דו"ח טיול יום כיפור-מעלה עלי,מעלה

lewinson

New member
דו"ח טיול יום כיפור-מעלה עלי,מעלה

צורים, הר צרור. השכם השכם בבוקר (10:00 ) יצאנו לדרכנו. בתחילה היינו רק ארז ואני. הכוונה היתה לטייל שלושה ימים, לרכוב כמה שיותר על סינגלים וכמה שפחות עליות. המסלול הורכב מגרעין מוכר וזכור לטוב, שסביבו שזרנו תוספות חדשות ובלתי מוכרות. את הלינה הגדרנו כלינת שטח "רכה", להלן חוות ממשית.
 

lewinson

New member
יום ראשון- הר צרור, עין עקב.

כרכיבה הראשונה בחרנו מסלול מוכר וידוע בכדי לצבור כוחות נפש לקראת הצעדות העתידיות שאולי מצפות לנו. את הרכב השארנו בבטחה (מגפת פריצות נצחית באיזור) במדרשת שדה בוקר, ומהחניה יצאנו לעבר הר צרור. בתחילה לאורך הטיילת המדברית (נופים מדהימים של בקעת צין) ולאחר מכן על הרמה לכיוון דרך הרכב המסומנת כחול המטפסת במתינות אל הר צרור. מנוחה קלה ותצפית יפהפיה, והופ גולשים "על הסכין" לעבר בקעת צין. השביל הכחול היורד מהר צרור הוא סינגל מצוין, טכני אבל רכיב לחלוטין. תחילתו על שלוחה צרה ואח"כ מתפתל לאורך הערוץ. חווית רכיבה מרנינה. לא למתחילים אך גם לא רק למקצוענים. התכנית המקורית כללה טיפוס (רגלי) אל חוד עקב מצידו הצפוני (סמ"ש אדום) וגלישה לעבר עין עקב תחתון. ארז העיף מבט אחד במצוק הצפוי לנו והטיל וטו מוחחחחלט! אני לא צייצתי (האמת שגם לי רווח). סבנו על עקבותינו ודהרנו על דרך הרכב אל עין עקב תחתון. קצת שעשועים במעוק וישר למים. טעם ביובי משהו. הערב החל לרדת ועם קרני השמש האחרונות הגענו חזרה למדרשה. שמנו פעמינו אל חוות ממשית (6551054-08). הרבה נאמר על מקום זה אך בכל זאת אוסיף את התרשמותי האישית. המקום פשוט בטוב טעם. מיקום קסום, אוירת סיני, ואירוח נעים. איך שהגענו הוגשנו תה בדואי מתוק (בדואי- ארל גריי), וכאשר שבנו דביקים ומיוזעים מהרכיבות המתינו לנו קנקני מיץ קרים. כל מה שביקשנו נתקבל בחיוך. עבור 50 ₪ ללינה בלבד, 80 ₪ לינה+ ארוחת בוקר ו- 160 ₪ לארוח מלא. הגון ובהחלט משתלם.
 

lewinson

New member
יום שני- חוות ממשית- מכתש קטן!

חוות ממשית, מיצד צפיר, מעלה עלי, המכתש הקטן: בשבע ושלושים קיבלנו חיזוק בדמותם של אמיר וגלעד שהגיעו טרוטי עיניים הישר מירושלים. התארגנות קצרה ויוצאים לדרך. בתפריט היום פאראפרזה על המסלול הקלאסי של מעלה העקרבים הרומי. מחוות ממשית יצאנו הישר דרומה לעבר ערוץ קטן שקל לזהותו כאשר עומדים ברחבה המרכזית של החווה. המטרים הראשונים חוליים מאוד אך במהרה מתגלה לו סינגל חביב (שביל עיזים) שרץ במקביל/בתוך הערוץ. המשכנו בשביל זה עד להתחברות עם דרך עפר טובה, ואיתה גלשנו עד לחיבור עם כביש מס' 206. מבלי הרבה להתחכם, המשכנו בכביש זה ולאחר מכן בכביש המנדטורי עד למפגש עם סמ"ש ירוק הפונה אל נחל ימין. את תחילת הנחל רכבנו כמתואר במאמרו המפורט של ציקי שני, עד לנקודה בה הנחל מתחתר ונדרשת ירידה רגלית אל בסיס הקניון. הפעם בחרנו לותר על חווית הרכיבה בערוץ החולי (והמשביז לעניות דעתי) של נחל ימין, וניסינו למצוא דרך חלופית. במקום לרדת לתוך הקניון, המשכנו לאורך גדתו הצפון מזרחית, תוך שמירה כללית על קו גובה. בתחילה התוואי לחלוטין לא ברור, אך לאט לאט מתגבש שביל עיזים ההופך ברור מרגע לרגע. לא להיבהל כאשר השביל מתרחק קצת מהנחל ומקיף יובלים משניים הנשפכים לנחל ימין, וגם כאשר את אחד מהם הוא חותך. להאמין, להצמד לשביל, ולבסוף לגלוש איתו בירידה טכנית ומפותלת חזרה אל ערוץ הנחל ואל סימון השבילים הירוק. שוב נצמדנו לתאור המסלול של ציקי, והעפלנו למיצד צפיר עם סמ"ש הכחול. בשלב זה נפרדנו מציקי, ופנינו לעבר המכתש הקטן בסמ"ש אדום. שביל זה שומר פחות או יותר על קו גובה אך "תופר" לא מעט. השביל רכיב לחלוטין עד למעלה עלי. הרכיבה הפסטורלית על קו פרשת המיים מסתימת באחת במצוקים המערביים של המכתש הקטן. אין כל ספק היכן צריך לרדת מהאופנים. גם ג'וש בנדר וכספי היו מוחלים על כבודם. לאחר כמה דקות של טיפוס במורד (תלול מאוד- נעזרים בידיות ומעקות ברזל), בנדר כבר עולה על אופניו וכספי כמה דקות אחריו. אנחנו המשכנו למקום בו יכולנו לפחות לעמוד עם שתי רגליים על הקרקע. מרגע זה משתפר המצב. חלק זה של מעלה עלי הינו קטע רכיבה סופר טכני, אך אפשרי, ועבורי היה השיא של שלושת ימי הטיול. כשהגעתי למטה, עם הורדת רגל אחת בלבד (!!) הייתי המאושר באדם. רגע נדיר בו הכל התחבר וזרם. המשך השביל האדום ברור וכיפי, רכיבה מהירה בין החולות הצבעונים של המכתש. סה"כ 35 ק"מ מ-ממשית למכתש, מתוכם 25 על סינגלים. לא רע. ביציאה מהמכתש חיכה לנו עומאר עם הטויוטה שלו. את הטלפון שלו קיבלנו בחווה. כמובן שחזרנו עם כאב ראש (היה מאוד חם) ועל סף התיבשות, אך שום דבר ש-ADVIL וכמה שוטים של בלנטיין'ס לא יכולים לתקן.
 

