דחווווף!

comicsgirl

New member
דחווווף!

יש לי דמויות, יש גם חצי רעיון, אבל איך לעזאזל בונים את זה?! אני שונאת לצייר ריבועי ריבועים ועוד ריבועים...ובקיצור: מאיפה משיגים גריד?!
 

ailag

New member
אממ

זה לא נורא לצייר ריבועים. אפשר לעשות דברים יצירתיים איתם. חוץ מ"ריבוע בלי מסגרת שמתפרש מאחורי האחרים" (שם מקצועי, אה?) יצא לי כבר לעשות ריבועים עקומים שמראים פרספקטיבה או עקמומיות, ריבועים בצורה או גודל שונה שמשקפים מצב רוח, ועוד סוגים רבים. זה משפר. חוצמזה, אם יותא לך לצייר יותר גדול מהריבוע.. נדפקת. אם ציירת בלי ריבועים או, יותר טוב, ערכת במחשב אחרי שציירת - לא נדפקת.
 

ailag

New member
magic

סורקים, משפצרים, צובעים, מסדרים, סוגרים? כמובן שעל כל חלק אפשר לפרט.. (חוץ מהאחרון. הוא דיי קל)
 

ailag

New member
פיכס!

צייר פשוט לא. אלא אם כן זו עריכה ממש פשוטה. אני משתמשת בpaint shop pro, שאר הפורום בפוטושופ. בקשר לתמונה שפרסמת, אין לי כוח לכתוב עוד הודעה נפרדת.. תשרשרי תמונות שלך. דיברנו על זה בפורום ובינתיים הוסכם שלא נפתח מלא כתומים לתמונות אלא נשרשר. (למרות שזה מוזר.. ככה זה מציף יותר. oh well)
 
התנ"ך של חלוקת פאנלי הקומיקס בעיני.

UNCLE SAM - יצירת המופת של סטיב דארנל (כותב) ואלכס רוס כל השאר, היא בעיני דוגמא מצויננת לאיך אפשר לעשות הכל בחלוקת ה"ריבועים", כולל אפילו להכניס מסרים עקרוניים. בנוסף לזאת זו הזדמנות מצויינת "להכיר לבאי הפורום את מה שאני חושב שהיא אחת מעשר יצירות הקומיקס הבודדות הטובות של כל הזמנים מבחינה ויזואלית". זו הודעה טכנית ולכן לא אתייחס לעלילת הסיפור אלא רק לויזואליות שלו. אני מחלק את הדוגמאות ל-3 חלקים: 1. פאנל קומיקס "סטנדרטי" ריבועי ופשוט. 2. פאנל "מודרני" עם אלכסונים ושבירות זווית. 3. פאנל מודרני "אלטרנטיבי"/רעיוני /קונספטואלי.
 
פאנל סטנדרטי:

זהו הפאנל הבסיסי מהפשוטים ביותר, בעל מבנה סכמתי של ריבועי אורך ורוחב המציגים את התהוות העלילה בשלבים הגיוניים ומסתמכים על תנועת עין משמאל לימין (באנגלית דא...). כאלו באמת שעדיף קודם לשרטט ואז לצייר כי אין בהם תחכום משל עצמם. דוגמאות בולטות מהעבר ועד היום: וויל אייזנר, סרג´יו ארגונס, סטאן לי (למרות שהוא גם צייר פריימים "עקומים") וכ"ו
 
פאנל מודרני:

בערך באמצע שנות השיבעים החלו להתפתח סגנונות "חדשניים" שטענו שהסכמתיות של הקומיקס פוגעת בו, אין המדובר על קומיקס "ביזאר" או "חתרני" במובן התוכני, אלא מבחינה עיצובית נטו, יוצרים שקמו נגד הסכמתיות והמסורתיות שבקומיקס על גבול הקארטון. רוב היוצרים היום משתייכים ל"נישה" הזאת, משום שהיא עובדת טוב ומאפשרת גם חידוד של רגשות מסויימים והעברה של תחושות שבמצב אחר קשה להשיג כמו: לחץ, חוסר שיווי משקל, סחרחורת, התרגשות וכ"ו. בולטים בשיטה הזו הטייטלים המודרניים של מארוול למיניהם (האולטימטס השונים), עבודות של טוד מקפארלן וגם עבודות יותר "רגועות" כמו ARIA, SIN CITY וסופר הירוס של DC (בעצם בערך כל מה שזז).
 
פאנל קונספטואלי:

הפאנל כ"כלי לשינוע רעיוני". בולט במיוחד בעבודות שנוטות ל"ביזאר" תוכני, רבל גם בעבודות "פשוט מתוחכמות". דוגמא מובהקת לפאנל כזה היא הסריקה המצורפת מתוך UNCLE SAM. תתמקדו בציורים להנאתכם אבל שימו לב לקווי החלוקה של הפריימים. למעשה אתם מביטים ב"מפת מדינות ארה"ב". שימו לב לקליפורניה, קולורדו ויוטה בחלק התחתון, אורגון וושינגטון בצפון, "הריבועים הסימטריים" של הדקוטות וואיומינג עם הקצוות המעוקלים בגבולה וכ"ו... הרעיון בפאנל כזה, "לסקור" את ההתרחשות המקבילה בכל מדינות ארה"ב, להציג את התופעות עליהן מדבר הסיפור ולחדד את המסר החברתי של היוצרים. ב UNCLE SAM יש מבט על כל מפת מדינות ארה"ב כולל הגבולות עם קנדה ומכסיקו שמתפרסות על פני 5 עמודים בנקודות זמן שונות של הסיפור. בכל דף כזה, מוצגות תופעות שליליות בחברה האמריקאית, כאשר הקורא המשכיל שם לב שהחלוקה היא גיאוגרפית הוא מבין שהמשמעות העלילתית היא לא מקומית אלא ארצית. מקווה שהבהרתי את הרעיון של "לא צריך ריבוע". עופר.
 

comicsgirl

New member
עופר

אני מודה לך מקרב לב! ויש לי שאלה: מה עדיף? לצייר ורק אז לסמן ריבוע מסביב? או: לסמן ריבוע ובתוכו לצייר? (חשוב לציין: אני לא משתמשת בעריכת מחשב!) מקווה לתשובה.
 
אין!!! החל מגודל פנקס כיס וכלה ב A3

וגם היו נסיונות לעשות פוסטרי קומיקס בגודל גליון A0. כמו באומנות- אין דבר כזה שאין דבר כזה.
 
ואיך יכולתי לשכוח את הפרטים

החשובים באמת. שם: UNCLE SAM. כתיבה: סטיב דארנל. אמנות: אלכס רוס. תחקיר ורעיון: אלכס רוס. הוצאת DC/VERTIGO . TP בלבד. וגם הכריכה...
 
למעלה