דורנר

רנה73

New member
דורנר

שאלה לי למשלבים ולמשלבות,
איפה אני יכולה למצוא אינפורמציה כתובה אודות מה המשמעות בתכלס של ועדת דורנר?
את העקרון הבנתי. הסל/הזכאות של התלמיד נודד אחריו באשר יילך.
הסבירו לי גם שזה נכנס לתוקף אך ורק מכיתה ב'.
אבל למה בעצם הכוונה? לאיזה סוג של עזרה בפועל/בשטח, הבת שלי תהיה זכאית בהגיעה לכיתה ב' שאינה אמורה לקבל ב-א'?

בגן חובה, קבלנו סייעת אישית, מרפאה בעיסוק הגיעה מטעם מת"י לייעץ לצוות בענייני ויסות חושי/קשב וריכוז, ובנוסף גם גננת שילוב (בהתחלה פעם בשבוע, לבתי ועוד 2 ילדים, ולאחר מכן החלה להגיע פעמיים בשבוע. ונוספה ילדה נוספת לקבוצה), כמו כן מדצמבר העירייה שלחה גם מטפלת רגשית באמנות לבתי, פעם בשבוע. הבנתי שגננת שילוב מקבלים מגיל גן חובה. אך לא ידעתי שאנחנו זכאים לטיפול רגשי...
אז אם הבנתי נכון, בכיתה א' נהיה זכאים למה שקיבלנו בגן חובה. ומכיתה ב', למה עוד?

ושאלה אחרונה - טיפול רגשי - בית הספר אמור לספק מקרב אנשי הצוות שלו, או שיש אפשרות לקבל שוב מטעם העירייה? הילדה מאוד אוהבת מוזיקה ואמנות. בבית הספר אליו אנחנו מועמדים יש מטפלים רגשים בבע"ח ובגינון. הילדה שלי אמנם מתעניינת כמעט בכל דבר, אך בגינון ממש לא, ולמעט כלבים וחתולים - בע"ח אחרים "מסריחים" לה (רגישות לריח). ונשאלת השאלה אם אפשר להביא לביה"ס מטפל באמנות דרך מת"י (בהנחה שיש כמובן) ...

תודה לעונים ולמפרשנים
 

רנה73

New member
עדיין ממתינים


בערך לפני שבועיים קיבלנו את תוצאות האיבחון עם הפסיכולוגית שאת והפתעה המלצתם עליה.
התקבלנו רשמית למועדון!
בגן לקחו את התוצאות קצת קשה. הם ראו נוקשות מחשבתית אבל לטענתם לא רואים בעיות תקשורת. לא משהו יוצא דופן יחסית לשאר הילדים....
בבית מאידך, אני לא רואה נוקשות מחשבתית כמעט לעולם (ילדה מאוד זורמת יחסית לרגילים אחרים) אבל כן ראינו שוני, שבגלל הגיל עוד לא הפך לקושי, בתקשורת.
וכשמחברים את שניהם יחד, יש אבחנה. בתפקוד מאוד גבוה אמנם, אבל בספקטרום.
וכיוון שיצאנו על הספקטרום, בית הספר המסויים שרצינו אמנם לא פסל אותנו על הסף, אבל טרם התקבלה שם ההחלטה לגבינו. לתחושתי, הם לא כל כך יודעים או לא כל כך מודעים לכל הפרוצדורות הדרושות בשביל לקבל את מה שמגיע לנו ולהם. דיי ברור לי שאם בסוף יחליטו לקבל אותנו, אני אצטרך להפוך ליותר חכמה ואסרטיבית וללמוד את הנושא בעצמי כי בניגוד לגן בו היתה משולבת עד היום (גן נהדר, מכיל, הרבה אנשי צוות על כמות ילדים לא גדולה מדי ובעל ידע בשילוב וקשר מצויין עם הגורמים המתאימים בעיריה), בבית הספר הזה אני לא בטוחה שאוכל לסמוך עליהם ב-100% שהם מודעים לכל הזכויות...
 

SMADAR55

New member
אין תוספת זכאויות כשמגיעים לכתה ב.

בכל שנה עוברים ועדה בראשות מנהלת בית הספר שבה נידונים הצרכים לקראת שנת הלימודים הבאה.
הועדה קובעת את היקף הסיוע שהילד יקבל.
הסיוע הבסיסי הוא כמובן סיוע אישי. הזכאות היא פר ילד וכמובן שאם הילד עובר כתה או בית ספר הזכאות שלו נשמרת . הסייעת שנמצאת בכתה היא בזכותו ועבורו.
טיפול רגשי - קיים בכל בתי הספר. במידה והועדה אישרה מקבלים זאת. לא יודעת כמה מטפלים רגשיים יש בבית הספר שלכם אך אצלינו אין אפשרות לבחור את המטפל או את סוג הטיפול הרגשי.
קבוצת מיומנויות חברתיות- גם מאוד נפוץ . במידה ולילד יש צורך והוכר ע"י הועדה, ניתן לקבל.
מורת שילוב, הוראה מתקנת- שוב , עפ"י צרכי הילד.
אצלינו אין אפשרות לקבל ריפוי בעיסוק או קלינאית תקשורת במסגרת בית הספר , גם אם הילד זקוק לכך.
טיפול פסיכולוגי- את יכולה לקבל על חשבון מיכסת הטיפולים שהילד זכאי לה במסגרת הסל שלו (מחוץ לבית הספר- דרך התפתחות הילד או באופן פרטי עם החזרים)
 
אם בבית הספר יש מרפאה בעיסוק/קלינאית תקשורת

עם שעות פנויות.
למשל אצלינו בגלל הכיתות תקשורת יש-ולכן גם ילדי דורנר מקבלים.
אם אין או שהיא לא מוכנה לעבוד עוד שעות (כלומר להגדיל מישרה) אז לא מקבלים.
 

SMADAR55

New member
אבל בשביל זה צריך שהשילוב היחידני יהיה בבית ספר

שבו יש כתת תקשורת.
מרפאה בעיסוק / קלינאית לא תגיע לבית ספר בשביל ילד / שניים. מראש הם כבר לא מנסים לבקש.
 
למעלה