דחוף ביותר!!

דחוף ביותר!!

נאמר לי על ידי פלונית אלמונית שיש מדרש האומר שאסתר לא הייתה יפה אלא ירקרוקת ומכוערת. מי יכול היה לומר דבר מוזר שכזה. חסידי ישוע המשיח חושבים שאסתר הייתה חבל על הזמן יפה. מייק חסידו הנלהב של ישוע
 

shushu10

New member
כנראה שהפלונית אלמונית הזו קנאית

ולא יכולה לפרגן! מכל מקום - אסתר היתה יפה שחבל על הזמן -ואיך אני יודעת? שהרי המלך אחשוורוש היה מטומטם אבל לא עוור הוא בטח לא היה!
 

יוסי ר1

Active member
האמת, בסיפור פיקאנטי כמו תככי חצר

אחשוורוש יש הרבה רכילות ולשונות מרכלות. וים של סברות מה היה ומי היה ולמה. ולכן, גם הדעה הזו באמת קיימת, בבבלי מגילה דף יג, א "ר' נחמיה אומר הדסה שמה ולמה נקראת אסתר שהיו אומות העולם קורין אותה על שום אסתהר בן עזאי אומר אסתר לא ארוכה ולא קצרה היתה אלא בינונית כהדסה ר' יהושע בן קרחה אמר אסתר ירקרוקת היתה...". אבל, באמת, הוא בחר אותה מבין כל הבתולות שבכל המדינות. אז או שהוא היה סוטה מבחיל, או שהיא היתה יפיפיה...
 

פלגיה

New member
בוודאי שהיא היתה ירקרקת

אבל הצליחה לעבור את אחוז החסימה וזה מה שחשוב.
 

אלי ו.

New member
ראוי להמשיך ולהסביר

..אסתר ירקרוקת (כנראה חוורת) היתה וחוט של חסד משוך עליה (ולכן מצאה חן בעיני אחשורוש) במלים אחרות מה שיהושע בן קרחה אומר זה שאסתר לא היתה יפהפיה במובן הקלאסי של המילה אלא שהיה בה יופי פנימי שקרן החוצה וגרם לה להראות יפה. ר' נחמיה לעיל סובר שאסתר דוקא היתה יפהפיה ומסביר שהיא נקראת ע"ש אסתהר הלא הוא הירח ואסתר נקראת כך מכיון שהיתה יפה כלבנה (רש"י). לעומת שניהם בן עזאי כנראה סובר שאסתר לא היתה מיוחדת באופן חצוני ובכך מגדיל את הנס שדוקא היא נבחרה.
 

jayawan

New member
כותבי המדרש על הירקרוקת יכלו לכתוב

כל מה שרצו, כל עוד לא ראו את אסתר, יכלו לכתוב שהיא היתה ירקרקת, שדופת קדים , חולת שדפון וירקון , ואפלו אוהדת מכבי חיפה. הדרשנים האלה הם חבורת בדרני פורים.
 

shushu10

New member
ונהפוך הוא....

בעל מדרש הירקרוקת - סביר שכתב מהרהורי לבו. קרוב לוודאי הסתובבה לה בביתו איזו ירקרוקת , ממתינה לזיווג הגון...
מעל לכל ספק שהדרשנים כתבו על הנושאים שהיו הכי קרובים ללבם.
 
מה נפקא מינה

מה יוצא להם מכך שהם ממציאים סיפורים. חסידי ישוע דבקים בתנ"ך כמו שהוא, אנחנו דומים יותר לקראים בעניין זה. נדמה לי שהמדרשים נכתבו כדי שאנשים לא יאמינו בישוע.
 

jayawan

New member
באיזה תנ"ך דבקים חסידי ישוע ? העברי

או הנוצרי ? בתנ"ך העברי בספר נחמיה פרק ז' פסוק ז' נזכר השם ישוע כשמו הפרטי של אחד מעולי בבל : הַבָּאִים עִם-זְרֻבָּבֶל, יֵשׁוּעַ נְחֶמְיָה עֲזַרְיָה רַעַמְיָה נַחֲמָנִי מָרְדֳּכַי בִּלְשָׁן מִסְפֶּרֶת בִּגְוַי--נְחוּם בַּעֲנָה: מִסְפַּר, אַנְשֵׁי עַם יִשְׂרָאֵל. אותו ישוע שעלה מבבל לא היה נצרתי ולא בית לחמי ולא בן יוסף ולא בן מרים.
 

