דו"ח החוקר הראשי פגיעה בקו השקיה עילי במנחת נען

bensand

New member
דו"ח החוקר הראשי פגיעה בקו השקיה עילי במנחת נען

לעיונכם. בקרוב נפתח הזמנה לקהל הרחב להרצאה בנושאים אלו, עד אז קיראו ולימדו.

שמים בטוחים לכולם.
 

בובי כץ

New member
מנחת נען

לאורך השנים המנחת ידוע כבעייתי לנחיתה למי שלא מיומן, זו הייתה רק שאלה של זמן עד שמישהו ייכנס בצינור ההשקייה. מעבר לבעייה בה טסו כלים בצפיפות יתרה, במנחת זה מטיסים טיסנים וחונים על המסלול, בעבר נתקלנו גם בהתגרות מצד מטיסי הטיסנים, ואפילו בזריקה של חפצים עלינו תוך כדי טיסה.
לתשומת לבכם.
טוסו בטוח.
 

yarivb

New member
השיעור העיקרי - שמירת מרחק והבדל גבהים

הגורם העיקרי באירוע, בלי קשר להיכן הוא קרה, הוא כניסה למערבולות של כלי אחר.
זו הנקודה שבה יש לדון וממנה יש ללמוד.
&nbsp
כאשר טסים בטיול, במבנה, או סתם בהקפה, תמיד צריך לשמור מרחק מהמערבולות שמשאירים כלים אחרים.
ניתן לטוס דיי קרוב במקביל אחד לשני, אבל לא אחד מאחורי השני.
&nbsp
המערבולות שהכנף והמדחף שלנו מיצרים תמיד נמשכות מאחורינו ויורדות מעט למטה. חישבו על זה כאילו חיברנו חוט באורך 200 מטר מאחורי הכלי. החוט יעקוב אחרינו לאן שנטוס ויסמן את האיזור שבו יש מערבולות.
כל כלי שיכנס לאיזור הזה צפוי להרגיש את המערבולות. ככל שהכניסה לאיזור הזה תהיה קרובה יותר למקור שלהן, כלומר לכלי הקדמי, כך יחמירו התופעות שהכלי מאחור ירגיש.
&nbsp
התופעות יכולות להיות מרעד קל ועד אובדן גובה משמעותי ואיבוד שליטה. אם הגובה מספיק, תוכלו לצאת מזה. אם זה נמוך מדי, אז הרצפה תעצור אתכם ולא תמיד בצורה נעימה.
&nbsp
- כאשר נתיב הטיסה שלי מוביל אותי למצב בו אעבור בנתיב בו כרגע יש כלי, אני דואג לטפס מעל הגובה שלו ובכך מבטיח שאהיה מעל המערבולות.
- בכניסה לנחיתה, אני אוודא שיש מרחק של צלע ביני לבין הכלי הקדמי. אם הוא בסוף הפינל אני צריך להיות בצלע בסיס ולא יותר קדימה.
- בטיולים, יש לשמור מרחק אופקי ואנכי בין הכלים.
&nbsp
שימרו על הכללים האלה, היו חכמים והמנעו מכניסה למצבים שטיס פיקח ומנוסה ידע לצאת מהם.
&nbsp
טיסות בטוחות,
&nbsp
יריב
 
למעלה