם חושבים שאחרים יוכלו להיעזר בה, או.. שסתם תמציאו אמירה משלכם, משהו שאתם מאמינים בו. תרגישו חופשי אבל תגיבו!! טוב? איזה סמיילי לבחור, איזה סמיילי.. נו שיהיה :)
 

o fri

New member
הנה אחד- לגביי תקשורת

ובפרט, בשבילי, מצפן מכוון לגביי קשרים וקשרים זוגיים. כבר זמן מה מנסה לפתח את היכולת להיות, במקרה הזה במפגש עם אדם נוסף, (עם רצון נוסף), בלי ללכת לאיבוד בתוך זה אבל בלי לברוח מזה. "שמע," אמר בחיוך, מתבונן בי מקרוב. "מה קרה לידידה הבלונדינית שלך? הנערה ההיא, שבאמת מצאה חן בעיניך?" ... "פעם היתה אישה, אשה יקרה מאוד, ואז, באחד הימים, איבדת אותה."... "מדוע?" "היו לכך סיבות רבות." "לא היו לכך סיבות רבות. היתה רק אחת. היית נוח מדי להשגה."... "מהי התכלית של כל זה, דון חואן?" "התכלית היא להיות לבלתי-נגיש, הצהיר. "העליתי את זכרה של אותה נערה כדי להמחיש לך באמצעותו את מה שלא יכולתי להמחיש באמצעות הרוח. "איבדת אותה מפני שהיית נגיש; כל הזמן היית בהישג ידה וחייך היו חיים של שגרה."... "סוד אמנותו של הצייד טמון ביכולתו להיות לא-נגיש," אמר. "במקרה של אותה נערה בלונדינית, פירוש הדבר שהיית צריך להיות לצייד ולמעט בפגישותיך איתה. לא כפי שנהגת. שהית בחברתה יום אחרי יום, עד שההרגשה היחידה שנותרה היתה זו של שעמום. נכון?"... "להיות לא-נגיש פירושו למעט לנגוע בעולם הסובב אותך. אינך אוכל חמישה שלווים; אתה אוכל אחד. אינך פוגע בצמחים אך ורק כדי להתקין לך גומת עפר מרופדת בשביל צלי-אש. אינך חושף עצמך בפני עוצמתה של הרוח אלא אם כן יש הכרח בדבר. אינך מנצל וסוחט בני-אדם עד שהללו מצטמקים לאפס, ביחוד בני-אדם שאתה אוהב." "מעודי לא ניצלתי מישהו," אמרתי בכנות. אולם דון חואן עמד על דעתו שכך נהגתי ושעל כן אף יכולתי להצהיר ללא כחל ושרק כי חברתם של בני-אדם מוגיעה ומשעממת אותי. "כדי להיות לא-נגיש, עליך להימנע במתכוון מלהתיש את עצמך ואת זולתך," המשיך. "פירוש הדבר, שאתה אינך רעב ומיואש כאותו ממזר עלוב, הסבור כי לעולם לא יאכל עוד ולכן הוא זולל את כל המזון שהוא מסוגל לבלוע, את כל חמשת השלווים!"... "צייד יודע שיעלה בידו למשוך ולחזור ולמשוך חיות לתוך מלכודותיו, ולכן אינו דואג. הדאגה עושה אותך, שלא במתכוון, נגיש. ומרגע שהתחלת לדאוג, אתה נצמד לכל דבר מתוך ייאוש; ומרגע שאתה נצמד, חזקה עליך שתתיש את כוחותיך, או שתתיש כל מי או כל מה שאתה נצמד אליו." ... "כבר אמרתי לך, כי להיות לא-נגיש אין פירושו להסתתר או לנהוג בחשאיות," אמר בשלוות-נפש. "וגם אין פירושו שאינך יכול להתעסק עם בני-אדם. צייד מנצל את עולמו בחסכנות ובעדינות, מבלי להתחשב בכך אם העולם הוא עצמים, או צמחים, או חיות, או אנשים או עוצמה. צייד מטפל בעולמו באופן אינטימי ועם זאת, ובו בזמן, הוא נשאר לא-נגיש כלפי אותו העולם." "זוהי סתירה," אמרתי. ... "לא הבינות," אמר דון חואן באורך רוח. "הוא לא-נגיש מפני שאינו סוחט את עולמו עד שזה מאבד את צורתו. הוא משתמש בו במשורה, משתהה בו כל צרכו ואחר-כך מסתלק לו חיש מהר מבלי להשאיר אחריו סימן."
 

RieM

New member
נהדר ! ../images/Emo6.gif

תודה עופרי, על הקטע הנהדר הזה !
 
