דו"ח חקירה בטיחותית 08-05 לממ"ג-01

דו"ח חקירה בטיחותית 08-05 לממ"ג-01

טייסים שלום לעיונכם דו"ח חקירה בטיחותית 08-05 לממ"ג של משרד התחבורה. הדו"ח מפרט תאונה לממ"ג שהתנגש בעץ לאחר שפגע בסוללת עפר בזמן המראה . הטייס ביצע פעולות חירום כושלת שלא הצליחה למנוע פגיעת הממ"ג בעץ. הטייס והנוסע נפגעו בצורה קלה ובינונית ופונו לבית החולים. כמו כן, הדו"ח מציין ומדגיש את : א. איסור המראת ממ"ג ממנחת /אתר אקראי לא בטיחותי !! (מנחת רגע / אקראי חייב להיות פנוי ממיכשולים , מאפשר המראה נחיתת חירום בטוחים, ומרחק המראה מתאים לממ"ג ע"פ הגדרות היצרן). ב. ריענון נהלי נחיתת חירום והתנהגות לאחר פגיעת הממ"ג במכשול. על מנת לקרוא את הדו"ח (קישורית משנה 2-3) יש ל"הקיש" על הכיתובית - מצורף קובץ pdf . טיסות בטוחות. חיים
 
דו"ח חקירה בטיחותית 08-05 לממ"ג-02

עמודים 1-4 בדו"ח תאונת ממג 08-05. על מנת לקרוא את הדו"ח יש ל"הקיש" - מצורף קובץ pdf .
 
דו"ח חקירה בטיחותית 08-05 לממ"ג-03

עמודים 5-7 בדו"ח תאונת ממג 08-05. על מנת לקרוא את הדו"ח יש ל"הקיש" - מצורף קובץ pdf .
 

Haim raveh

New member
אוףףףף עוד פעם.....

"גורמי התאונה" אני לא בדקתי ולכן זה בעירבון מוגבל . המדחף לא התאים לכלי !!! זו הסיבה לתאונה !!! כל היתר משני . אם היה מספיק דחף , כנראה לא הייתה תאונה ! המראה משטח לא מאושר , לא רלבנטי.מכשול בסוף השטח זה רע תמיד. פעולות שגויות של הטייס , זה נכון, אך לא היה צורך בפעולות אם לא הייתה התאונה. המלצה מס. 1 קראו אותה והנה עוד מגבלה. אתם זוכרים את שכתבתי במאמר הקודם? מי שלא זוכר שיקרא שוב. מה זה "שימוש באתרים אקראיים אסורים"? האם יש אקראיים מותרים? אני לא מכיר כאלו. התקנה מכתיבה לשימוש במנחתים מאושרים ! האם התקנה מתאימה או לא ? היא נכתבה ע"י פקידים שלא מכירים את הממ"גים. הממ"גים יכולים לנחות בבטחה בכל מקום סביר ואשר צריך ללמוד וללמד בבתי הספר!!! 120 מטר מסלול המראה לא מספיק ל"בקאי בריז" ? בוודאי אם אין מספיק דחף! "בריז" ממריא בקלות וקצר. ועוד פעם אני אומר . חקירת תאונות חשובה מאד ואני מתכוון לכך בכל הרצינות . מסקנות הכיצד ואיך להגביל את התעופה לא מתאימות !!! להסביר , ללמד , "לטחון את מוחם" של הטייסים לתחזוקה טובה יותר , ערבי בטיחות חובה וזכות ,ניתוח טיסות , תכנון טיסות ועוד "מלאאאן" נושאים יעזרו וישפרו. מגבלות מנהלתיות ממש, אבל ממש, לא יעזרו. חיים רוה
 

Haim raveh

New member
רוצים עוד ?

