דורי מדיה תבצע את הרכש של הוט, במקום יסמין
הנה הידיעה כלשונה (כפי שהועברה לכלי התקשורת): ’דורי מדיה ספייק’ זכתה במכרז התוכן של HOT להפעלת ערוצי הסרטים והסדרות של החברה, מתוך 4 קבוצות שהגיעו לשלב הסופי. ’דורי מדיה ספייק’ היא מיזוג בין שני גופי התוכן ’דורי מדיה גרופ’ ו’ספייק’, חברה לתפעול וניהול ערוצים. כפי שהסתמן בימים האחרונים, מתוך שש קבוצות שניגשו, זכתה ’דורי מדיה’ בבקשה להצעה (RFP), זכייה שנסללה גם בעקבות פרישת ’יסמין TV’ מהמכרז, לאחר שעבדה עם HOT ב-8 השנים האחרונות. יסמין TV סיפקה בין היתר שישה ערוצים אסטרטגיים ל-HOT, כגון ערוץ הסרטים, ערוץ אקשן, ערוץ פאן, ערוץ דרמה, HOT פריים וערוץ הסדרות ’אקסטרה HOT’. על פי ההערכות, פרישת יסמין TV מהמכרז נבעה מאי-כדאיות המודל הכלכלי עבורה, כפי שהוצג ע"י חברת הכבלים. בין החברות הנוספות שהתמודדו במכרז נמנו ’ענני תקשורת’, ’יונייטד קינג’ (של משה וליאון אדרי) ו’טלעד’. היקף ההצעה מוערך בעלות שנתית שבין 17.5-22.5 מיליון דולר למשך שלוש שנים, ונחשב למכרז התוכן הגדול ביותר בטלוויזיה בישראל. בין השינויים המתוכננים בערוצי הסדרות והסרטים של החברה בעקבות זכיית ’דורי מדיה’: הוספת שלושה ערוצים חדשים לחבילת הערוצים (יחד עם הארבעה הקיימים), ערוץ פרימייר, ערוץ סרטים שישדר סרטים מהעולם בהקרנות בכורה, ערוץ סרטי ילדים והקמת ערוץ HD. ערוץ ’HOT Movies’ ימשיך להיות משודר בחבילות הבסיס האנלוגית והדיגיטלית, כמו גם ערוץ הסדרות. ההתקשרות בין הצדדים היא לתקופה בת 3 שנים, החל מ-1 בינואר 2008. בתום התקופה יש ל’דורי מדיה ספייק’ אופציה להארכתה בשלוש שנים. על HOT יהיה לשלם ל’דורי מדיה ספייק’ בתמורה להפקת הערוצים במשך תקופת ההתקשרות בין 52.5 מיליון דולר ל-67.5 מיליון דולר, בהתאם לערוצים והשירותים הנוספים שיסופקו ל-HOT ע"י ’דורי מדיה ספייק’. אני ממליץ לשים לב לעובדות הבאות: * יסמין פרשה מהמכרז עקב "אי כדאיות המודל הכלכלי עבורה", כלומר הקטנת תקציב הרכש למימדים מינימליים, כפי שהתחייב מנכל הוט קמיניץ בפני בעלי המניות של הוט. הזכיה במכרז שספק אם יש לו ערך כלכלי, משמעו שלזוכה יש אג'נדה כלכלית ארוכת-טווח, שאינה דורשת רווחים בטווח המיידי. * קבוצת דורי מתמחה בראש וראשונה בשוק הטלנובלות הדרום-אמריקני ומושקעת בעשרות עד מאות מיליוני דולרים בזירה הזאת. סביר להניח שקיצוץ בהוצאות תוכן לא יתרחש שם. סביר עוד יותר שחלק גדול מתקציב הרכש יזרום בכיוון ההוא. * נא לעיין בראיון שנתן נדב פלטי, מנכל דורי מדיה, לדיילי טלגרף הבריטי לפני שנה (החברה נסחרת בבורסה של לונדון), כדי להבין לאיזה כיוון תנשוב הרוח בחברה שתהיה אחראית על הרכש של הוט החל מהשנה הבאה. רמז למתקשים בהבנת הנקרא: להתחיל בלימוד ספרדית ופורטוגזית.
