אני, שלא כמוך
יכולה לראות פה את שני הצדדים. גם של המילואימניק וגם של משרד הקישור. המטרה כאן היא להגיע לפתרון אפשרי לבעיה (או לפחות להציע דרך פעולה). ועקב העובדה שהפתרון תלוי גם בגורמים הצבאיים יהיה לי יותר קל לתת לו אותו אם אדע את כל העובדות. נראה לי שאני מבינה איך המערכת עובדת טיפה יותר ממך. המטרה היחידה שלי פה היא לנסות לעזור. אז אולי תצא מהפינה הזו של "כולם נגדי" ותנסה להקשיב לרגע? לא תקפתי פה אף אחד, שאלתי שאלה. אתה הוא דווקא זה שהתחיל עם הרמיזות הלא נעימות. עכשיו למה שאלתי? אני אגיד לך למה בדיוק. כשאני הייתי דוחה למילואימניק הייתי מתאמת איתו ישר תאריך חדש. ז"א שאם קבלת טלפון חביב ממני שאומר לך שהמילואים נדחים, לא יעבור יותר משבוע עד שתבחר לך תאריך חדש שיהיה נח יותר (יחסית, אני יודעת שמילואים זה אף פעם לא נח, ולא מזלזלת בזה בכלל!). לגביך זה אומר שאתה יודע שיש לך מילואים בתאריך הזה והזה. אבל מה שאתה לא יודע זה מה זה אומר לגבי משרד הקישור. כי לגביי זה אומר שבמקום להזמין פי 3 אנשים, אזמין עליך למשל, רק עוד רזרבה אחת או מקסימום 2. הרזרבה שזימנתי, זה הזימון הראשון שלהם השנה, ולך זה השני (הראשון נדחה לפי בקשתך- ושוב, אין לי בעיה לדחות מילואים ואפילו מעדיפה לתאם תאריכים עם אנשים). אתה אמור היית להערך לקראת המילואים האלה. ובגלל שזה מתואם בטוח היו לך יותר מחודשיים לעשות זאת. עכשיו, אם פונים אליי בבקשות דחיה אנשים שזמנתי כרזרבה, חלקם אני יכולה לדחות, כי אני יודעת שאתה מגיע. אבל מה קורה אם פתאום גם אתה מעלה בעיה? זה אומר שאני לא יכולה לעזור לאחרים. אתה לא פוגע במשרד הקישור אישית, אלא ביכולת שלו לעזור למילואימניקים אחרים. מבין את הבעיה? עכשיו קשה לי יותר לעזור לעוד אנשים. כי סמכתי עליך וזמנתי פחות רזרבות. למה אני מעדיפה לזמן פחות רזרבות? פשוט כדי לא לטרטר מילואימניקים יותר מדי. אני שונאת לשלוח אנשים הביתה אחרי שהם ארגנו את השבועיים הבאים שלהם למילואים. אז למה לא לחסוך את הטרחה הזו אם זה אפשרי? עכשיו ברור שיש מקרים שבהם למילואימניק שתואם איתו קרה משהו לא צפוי. וזה לגיטימי. לא ניתן לצפות הכל בחיים, ולכן גם על מתואמים מוזמנת רזרבה. העניין הוא שאם הוא ידע על הקורס יותר מחודשיים לפני המילואים, הוא היה צריך ישר להודיע למשרד קישור שישנו לו את התאריך וישלחו במקום צווים נוספים לאותה תעסוקה (כי יש חודשיים התראה). אני מניחה שאם זה היה המצב לא הייתה למקישור בעיה לעשות את זה. כי למה לא? עדיף להוציא עוד צווים ולעזור. אם הוא לא ידע על הקורס חודשיים מראש אז רצוי בכל מקרה שברגע שהיה יודע יגיד, כדי שינסו אולי לדחות לשם מישהו אחר במקומו. אבל מה לעשות שזה לא תמיד ניתן לעשייה ולפעמים לא מצליחים לעזור מראש ואז ביום הגיוס מנסים לדחות או לפחות לפצל או לקצר. זה הכל תלוי בדרך בה משרד הקישור מתנהל. להגיד לך שאני חושבת שזה בסדר אם לא יצליחו לעזור לו? אני לא חושבת ככה בכלל. הייתי מנסה לעזור לו בכל מקרה וזה הרבה כסף להפסיד שלא בצדק. המילואים יחכו. לא יקרה שום דבר. אבל להגיד לך שהוא 100% בסדר? אני לא חושבת. היו לי מילואימניקים שרצו להרשם לסמסטר קיץ והיו להם מילואים מתואמים. אז לפני שהם נרשמו הם שאלו אם אפשר אולי לקצר ולפי זה הם ידעו לאיזה קורס להרשם. בדקתי להם וראיתי שאפשר, שאלתי איזה אופציות הם מעדיפים, הם בחרו, וכולם הלכו הביתה מרוצים. משרד הקישור והמילואמניקים יכולים להסתדר, רק אם תהיה הקשבה והבנה משני הצדדים. וכן, אני חושבת שההבנה וההקשבה צריכה להגיע יותר ממשרד הקישור.