lewinson

New member
ואמיר באותו הקטע רק עם קצת

יותר שליטה. כל אחד וסגנונו.
 

lewinson

New member
החלק התחתון של מעלה עלי

שפוי קצת יותר, ומסתיים ב"סכין" נהדרת.
 

aFish

New member
כיף לקרוא....טיול מדהים!

ניווטתם עם מפות? השבילים אני מניח לא מסומנים, אז אילתרתם עליהם? ועוד שאלה קטנה....
מה זה בלנטיין'ס (שוטים אני כבר יודע...)? דרך אגב...מה עם היום השלישי?
 

lewinson

New member
תודה! אענה על השאלות לפי

סדר חשיבותן: בלנטיינן'ס הוא וויסקי שלטעמי מבין הפשוטים והזולים הוא הטוב ביותר. ניוטנו בעזרת מפות סימון שבילים, רוב המסלול עובר בשבילים מסומנים והתוספות שאינן מסומנות ברורות למדי. היום השלישי בדרך אליך..
 

lewinson

New member
היום השלישי- גבי פרס, מעלה צורים,

-צמת הערבה. לאור הניסיון המוצלח של אתמול, גם היום בחרנו להמר. אמיר וגלעד חזרו לירושלים כך ששוב נותרנו בזוג. ארז פרק אותי ואת האופנים מתחת לשלט המורה לגבי פרס ("מתחת" באופן מילולי, זה היה הצל היחידי באופק). האוטו הוחנה בתחנת הדלק של צמת הערבה, שוב מפחד פריצות. לאחר 20 דקות ארז שב בטרמפ ויצאנו לדרכנו. לגבי פרס רכבנו בסינגל המסומן אדום, סינגל נחמד המשלב עליות וירידות, רכיב ביותר. לאחר חצית נחל פרס המשכנו עם הסימון האדום בטיפוס מתון לעבר מעלה צורים. היה חם רצח, ממש כבשן. עקבנו בדבקות אחר הסימון האדום גם כשזה נכנס לנקיק קצר (בלתי רכיב) והחל לרדת במורד השיפולים הדרומים של מצוק ההעתקים. יחסית לשבילים אחרים בסביבה, השביל של מעלה צורים מוזנח למדי (אבנים רבות על השביל) ואינו מאפשר רכיבה מהירה. נדרשת תשומת לב מתמדת למציאת נתיב מעבר בין האבנים, אתגר כשלעצמו. מאידך, השביל רכיב למעט קטעים קצרים ביותר ומספק רכיבה דרמטית על סף המצוק. בעלי פחד גבהים יכולים לבחור נתיב פנימי יותר בנקודות הקריטיות. השביל מסתיים בבאני-הופ מעל צינור, וכינוס רגוע לצמת הערבה על דרכי העפר הטובות המקשרות בין אתרי הקידוח. נ.ב נחל אבוב יאלץ לחכות בינתיים.
 

lewinson

New member
ואם תורשה לי מילה על האופנים שלי!

לפני כחודשיים נתקעתי בת"א עם שעה לשרוף. בתמימות נכנסתי לחנות של קנונדייל, רק להעיף מבט. האמת שקנונדייל זה ממש לא בשבילי, בעיקר בגלל המחיר. מצד שני אני חלש אופי כרוני, ותמיר התלבש עלי כנמר מנוסה על שה בן יומו. היו שם ג'ימיני 1000 משומשים, אותו זוג ממש שהיה אצל אדם כץ למבחן לעיתון אופנים. הייתי אובד עצות, ועל המקום התקשרתי לאדם. הוא אמר לי "במחיר הזה, קח". לקחתי, לא בלב שלם. היום, לאחר כ20 רכיבות אני מסיר את הקסדה בפני החבר'ה של קנונדייל. כל האגדות נכונות, האופנים יודעות לעשות הכל (עברתי לגוף נקבה עבור האופנים, עברית תקנית עד כאן). הן קופצות ממטר+ לפלאט, וגם כשהנחיתה לא מי יודע מה אני נשאר עליהן. הן טסות במורד מסלול הרד-בול, והדירט בירקון קטן עליהן. לקינוח מטפסות לקסטל או למיצד צפיר, ותופרות XC על רמת המדבר. בקיצור, אופני ALL AROUND (מושג שאני ממציא?) פצצה!
 
נו באמת, אבל זה בדיוק מה שהיה

כתוב במבחן.... והמושג כבר קיים זמן רב... תהנה מהאופניים.. תחשוב איך זה יתנהג עם בולם SPV או פרופדל מאחורה...
 
למעלה