ציטוט יפה

מסע לאיכטלן נמצא ליד המיטה שלי ביחד עם גלגל הזמן, לפני כמה ימים, ממש לפני שבאתי לישון, אמרתי לעצמי בוא נפתח סתם באופן אקראי עמוד וזה היה העמוד הזה, עצמי היה מרוצה לקרוא את זה
סך הכל 2 דפים וכל כך הרבה עוצמה!!
 

o fri

New member
תגובה ל"נקודה למחשבה"

משתמשת בזה כל הזמן בתוך מערכות יחסים עם אנשים. במיוחד עם אנשים שחביבים עלי, במיוחד כאלה שרוצה להיות במחיצתם הרבה- שם משתדלת לשאול את עצמי יותר, "להיות עם היד על הלב". ללמד את עצמי איך להנות מהתקשורת מבלי לנוע מתוך דחף, מבלי להאבד. אני רוצה להיות עמידה גם ב"פול קונטקט". הפתרון עבורי הוא לא לוותר על זה. אני אוהבת חברת בני אדם ויותר מזה- יכולה לגדל ולגדול איתם המון. איך לקטון איתם אני כבר יודעת- זה לא חוכמה.
 

o fri

New member
התנהגות ללא דופי

מתוך "הטבעת השנייה של העוצמה" (עמ'210-211) סיפרתי לה על הדרך שבה לימד אותי דון-חואן להבין למה הכוונה ב"התנהגות ללא דופי". הוא ואני היינו מהלכים יום אחד בתוך ערוץ עמוק ותלול מאוד, והנה השתחרר גוש סלע ענק ממקומו בצלע הערוץ, נפל למטה בעוצמה רבה ונשאר מונח על הקרקעית, במרחק עשרים או שלושים מטר מהמקום שבו היינו. גדלו של גוש הסלע עשה את נפילתו המוחצת לאירוע רב-רושם. דון-חואן ניצל את ההזדמנות ללמדני לקח דרמתי. הוא אמר שהכוחות השולטים בגורל אדם הם מחוץ לו ואין להם שום קשר עם מעשיו או רציותיו. לעתים עלול כוח כזה לגרום לנו שניעצר תוך כדי הליכה ונפנה לשרוך את נעלינו, כפי שעשיתי אני זה עתה. ובעצירה כזאת גורם לנו הכוח לזכות ברגע יקר. אילו היינו מוסיפים ללכת, היה גוש-סלע עצום זה מוחץ אותנו למוות ללא ספק. אולם ביום אחר, ובתוך ערוץ אחר, עלול אותו כוח חיצוני מכריע עצמו לגרום לנו שנאבד רגע יקר; שכן, בפעם הזאת, אילו המשכנו ללכת, היינו ניצלים. דון חואן אמר, שלנוכח חוסר אפשרותי המוחלטת לשלוט בכוחות החורצים את גורלי, חירותי האפשרית היחידה בתוך ערוץ זה תתבטא בקשירת שרוכי נעלי באופן חסר-דופי.
 

adamfbs

New member
אין ספק

זהו הציטוט שהשאיר עליי הכי הרבה רושם ועוצמה מאשר הכל מאז שהתחלתי עם הכל. מטרת חיי הכי קשירת שרוכי הנעל באופן חסר-דופי. כל התורה במשפט אחד.
 
מתוך "מציאות נפרדת"

"לוחם יודע שהוא ממתין ולמה הוא ממתין; ובעודו ממתין אינו רוצה בדבר, וכך כל דבר קל שהוא זוכה בו הריהו יותר ממה שהוא יכול לקבל. אם הוא צריך לאכול, הוא מוצא דרך, משום שאינו רעב; אם משהו מכאיב לגופו, הוא מוצא דרך להפסיקו, מפני שאינו נתון בכאב. להיות רעב או להיות נתון בכאב פירושו שאדם אינו לוחם; וכוחות הרעב והכאב שלו יהרסו אותו." עוד אחת מהאמירות שמתקשרות לשיגרות החיים של האדם הממוצע, בשבילי מדובר בפיתוח סבלנות. יום-כיפור הוא אחד הימים הטובים לאימון.. תאמינו או לא, גם 24 שעות ללא רצונות כמו אוכל, סיגריות, מחשב, טלויזיה או כל גירוי אחר שאנחנו רגילים להיאחז בו, עושה פלאים לתודעה.
 