הנה הידיעה כלשונה (כפי שהועברה לכלי התקשורת): ’דורי מדיה ספייק’ זכתה במכרז התוכן של HOT להפעלת ערוצי הסרטים והסדרות של החברה, מתוך 4 קבוצות שהגיעו לשלב הסופי. ’דורי מדיה ספייק’ היא מיזוג בין שני גופי התוכן ’דורי מדיה גרופ’ ו’ספייק’, חברה לתפעול וניהול ערוצים. כפי שהסתמן בימים האחרונים, מתוך שש קבוצות שניגשו, זכתה ’דורי מדיה’ בבקשה להצעה (RFP), זכייה שנסללה גם בעקבות פרישת ’יסמין TV’ מהמכרז, לאחר שעבדה עם HOT ב-8 השנים האחרונות. יסמין TV סיפקה בין היתר שישה ערוצים אסטרטגיים ל-HOT, כגון ערוץ הסרטים, ערוץ אקשן, ערוץ פאן, ערוץ דרמה, HOT פריים וערוץ הסדרות ’אקסטרה HOT’. על פי ההערכות, פרישת יסמין TV מהמכרז נבעה מאי-כדאיות המודל הכלכלי עבורה, כפי שהוצג ע"י חברת הכבלים. בין החברות הנוספות שהתמודדו במכרז נמנו ’ענני תקשורת’, ’יונייטד קינג’ (של משה וליאון אדרי) ו’טלעד’. היקף ההצעה מוערך בעלות שנתית שבין 17.5-22.5 מיליון דולר למשך שלוש שנים, ונחשב למכרז התוכן הגדול ביותר בטלוויזיה בישראל. בין השינויים המתוכננים בערוצי הסדרות והסרטים של החברה בעקבות זכיית ’דורי מדיה’: הוספת שלושה ערוצים חדשים לחבילת הערוצים (יחד עם הארבעה הקיימים), ערוץ פרימייר, ערוץ סרטים שישדר סרטים מהעולם בהקרנות בכורה, ערוץ סרטי ילדים והקמת ערוץ HD. ערוץ ’HOT Movies’ ימשיך להיות משודר בחבילות הבסיס האנלוגית והדיגיטלית, כמו גם ערוץ הסדרות. ההתקשרות בין הצדדים היא לתקופה בת 3 שנים, החל מ-1 בינואר 2008. בתום התקופה יש ל’דורי מדיה ספייק’ אופציה להארכתה בשלוש שנים. על HOT יהיה לשלם ל’דורי מדיה ספייק’ בתמורה להפקת הערוצים במשך תקופת ההתקשרות בין 52.5 מיליון דולר ל-67.5 מיליון דולר, בהתאם לערוצים והשירותים הנוספים שיסופקו ל-HOT ע"י ’דורי מדיה ספייק’. אני ממליץ לשים לב לעובדות הבאות: * יסמין פרשה מהמכרז עקב "אי כדאיות המודל הכלכלי עבורה", כלומר הקטנת תקציב הרכש למימדים מינימליים, כפי שהתחייב מנכל הוט קמיניץ בפני בעלי המניות של הוט. הזכיה במכרז שספק אם יש לו ערך כלכלי, משמעו שלזוכה יש אג'נדה כלכלית ארוכת-טווח, שאינה דורשת רווחים בטווח המיידי. * קבוצת דורי מתמחה בראש וראשונה בשוק הטלנובלות הדרום-אמריקני ומושקעת בעשרות עד מאות מיליוני דולרים בזירה הזאת. סביר להניח שקיצוץ בהוצאות תוכן לא יתרחש שם. סביר עוד יותר שחלק גדול מתקציב הרכש יזרום בכיוון ההוא. * נא לעיין בראיון שנתן נדב פלטי, מנכל דורי מדיה, לדיילי טלגרף הבריטי לפני שנה (החברה נסחרת בבורסה של לונדון), כדי להבין לאיזה כיוון תנשוב הרוח בחברה שתהיה אחראית על הרכש של הוט החל מהשנה הבאה. רמז למתקשים בהבנת הנקרא: להתחיל בלימוד ספרדית ופורטוגזית.