דיבור תבניתי

דיבור תבניתי

הי, שבוע שעבר קיבלנו אבחנה סופית שהבן שלנו, בן 2.5 הוא אוטיסט
וההצפה בטח מוכרת לכולכם.
אחד הדברים שהכי בערפל מבחינתי זה הדיבור שלו,הוא מדבר בתבניות. אשמח לשמוע מהורים לילדים שגם דיברו ככה,האם זה עובר/משתפר? אם כן איך?
התחלנו עבודה עם קלינאית תקשורת מקסימה, אבל אני תוהה איך ממשחק משהו יקרה...?
תודה רבה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברוכה הבאה

כל ילד, כל אדם, מדבר בשפה, בדרך, שלו.
בין אם במילים או באמצעים אחרים, אם הוא מוצא דרך להביע את עצמו, זה טוב מאד

וכפי שנאמר: המדיום הוא המסר- צורת ההתבטאות, גם אם היא שונה מהנורמה,
אינה סימפטום של לקות אלא משהו שמבטא דברים שבמהות האדם
והדרך בה הוא חווה את העולם ואת עצמו ומעבד חוויות אלה.
לכן שווה להקשיב לה ולכבד אותה.
מובן שעם השנים, עם התפתחות האישיות, גם השפה משתנה, מתפתחת.
זה נכון לא"סים (=אנשי הספקטרום) כמו לכל בני האדם.
א"סים זקוקים לעתים לתשומת-לב מיוחדת שתאפשר להם את התנאים
להם הם זקוקים כדי להתפתח (למשל טיפול כזה או אחר)
כי הסביבה לא מותאמת להם.
סביר מאד להניח שבגיל 10 בנך לא ידבר בדיוק כמו היום
גם אם יהיו הבדלים ניכרים בין השפה שלו לזו של מרבית בני גילו.
&nbsp
ממליצה לך מאד להכנס לקישורי הפורום שלנו
(ראי נא בלשונית 'כלים ומידע' בראש העמוד)
לסעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'
כדי ללמוד יותר על מה זה בכלל ספקטרום אוטיסטי
וכן לשאר הסעיפים בקישורים, למאמרים ולהודעות נבחרות.
במיוחד לשרשור 'טיפים לחדשים אחרי אבחון'.
&nbsp
משחק הוא סוג אינטראקציה שילד לרוב מרגיש בה נוח
ולכן סביר יותר ש"יביא את עצמו" אליה.
בלי אינטראקציה אין למידה ואימון בשפה ותקשורת.
&nbsp
ולגבי ההצפה בעקבות האבחון: מוזמנת "לשפוך" אותה כאן
אנחנו כאן גם כדי להקשיב ולתמוך

&nbsp
&nbsp
 
בגיל שלו לא דברתי בכלל

גם היום אני בקושי מדבר אבל אם כן זה תבנתי וחזרתי אצלי זה לא השתנה אפילו החמיר אין אצלע כאוטיסט שפה שהיא לא כזו לי אישית זה לא מפריע אבל זה יכול לשגע את הסביבה .אם זה משתנה אצל כל אחד זה אחרת זה גם קשור לתפקוד אני לא בתפקוד גבוה ואני מתקשר טוב רק בהקלדה שם אנע מתבטא די רגיל לא שמים לב לאוטיזם או לשוני ..
 
למעלה