רוניטו

New member
לא רטוצים לפתוח פה ויכוח יהודי נוצר

זה חסר טעם. אבל ברור שאתם לא דבקים. אתם קוראים בו, אך לא חיים לפיו, ולא לפי הציווים בו. אז אנא ממך, מספיק גם הבן שלי קורא קופיקו בדבקות. אבל הוא לא חי לפיו
 

שוחר1

New member
הצחקת אותי. חסידי מי? אוכלי החזיר

דבקים בתנ"ך כמות שהוא? אתם אוהבים לצטט את ישעיהו, אז תקרא מה הוא אומר על אוכלי החזיר. ומי נתן לכם זכות לשנות את יום השבת. ולבטל את המצוות המעשיות? במה אתם דבקים, בתנ"ך? או באוסף שטויות, ומנסים בכל הזדמנות לדחוף זאת לאחרים. מספיק סבלנו מהנוצרים במשך כל הגלות, עכשיו גם רודפים אחרינו עם השטויות שלהם לכאן. ישעיהו פרק סה פסוק ד: הַיֹּשְׁבִים, בַּקְּבָרִים, וּבַנְּצוּרִים, יָלִינוּ; הָאֹכְלִים בְּשַׂר הַחֲזִיר, ופרק (וּמְרַק) פִּגֻּלִים כְּלֵיהֶם. ישעיהו פרק סו פסוק יז: הַמִּתְקַדְּשִׁים וְהַמִּטַּהֲרִים אֶל-הַגַּנּוֹת, אַחַר אחד (אַחַת) בַּתָּוֶךְ, אֹכְלֵי בְּשַׂר הַחֲזִיר, וְהַשֶּׁקֶץ וְהָעַכְבָּר--יַחְדָּו יָסֻפוּ, נְאֻם-יְהוָה.
 

jayawan

New member
אולי תסביר לי מה הקשר בין מדרש

מצחיק אודות אסתר ובין הטענה שלך שהמדרשים נכתבו כביכול "כדי שאנשים לא יאמינו בישוע"... לכותבי המדרשים היו ים של רעיונות מצחיקים במוחותיהם הקודחים. ישוע היה מבחינתם ג'וק קטן שרק מעט אזכורים יש לו בכלל בספרות המדרשית.
 

יוסי ר1

Active member
אסתר ירקרוקת או לא.

על פי הכתוב במגילה, הקריטריונים לבחירת המלכה הבאה היו ברורים: המועמדת לא נדרשה לכישורי מנהיגות, חכמת חיים או פוריות. היה עליה להיות בתולה, יפה, נושאת חן, ומן הסתם להוכיח גם קישורי מיטה כאילו ואחרים, ולהוכיח את יכלתה להרדים את המלך ולהעירו. אסתר נבחרה בין כל הבתולות שבכל אזור מלכותו של אחשוורוש, כך שאין אפשרות לראות על פי פשט כלשהו שיפיה היה מדהים ומיוחד. המדרשים השונים שנותנים צדדים נוספים, מעוניינים להדגיש נקודות נוספות, בדרך לשכנוע כי כל האירועים הם חלק מתוכנית אלוקית, של נצחון נסתר ומפתיע, נצחון שעל פניו אינו נראה כאופציה אפשרית. ולכן ידגישו שלא המראה בלבד קובע, (למרות שהיו יפות ממנה, היא נבחרה בגלל פנימיות כובשת) ויציגו יריבות עתיקה בין המן ומרדכי, וכיוצא בזה תיאורים ואירועים שאינם כתובים במגילה.
 
למעלה