הממ"ג המריא כבד מרונית עם צוות במשקל 230 ק"ג [אני ממליץ על דיאטה] אבל המריא במקום התאונה עם פחות 55 ק"ג במשקל הצוות . אבל הוא גם שרף דלק מרונית למקום האירוע כ- 10 ק"ג. אינני יודע באם תדלק הטייס במקום האירוע. אני מניח שלא , אך לא ידוע לי. המשקל ללא התחשבות בדלק היה [של הצוות] רק 175 ק"ג. הכלי ניתק במחצית המסלול ! המכשול רק 2 מטר! כושר הטיפוס כ- 400 רגל לדקה, [130 מטר] . מהירות ההתקדמות כ-833 מטר לדקה. יחס הטיפוס בנתונים הרשומים הוא 1 ל- 6.4 . [833 לחלק ל 130 = 6.4 ] אם הכלי ניתק בחצי המסלול וזה לפי דו"ח החקירה, נשארו לממ"ג 60 מטר מרחק לטיפוס. 60 מטר טיפוס ביחס טיפוס של 1:6.4 היו מביאים את הממ"ג מעל המכשול לגובה של 9.3 מטרים . גובה המכשול סה"כ היה 2 מטרים .!!! איפה 7.3 המטרים הנוספים ??? מי גנב לאגודה כמה מטרים ??? מי שגנב בבקשה שיחזיר. נגיד כי הגזמתי הממ"ג "סתם לא התחשב" וטיפס רק 200 רגל לדקה .[נכון הגזמתי ב-100 אחוז לרעה ] אז גם היה עובר בגובה של 2.65 מטרים . "נידמה" כי אם היה עובר 1 ס"מ מעל המכשול לא היה קורה כלום, חוץ מהנאה כמובן. עוד קצת עובדות ! הממ"ג נראה בתחרות ממריא בעצלנות מוגזמת לרעה. הוא גם נראה ממריא בעצלנות לכוון" מסע הייסורים" . הוא גם המריא בעצלנות במקום התאונה ונסק כמו "תרנגולת ללא כנפיים" לתוך הסוללה . הסבירות לכושר טיפוס לקוי יכולה להיות מסיבות רבות. למשל, אולי לא פתח הטייס כוח מנוע מלא. אולי המנוע היה חלש מסיבות שונות. אוויר חם ולח, מצנח ישן עם חדירות אוויר . אבל , הממ"ג נראה בתחרות ממריא בעצלות. הכלי חדש , המצנח חדש , המנוע לפחות בתחרות נשמע תקין. נו....... ומה בדבר אלו..... המדחף הוחלף ימים בודדים לפני. המדחף היה בעל קוטר קטן. הטייס לא היה רגיל לדחף מוקטן. הטייס לא היה בעל ניסיון מספיק. נו....... בדו"ח : גורמי התאונה, "המראה אסורה משטח אקראי, לא מאושר,כאשר בסופו מכשול גבוה". בהמלצות ,"לטפל באופן תכליתי בתופעה של שימוש באתרים אקראיים – אסורים , לצורך המראה ונחיתה של ממ"גים". "ואני מציע " לקרוא בבוקר את כל המגבלות . אם גמרתם בחשכה , לא להמריא כי אסור. קומו בבוקר תשננו ותלמדו את המגבלות והאיסורים , כדי לא לעבור על החוקים התקנות וההוראות. אם גמרתם לקרוא מספיק זמן לפני החשכה טוסו. אם אתם קרוב לחושך , עשו אותו הדבר למחרת. לא לשכוח שיש עוד תאונות וחקירות בתהליך וגם המסכנות עם המגבלות עוד יבואו . "מצתער על החשבונות " מסובך ? בפעם הבאה תהיה חידה עם נעלמים !. מה ? רק שאחרים יסבכו אותכם ? גם אני רוצה . חיים רוה
 
אז אפשר לטוס בשלושה מקומות בארץ ?

חיים לגביי כותביי התקנה אני בהחלט מסכים איתך, במצב נתון זה אפשר לטוס ב.....ואוליי עדיף לחזור לטוס במטוסים בגלל מגבלת מינחתים... אני לא מבין גדול בדחף הכלי אבל אני יודע מה זה שיקול דעת וכאשר ניסחפים אז הכל קורה !! בקיצור חיים , אני חושב שהכל מתחיל וניגמר בטייס וכל מה שיעניק לכלי שלו על מנת שזה ישאיר אותו באויר כמה שיותר זמן במיקרים קיצוניים. יום טוב וטיסות נעימות לכולנו.
 

רמי בר1

New member
שאלה שעולה במוחי.מי המציא לבקאי

את השם "טרקטורון מעופף",ולמה בחר שם כל כך לא מתאים?
 

Haim raveh

New member
תשובה

את השם המציא כניראה אסי מסינגר שלא נמצא איתנו בין החיים [הלך לעולמו לא בטיסה]. מתאים או לא מתאים , עניין לויכוח. הוא גם המציא את הקיצור ממ"ג וגם ממ"ר. הוא גם היה היזם שדחף את יבוא הממ"גים לארץ.
 
שם מתאים לטרקטורון מעופף

אני מציע לשנות את השם ל : "עפנוע " אופנוע זה גלגל עם מנוע עפנוע זה עף עם מנוע שם פשוט וקליט עם צליל טוב, ד"ר אבשלום קור אישר בפקולטה לעיברית מה דעתכם? האם יש רעיונות נוספים? אסף סולומון
 
למעלה