הבלות מבוקרת

"שום דבר אינו חשוב ממשנהו, לוחם בוחר בכל פעולה שהיא, ומוציא אותה אל הפועל כאילו שזה איכפת לו. הבלותו המבוקרת גורמת לו לומר, שמה שהוא עושה אכפת לו, וגורמת לו לפעול כאילו שזה אכפת, ובכל זאת, הוא יודע שאין הדבר כן; וכך, אחרי שהוציא לפועל את פעולותיו, הוא נסוג בשלווה, ואין זה מעניין אותו כלל, לא אם פעולותיו משובחות או גרועות, גם לא אם הצליחו או נכשלו." מצוטט ממציאות נפרדת. לקח לי הרבה זמן לעכל את המושג "הבלות מבוקרת", מכירים את המצבים שאתם לא יודעים אם לבכות או לצחוק, זה הזמן להיות אהבל ולהנות מהרגע
לדעתי
 
תוספת ממקדת קטנה

הבלות מבוקרת נותנת אפשרות לבטא הרגשה לגבי אירוע שאתה לא מסכים איתו, ובאותו זמן אתה לא מעוניין לשפוט אותו, או לקחת אותו באופן רציני, ובהנחה שאתה לא מרחם, על עצמך/אחרים אתה מוציא לפועל את ההרגשה בדרך צינית שלא למען רווח, אלא למען הרוח. פעולה שנובעת מרחמים לא מקדמת את הרוח לשום מקום, גם שיפוט ברוב המקרים לא יעזור ולכן הבלות מבוקרת.
 
קצר וגם קולע

"זה לא מה שאתה עושה לגופך, אלא יותר מה שאינך עושה לגופך". (מתוך המסע לאיכטלאן) תודה על תשומת לבכם אחת בדרך
 
התוספת של המחשבה

כשאני מנסה להתמודד עם השינויים שאני מכניסה לחיים שלי בעקבות ההליכה בדרך, שינויים כמו גמילה מצרכני אנרגיה, תירגולים, שינויים בדרכי החשיבה שלי - הציטוט הזה עוזר לי לראות תמיד שבכל דבר שאני עושה לעצמי אני גם מונעת מעצמי דברים אחרים, ולהפך. בצורה כזו קל לי יותר לתמרן את הרגשות שלי למקום שבו יש פחות רחמים עצמיים ויותר עוצמה. תודה על תשומת לבכם אחת בדרך
 
נקודה למחשבה ולתוספת

אולי זה יהיה נחמד אם מי שרוצה יוסיף גם איך הוא הופך את הציטוט מגורם השראה למשהו מוחשי בחיים שלו. זאת אומרת, איך ומה אתם עושים עם הציטוט הזה בלוחמות היום-יומית שלכם. תודה על תשומת לבכם אחת בדרך
 

o fri

New member
תפישה אחרת

מתוך "הטבעת השנייה של העוצמה" (עמ' 240) "אין בנמצא הזיות", אמרה לי לה-גורדה בנימה תקיפה. "אם רואה מישהו לפתע משהו שונה, משהו שלא היה במקומו קודם, הסיבה היא שתשומת לבו של אותו אדם נאספה ומוקדה במשהו. מה שאוסף את תשומת לבו של אותו אדם יכול להיות כל דבר שהוא. זה יכול להיות משקה חריף, או שגעון, או תערובת-העישון של הנגואל. (עמ' 242) העולם האחר, שעליו דיבר דון-חואן כמעט מהרגע שבו נפגשנו לראשונה, היה בעיני תמיד בחזקת מטאפורה, דרך לא-ברורה לציין כמה עיוותי תפישה, או לכל המיטב דרך לדבר על איזה מצב-הוויה שאינו ניתן להגדרה מדויקת. אף על פי שדון חואן גרם לי לתפוש כמה תוואים שאינם ניתנים לתיאור מאותו עולם, לא יכולתי לראות את נסיוני אלא כמשחק בתפישתי, כאיזה סוג של תעתוע שהוא הצליח לכפותו עלי, אם באמצעות צמחים פסיכוטרופיים ואם באמצעים שלא יכולתי להבינם באורח רציונלי. בכל פעם שקרה לי כדבר הזה, התגוננתי במחשבה, שאחדותו של ה"אני" שהיטבתי להכירו עוותה רק באורח זמני. מן הנמנע היה איפוא, שבכל פעם שהושבה לי אחדות זו, לא ייהפך העולם מחדש למקום המקלט של עצמיותי הרציונלית, הבלתי-מחוללת
 

o fri

New member
תגובה ל"נקודה למחשבה"

הציטוט הראשון עזר לי להבין קצת יותר מה זה הדברים האלה שקורים לי , עזר לי להבין איך להתייחס אליהם (לא להתעלם ולהתעוור, כן לשים לב ולהכיר- להקשיב). הציטוט השני עזר לי להבין מה לעשות איתם, ויותר מזה- מה לא לעשות עם מידע לא שכלי זה. לא לנסות להפוך אותו לשכלי, לא לנסות להסביר אותו, לנתח אותו (לא שאני יכולה), לא לנסות להכניס אותו לאחת ממגירות הטונאל או ליצור לו מגירה חדשה בתוך הטונאל.
 
למעלה